F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Zespoły rozpoczęły symulacje przed sezonem 2026 i doszły do niepokojących wniosków.
Mateusz Szymkiewicz, 10 kwietnia 2024, wyświetlenia: 766<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Autosport informuje, że dotychczasowy koncept aktywnej aerodynamiki od sezonu 2026 znalazł się pod dużym znakiem zapytania.

Formuła 1 szykuje się do kolejnej rewolucji technicznej, która tym razem będzie związana z wprowadzeniem kolejnej generacji hybrydowych silników. Docelowo połowa mocy pakietu ma pochodzić z silnika spalinowego zasilanego neutralnym paliwem, natomiast druga połowa będzie generowana przez MGU-K pozbawionego wsparcia MGU-H.

FIA projektując nowy zestaw przepisów przewidziała debiut aktywnej aerodynamiki, która zredukowałaby opór na prostych i ułatwiłaby pracę jednostce napędowej. Docelowo nowość objęłaby wyłącznie tylne skrzydło.

Mimo to część zespołów rozpoczęła już symulacje przed sezonem 2026 i uzyskano niepokojące wnioski, które przekazano Federacji. Według źródeł Autosportu, tylne skrzydło w konfiguracji o najniższym docisku destabilizowało cały bolid, który przy pełnej mocy potrafił obracać się na prostych lub wypadać z toru przy lekkich łukach.

Przyczyną problemu ma być utrata równowagi aerodynamicznej między skrajnymi partiami bolidu. Szacuje się, że aktywna aerodynamika tylnego skrzydła trzykrotnie potęguje efekt DRS. Autosport podaje, iż czasy okrążeń przy konserwatywnej oraz ostrożnej jeździe najnowszą generacją były poniżej aktualnych wyników bolidów Formuły 2.

FIA chcąc zapoznać się z problemem miała złożyć wizyty w fabrykach zespołów. Przedstawiciele Federacji mieli dojść do wniosku, iż aktywna aerodynamika będzie musiała objąć również przednie skrzydło. W ten sposób uzyskana równowaga w poziomie docisku pozwoli na poprawienie stabilizacji bolidu na torze. Mimo to pojawiły się obawy, iż uszkodzenia skrzydła w sytuacjach wyścigowych będą stanowiły realne zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców.

Szef Red Bulla – Christian Horner, przyznał, że z zadowoleniem przyjął reakcję FIA, która została zaalarmowana o problemie przez zespoły. „Wydaje mi się, że nastąpił znaczny postęp. FIA uwzględniła niektóre uwagi i wprowadziła pewne zmiany. Czekamy na ostateczne przepisy dotyczące bolidów. Będą one podstawą dla projektu na sezon 2026, a także zrozumiemy ich wpływ na jednostki napędowe. Grupy robocze ciężko nad tym pracują i dobrze, gdybyśmy wkrótce doszli do wiążących konkluzji”.

Brytyjczyk dopytany, czy dane z symulacji były powodem do niepokoju, dodał: „Ostatecznie zasady będą dla wszystkich takie same. Kwestia tego jak je zastosować. Nie sądzę, by były jakieś obawy, ponieważ każdy ma ten sam punkt wyjścia. Po ostatecznym zatwierdzeniu z pewnością zrozumiemy wszystkie problemy, ale obecna sytuacja niewiele się różni od poprzednich rewolucji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
Tagi:
F1 ogólnie
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca