F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bardziej zróżnicowane mieszanki opon w 2008?

Niektóre zespoły odpowiadają się za wybieraniem na wyścigi bardziej zróżnicowanych opon.
Marek Roczniak, 30 lipca 2007, wyświetlenia: 2891<< | lista | T- | T+ | >>
Jak poinformował dzisiaj specjalistyczny magazyn Auto Motor und Sport, niektóre zespoły odpowiadają się za wybieraniem od przyszłego roku na wyścigi bardziej zróżnicowanych mieszanek opon Bridgestone. Obecnie wybierane są dwie mieszanki o bardzo zbliżonych osiągach, czyli jak choćby na najbliższe Grand Prix Węgier – miękka i supermiękka. To oznacza niewielkie różnice w osiągach i niezbyt zróżnicowane strategie obierane przez zespoły na wyścigi.

Jednakże gdyby na tor Hungaroring zostały wybrane np. mieszanki supermiękka i średnia, to wówczas byłoby bardziej zróżnicowane tempo poszczególnych kierowców w trakcie wyścigu i to mogłoby stworzyć więcej okazji do wyprzedzania. Taka sytuacja miała w tym roku miejsce w Kanadzie, kiedy to pod koniec wyścigu Takuma Sato dzięki innym opon mógł wyprzedzić Ralfa Schumachera i Fernando Alonso, ale był to w zasadzie odosobniony przypadek, gdyż na innych torach obecnie wybierane mieszanki zbyt mało różnią się od siebie.

Według Auto Motor und Sport taki pomysł nie pasuje jednak zbytnio zespołom z czołówki, które najwyraźniej nie chcą aby ktoś ze środka stawki miał możliwość nawiązania z nimi walki tylko dzięki jeździe na innych oponach w danym momencie wyścigu. Firma Bridgestone także nie jest zbyt pozytywnie nastawiona do tego pomysłu, gdyż mogłoby to wymagać zmiany albo nawet rozszerzenia obecnego zestawu mieszanek (supermiękka, miękka, średnia i twarda), a to oznacza dodatkowe wydatki. Tym niemniej nie ulega wątpliwości, że obecnie jest bardzo mało bezpośredniej walki na torze i przy tylko jednym dostawcy opon nie ma zbyt wielu możliwości na urozmaicanie wyścigów.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
Bridgestone

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jędruś, 30.07.2007 19:33[!]
Dobry pomysł. Więcej wyprzedania zrobi lepiej całej F1.
andy, 30.07.2007 19:33[!]
no tak Bridgestone nie jest pozytywnie nastawiona bo po co ma niby rozszerzać zestaw mieszanek? klepią wciąż te same gumy, ich pracownicy chodzą po pit lane i udają że interesują się zachowaniem poszczególnych rodzajów opon na danej nawierzchni, mierzą temperature a w zasadzie gówno ich to wszystko obchodzi bo i tak wszyscy jeżdżą na tym samym i żadna konkurencja nie zmusi ich do jakiegokolwiek wysiłku twórczego.
rafaello85, 30.07.2007 19:35[!]
Tak w ogóle - opona kontrolna miała na celu poprawić widowsiko. Nie wiem jak Wy, ale ja poprawy nie widzę:/ Tegoroczny przepis mówiący o tym, że producent opon sam wybiera dwa typy mieszanek na dane GP jest BZDURNY!!! Ja byłem jego krytykiem od samego początku. Moim zdaniem, na każde GP firma Bridgestone powinna zabierać wszystkie możliwe rodzaje mieszanek opon. Każdy zespół w zależności od warunków na torze i taktyki sam wybierałby opony, których użyje podczas poszczególnych wyścigów. Wówczas mogłoby być ciekawie.
Xenomorph, 30.07.2007 19:42[!]
Jak dla mnie świetny pomysł. Szkoda, że dopiero teraz o tym pomyśleli.
[Sebek]F1, 30.07.2007 20:01[!]
I tak zwolennicy tego ( bardzo dobrego ) pomysłu nie przeforsują go.Przecież Bridgestone nie chce wprowadzenia tego pomysłu , a czołowe zespoły też są mu przeciwne.FIA raczej nie będzie się "nadwyrężała" żeby ten pomysł wszedł do F1.Zbyt wielu jest przeciwników , i to nie byle jakich ( chodzi mi tu o najlepsze zespoły ).Tak to juz w F1 czasem bywa , że głupie pomysły wchodzą do tego sportu a ciekawe nie , lub są z Formuły 1 wyrzucane.
Bartley, 30.07.2007 20:09[!]
Bridgestone mnie rozwala. Problem byl z bialym paskiem, teraz znowu jest problem. Od tego roku nie maja konkurencji, nie musza rozwijac technologii a ciagle cos ich boli i slyszymy NIE, bo jest za drogo. To niech ***ja z F1 jak jest za drogo patalachom!! Wroci Michelin i zrobi porzadek.
jojo, 30.07.2007 20:15[!]
No tak, Bernie położy łapę i nic z tego nie będzie: no bo jak mogło by być, że ktoś ze środka stawki walczy jak równy z równym z czołowymi zespołami (chociażby w danym momencie - a nóż widelec zagrozi?). Lepiej niech wygra "Elvis" i będzie kasa...
kszyh2404, 30.07.2007 21:53[!]
pomysl bardzo dobry ale pewnie dziadek bernie sie nie zgodzi
Sylas, 31.07.2007 08:16[!]
rafaello85 - Masz zupełną rację. Na początku jak Sie pojawiały plotki o dwóch kompletach opon myślałem, że to zespoły będą sobie wybierały komplety na jakich chcą startować.
Pomysł jest super, ale raczej od 2016 roku lub puźniej ( Jak Bernie zejdzie)
sucharek147, 31.07.2007 10:03[!]
Tak, bardzo dobry pomysl. Byloby przynajmniej troche wiecej mijanek na torze. Ale i tak w 2008 roku jeszcze raczejtego nie bedzie.
reiko, 31.07.2007 11:07[!]
Mam do Was pytanie. Dlaczego Michelin zrezygnował\odpuścił ??
jaguar666, 31.07.2007 11:17[!]
@reiko, ponieważ FIA zdecydowała się zrobić konkurs i wybrać jednego dostawcę opon od 2008 roku, a Michelin uznał to za bardzo zły pomysł i na znak protestu postanowił się wycofać z F1 już po 2006 roku.

Jeśli nawet nie wprowadzą większego zróżnicowania opon, to mogliby wprowadzić różna oznakowania na rodzaje mieszanek, wtedy już pierwszy rzut oka wystarczyłby, aby rozpoznać na jakich jadą, bo obecne oznakowanie bardziej miękkiej jest trochę nie wystarczającej.
Piter, 31.07.2007 14:25[!]
Może i by było więcej okazji do wyprzedzania ale póki Bridge nie ulepszy opon to te okazje mogą okazać się nie do wykorzystania.
Gofer, 31.07.2007 21:44[!]
Boze... coraz durniejsze maja te pomysly. Niech moze zarzadza, ze polowe dystansu trzeba przejechac nie przekraczajac 17k rpm - tez bedzie wyprzedzanie, ale nie o takie wyprzedzanie przeciez chodzi...

ograniczenie roli aerodynamiki, zmiana tylnego skrzydla, pelne slicki, ban na TC - i wystarczy...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca