F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kovalainen opowiada o swoim wyścigu w Bahrajnie

"Piszę do Was z toru Sakhir po wyścigu, w którym nie zdobyłem żadnych punktów".
ING Bank Śląski SA, 28 kwietnia 2007, wyświetlenia: 1298<< | lista | T- | T+ | >>
„Piszę do Was z toru Sakhir po wyścigu, w którym nie zdobyłem żadnych punktów. Zakończyłem Grand Prix w Bahrajnie na najbardziej dołującym miejscu z możliwych: dziewiątym. Rzecz jasna, to słaby wynik. W ostatnim tygodniu otworzyłem punktację w Malezji i miałem nadzieję zdobyć kolejne punkty tutaj. Jednak nie to uważam za najbardziej frustrujące; chodzi o zespół, który tak ciężko pracował przez cały weekend i zasługuje na lepszy wynik. Dzięki ósmemu miejscu Giancarlo wrócimy do domu z przynajmniej jednym punktem. Jednak chłopaki pracują tak ciężko i w Enstone, i w Viry, że chciałbym zafundować im lepszą nagrodę. Chociaż, teraz wiemy, że ścigamy się o ostatnie miejsca, które mogą nam przynieść jakieś punkty, i że rywalizacja jest bardzo ostra”.

„Od czasu wyścigu w Malezji mam wrażenie, że spędzam życie na torze... z dala od domu. Przyjechałem do Bahrajnu we wtorek i natychmiast zacząłem swój weekend wyścigów od rozgrzewki. Sakhir miał być dużym wyzwaniem dla fizycznych możliwości, a prognoza pogody obiecywała wysokie temperatury. Poza tym, po raz pierwszy byłem na torze, który już wcześniej znałem: jeździłem tutaj już dwa lata temu w GP2. Wtedy tego jeszcze nie wiedziałem, ale popołudnie miałem spędzić na rywalizacji z Nico Rosbergiem, moim rywalem w tamtym czasie!”

„W piątek potwierdziliśmy, że mamy już za sobą doświadczenie jazdy na tym samym torze w czasie ostatniej zimowej sesji testowej. Nie jeździliśmy wiele rano i korzystaliśmy tylko z twardych opon, żeby nie marnować miękkich opon na torze, który był nadal bardzo brudny. Wykorzystaliśmy sesję na ocenę hamulców, ponieważ tor w Bahrajnie jest najbardziej wymagającym torem w kalendarzu pod tym względem. Popołudniu zmieniliśmy opony na miękkie i upewniliśmy się, że się sprawdzają, jednak były wystarczająco trwałe, by wykorzystać je jako główne opony na czas wyścigu. Wszystkie inne zespoły doszły do podobnego wniosku”.

„Niestety w sobotę sprawy nie poszły tak dobrze. Po trzeciej sesji próbnej zauważyliśmy coś, co mogło stanowić problem z pompą paliwową w moim bolidzie, więc w ramach ostrożności zmieniłem podwozie. W końcu podjęliśmy dobrą decyzję – ponieważ ukończyłem wyścig w samochodzie zapasowym w niedzielę bez żadnych problemów. Ale oznaczało to kilka godzin ciężkiej pracy dla mechaników pomiędzy testami i wyścigiem kwalifikacyjnym. Niestety nie udało nam się dobrnąć do ostatniego bloku kwalifikacji – zabrakło nam zaledwie 0,05s. Z tego co wiem, inżynierowie doszli później do wniosku, że na tym torze ten czas równy jest dystansowi 3 metrów! To właśnie mamy na myśli, mówiąc, że rywalizacja jest teraz ostra. Oznaczało to też, że wyścig zacząłem jako dwunasty”.

„Sądzę, że w wyścigu wybraliśmy najlepszą strategię. Jedyna rzecz, której nie przewidzieliśmy to to, że pierwszy długi przejazd może przeciążyć opony. Waga dodatkowego paliwa koniecznego do przejechania kilku dodatkowych okrążeń okazała się być dużym problemem, za który później słono zapłaciliśmy – trudno się było z nim uporać przez cały odcinek pierwszego przejazdu. Wtedy właśnie wyprzedził mnie Trulli – i zrobił to samo mojemu koledze z zespołu, Giancarlo, podczas długiego przejazdu w połowie wyścigu. Jednak Renault nie był jedynym zespołem, który borykał się z tym problemem. Wydaje mi się, że jeden z McLarenów i jeden BMW również cierpieli z powodu przeciążenia opon długim przejazdem”.

„Ostatecznie, ukończyłem wyścig poza punktowaną ósemką. Pozytywne jest to, że we wszystkich wyścigach w tym sezonie dojechałem do mety. Cieszę się też, że wracam do Europy, gdzie będę mógł w ciszy i spokoju przeanalizować swój start w mistrzostwach. Mam się na czym uczyć i co poprawiać. Zespół będzie pracował nad równowagą samochodu. Mamy cztery tygodnie, by zacząć zmieniać sytuację, i przeznaczymy na to wszystkie postoje, mogę to zagwarantować”.

Źródło: Informacja prasowa ING Bank Śląski SA
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2020  Kovalainen: Osiągnięcia Nico Rosberga są niedoceniane
18.01.2017  Kovalainen kontaktował się z Williamsem w sprawie posady na sezon 2017
30.04.2015  Kovalainen: Byłem zbyt lojalny wobec Caterhama
29.08.2014  Heikki Kovalainen przetestował BMW M4 DTM
25.08.2014  Kovalainen przetestuje samochód DTM
Tagi:
Kovalainen H.
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pussik, 28.04.2007 16:00[!]
Hamulce to chyba w Kanadzie się najbardziej zużywają. ;]
Zidi, 28.04.2007 18:54[!]
Jeden BMW... czyżby miał na myśli Roberta? Oo?
kamilka, 28.04.2007 21:15[!]
Widać, że się chłopak stara jak może. Aż szkoda patrzeć jak stajnia która zdobyła dwa tytuły tak podupadła... Może w następnych Grand Prix będzie lepiej...
marrcus, 29.04.2007 00:54[!]
"Piszę do Was z toru Sakhir po wyścigu, w którym nie zdobyłem żadnych punktów" --- przynajmniej nie owija w bawełne. Oo0
sex pistols, 29.04.2007 07:26[!]
hhhhhhhhh a mial napisac: " pisze do Was z toru Sakhir gdzie zdobylem kilka punktow" ? :D
Troche mi to wyglada na za duza reklame pierw o pierwszej wizycie kovy potem kova po wyscigu, dziwne ze nigdy nie Giancarlo. ING chce aby Polacy pokochali kove?
lori.en, 29.04.2007 08:06[!]
no właśnie, najwyraźniej tak.
Pussik, 29.04.2007 12:38[!]
Czemu Polacy?
marrcus, 29.04.2007 15:52[!]
A co niepodoba Ci sie Heikki?
lori.en, 30.04.2007 08:10[!]
a jak może się podobać?;P... jest zdolny i ambitny, jeździ w zespole nr.1... czego tu jeszcze więcej chcieć?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca