F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP2: Pantano wygrał chaotyczny wyścig we Francji

Tymczasem kierowcy iSport wyeliminowali się nawzajem z walki jeszcze na prostej startowej.
Marek Roczniak, 30 czerwca 2007, zmieniony 21.03.2009 19:36, wyświetlenia: 4205<< | lista | T- | T+ | >>
Giorgio Pantano (Campos Grand Prix) odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii GP2 w tym sezonie, wygrywając dłuższy, sobotni wyścig na francuskim torze Magny-Cours, który z powodu dwóch spektakularnych kraks na pierwszym okrążeniu trwał aż blisko dwie godziny! Na pozostałych stopniach podium stanęli dwaj Brazylijczycy – Lucas di Grassi (ART Grand Prix) i Bruno Senna (Arden International).

Wyścig rozpoczął się chyba od najgorszego koszmaru, jaki tylko mógł sobie wyobrazić zespół iSport International, jako że startujący z pierwszego rzędu Timo Glock i Andreas Zuber zderzyli się ze sobą tuż po ruszeniu z miejsc, eliminując się nawzajem z walki. W dodatku bolid Zubera wzbił się w powietrze i wylądował na głowie Glocka, który z kołnierzem ochronnym na szyi trafił do centrum medycznego na torze. Na szczęście okazało się, że Niemiec nie doznał żadnej kontuzji.

Tymczasem na pierwszym okrążeniu doszło do jeszcze jednego, znacznie bardziej niebezpiecznego wypadku. Ernesto Viso (Racing Engineering) najechał na koło bolidu Michael Ammermuller (ART Grand Prix) pomiędzy nawrotem Adelaide i szykaną Nurburgring. W efekcie jego samochód wzbił się w powietrze i wykonał serię karkołomnych akrobacji, kasując po drodze słup podtrzymujący reklamę i uderzając w betonową bandę, którą ostatecznie przeleciał, by wylądować ostatecznie na kołach wewnątrz toru. Kierowca został wydobyty z wraku i przewieziony najpierw do centrum medycznego, a następnie do szpitala, gdzie na szczęście nie wykryto żadnych poważniejszych obrażeń poza wstrząśnieniem mózgu. Wenezuelczyk został zatrzymany na noc na obserwację.

Na tor wyjechał w międzyczasie samochód bezpieczeństwa i większość kierowców wykonała obowiązkowe postoje w boksach. Nicolas Lapierre (DAMS) potrącił jednego ze swoich mechaników, ale skończyło się tylko na potłuczeniach. Postojów nie odbyli między innymi Kohei Hirate (Trident Racing) i Karun Chandhok (Durango) i to oni objęli tymczasowo prowadzenie. Na czterech kolejnych miejscach znaleźli się Pantano, di Grassi, Senna i Pastor Maldonado (Trident Racing). Na wznowienie wyścigu musieliśmy jednak czekać blisko godzinę, bowiem został on całkowicie zatrzymany aby kierowcy nie przeszkadzali służbom medycznym zajmującym się Viso.

Po wznowieniu wyścigu Hirate musiał odbyć karę za wyprzedzanie w trakcie neutralizacji, natomiast Chandhok popełnił pod presją błąd – wypadł na chwilę z toru i oddał tym samym prowadzenie Pantano, który jak na rutyniarza przystało kontrolował od tego momentu przebieg rywalizacji, odnosząc stosunkowo łatwe zwycięstwo. Tymczasem Maldonado wyprzedził Sennę i awansował na trzecią pozycję, a za Brazylijczykiem znaleźli się Luca Filippi (Super Nova), Alexandre Negrao (Minardi Piquet), Adrian Zaugg (Arden International) i Witalij Pietrow (Campos Grand Prix).

W dalszej części wyścigu do punktowanej ósemki przebił się Lapierre po wyprzedzeniu Pietrowa i skorzystaniu z kolizji pomiędzy Zauggiem i Negrao. Tymczasem Maldonado zaczął mieć problemy ze skrzynią biegów i szybko zaczął tracić miejsca. Następnie Filippi wprawił w poślizg swojego partnera z zespołu Super Nova – Mike'a Conwaya, który po kilku innych przygodach finiszował na dziewiątej pozycji. Filippi skorzystał później z błędu popełnionego przez Sennę i wydawało się, że stanie na podium, jednak na ostatnim okrążeniu popełnił błąd pod narastającą presją ze strony Brazylijczyka i ostatecznie finiszował na czwartej pozycji.

Pietrow po bardzo udanym wyścigu zajął piąte miejsce, natomiast na pozostałych pozycjach punktowanych finiszowali Zaugg, Javier Villa (Racing Engineering) i Lapierre, który przetrwał poślizg w szybkim zakręcie Estoril. Francuz wystartuje do jutrzejszego wyścigu z pole position – początek bezpośredniej relacji na kanale Eurosport o godzinie 10:00.

GP2 Series > 2007 > Francja (główny), Magny-Cours - 4,411 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 25Giorgio PantanoCampos Grand PrixDallara GP2/05 Renault411h52m32,51310
2. 2Lucas di GrassiART Grand PrixDallara GP2/05 Renault41+0:08,7778
3. 7Bruno SennaArden InternationalDallara GP2/05 Renault41+0:22,4766
4. 16Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault41+0:24,5855
5. 24Witalij PietrowCampos Grand PrixDallara GP2/05 Renault41+0:40,1624
6. 8Adrian ZauggArden InternationalDallara GP2/05 Renault41+0:40,6993
7. 14Javier VillaRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault41+0:41,2062
8. 23Nicolas LapierreDAMSDallara GP2/05 Renault41+0:48,2461
9. 17Mike ConwaySuper Nova RacingDallara GP2/05 Renault41+0:52,431
10. 11Pastor MaldonadoTrident RacingDallara GP2/05 Renault41+0:55,890
11. 18Sakon YamamotoBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault41+0:59,032
12. 26Borja GarciaDurangoDallara GP2/05 Renault41+1:01,960
13. 21Andy SoucekDPRDallara GP2/05 Renault41+1:04,692
14. 19Ho-Pin TungBCN CompeticionDallara GP2/05 Renault41+1:08,395
15. 10Jason TahinciFisichella Motor SportDallara GP2/05 Renault41+1:27,103
16. 4Roldan RodriguezMinardi Piquet SportsDallara GP2/05 Renault401 okr.
17. 22Kazuki NakajimaDAMSDallara GP2/05 Renault401 okr.
Niesklasyfikowani
3Alexandre NegraoMinardi Piquet SportsDallara GP2/05 Renault31
12Kohei HirateTrident RacingDallara GP2/05 Renault31
20Christian BakkerudDPRDallara GP2/05 Renault18
27Karun ChandhokDurangoDallara GP2/05 Renault6
5Timo GlockiSport InternationalDallara GP2/05 Renault0
6Andreas ZuberiSport InternationalDallara GP2/05 Renault0
1Michael AmmermüllerART Grand PrixDallara GP2/05 Renault0
15Ernesto VisoRacing EngineeringDallara GP2/05 Renault0
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
9Adam CarrollFisichella Motor SportDallara GP2/05 Renault0
Pole position: Timo Glock (iSport International) - 1:21,895 (+2 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Roldan Rodriguez (Piquet Sports) - 1:23,405 na 39 okrążeniu (+1 pkt.)
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: GP2Series.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.08.2011  Pantano zastąpi Wilsona na Infineon i w Baltimore
08.08.2011  Pantano zamierza wystartować w IndyCar jeszcze w tym roku
20.09.2010  Ombra Racing zadebiutuje w Auto GP na Monzy z Pantano
12.04.2010  Pantano wystartuje w Auto GP
13.06.2009  Pantano chciałby startować dla Campos Meta 1
Tagi:
Pantano G.
GP2
Magny-Cours

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
buran, 30.06.2007 22:46[!]
czy w GP2 toczy się walka o mistrzostwo konstruktorów?

Senna spisuje się bardzo dobrze. Ciekawe kiedy trafi do F1
Fisico_F1_ASR, 30.06.2007 22:49[!]
oby jak najszybciej.
himself, 30.06.2007 22:52[!]
Dwa dosc powazne wypadki z tego co slyszalem.
Pierwszy na samym poczatku wyscigu na prostej startowej.
Drugi wygladal dosc ostro: http://www.youtub.../watch?v=KcV3QpbA2QU
fisi, 30.06.2007 23:14[!]
@buran. Raczej o mistrzostwo zespołów. Konstruktor jest ten sam dla kazdego Dallara-Renault.
marrcus, 01.07.2007 01:43[!]
ale miał szczeście, gdyby trafił centalnie w ten betonowy filar, to było po nim
McLuke, 01.07.2007 01:58[!]
A Carroll za co wykluczony z wyścigu?? Dobrze, ze reszcie się nic nie stało, bo źle to wyglądało... :)
Jankes, 01.07.2007 02:03[!]
zdaje się, że wyprzedzał podczas neutralizacji
pprotas, 01.07.2007 10:18[!]
poziom komentarza na eurosporcie serii GP2 jest nie do wyobrażenia. jak oni mogą sobie pozwolic na taki ***????
Maraz, 01.07.2007 11:04[!]
Carroll wyjechał z zamkniętych boksów i stąd czarna flaga, a o polskim komentatorze to już wspominałem raz czy dwa i to jest faktycznie żenada.
owca, 01.07.2007 11:29[!]
straszny był ten wyścig. juz na samym początku dosyć tragiczne rozegranie między dwoma kierowcami tego samego zespołu. bałem sie zeby Glockowi sie nic nie stało. a później jeszcze ten "groźnie wyglądający wypadek" brrrr!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca