F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Honda nie zdąży przygotować RA108 dla Aguri na start sezonu

Nick Fry: "Zrobienie tego przed pierwszym wyścigiem sezonu zwyczajnie nie będzie możliwe".
MDK, 5 pa?dziernika 2007, wyświetlenia: 1948<< | lista | T- | T+ | >>
Honda projektuje całkowicie nowy bolid na przyszły rok, a to może oznaczać, że Super Aguri nie zdąży otrzymać swojego bolidu na rok 2008 przed rozpoczęciem nowego sezonu.

Po katastrofalnym roku z RA107, Honda rozpoczęła projektowanie bolidu na przyszły rok od czystej kartki papieru, chcąc zaadaptować nowe pomysły. Biorąc pod uwagę wysiłki, jakie zespół wkłada w projektowanie samochodu, może się okazać, że nie wystarczy czasu i możliwości aby przed rozpoczęciem sezonu przygotować bolidy zarówno dla Honda Racing F1, jak i Super Aguri.

Szef stajni z Brackley Nick Fry powiedział: „Nie będziemy dzielić się autami podczas zimowych testów. Jeśli przepisy na to pozwolą, to docelowo Super Aguri będzie używać w przyszłym roku tego samego auta co my, ale prawdopodobnie nie nastąpi to od pierwszego wyścigu, po prostu dlatego, że logistycznie będzie to niemożliwe. Pomimo, że nasze zdolności produkcyjne pozwalają na wyposażenie dwóch zespołów w bolidy, to zrobienie tego przed pierwszym wyścigiem sezonu zwyczajnie nie będzie możliwe. Jakby nie patrzeć, auta które testujemy teraz, i to które będziemy testować pod koniec roku będą zupełnie różne. Super Aguri będzie działało inaczej niż my”.

Honda przyznaje obecnie, że bardzo niewiele może zrobić aby ulepszyć RA107, a to oznacza że podczas zimowych testów zespół skupi się głównie na nowym systemie elektronicznym. „Program testów na pozostałą część tego roku będzie głównie skupiał się na wykorzystaniu ECU McLarena.” – powiedział Fry. „Jak dotychczas pracowaliśmy z tym bolidem wystarczająco długo aby wiedzieć, że niczego nowego się nie nauczymy, bazując na jego założeniach. Spędzimy resztę roku dając trochę czasu kilku naszym młodszym kierowcom, którzy będą pracować wykorzystując nowe ECU, ale nie będą już rozwijać tego modelu. To nie byłby zbyt dobry sposób wyjścia z kryzysu”.

„Modele nowego auta znajdują się w tunelu aerodynamicznych i pracujemy nad nimi już od kilku tygodni. Oczywiście wykorzystanie CFD (Computational Fluid Dynamics) daje w połączeniu z naszym nowym komputerem znakomite efekty. Nie robimy wokół tego zbyt dużej wrzawy, ale jak większość zespołów sporo zainwestowaliśmy w CFD, więc jest oczywiste, że wykorzystujemy w pracy nowe możliwości. Jesteśmy zadowoleni z postępów prac nad przyszłorocznym bolidem, ale mamy dwadzieścia tygodni na wykonanie tytanicznej wręcz pracy”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
11.04.2024  Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco
08.04.2024  Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla
21.03.2024  Aramco chce przejąć zespół Astona Martina?
Tagi:
Super Aguri
Fry N.
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ICEman, 05.10.2007 15:03[!]
no co będą dawać nowy bolid dla Aguri żeby ich ogrywało :) a moze to Aguri nie chce bo strach przed badziewiem im zaglada w oczy :). Tak na powaznie to myślę ża Aguri calą zime bedzie testować na wysłuzonym RA106 heh 3 letna konstrukcja
O2, 05.10.2007 15:58[!]
no nie dadza bo beda lepsi.. na miejscu SA bym wizal skorupe maka albo czerwonych i mial spokuj
Lukas, 05.10.2007 16:10[!]
no tylko ciekawe skąd tyle kasy byś wziął... dla mnie SA to jest największa żenada obecnie w F1... jedyne co mają dobre to PR :/
O2, 05.10.2007 16:12[!]
hmnm kase wzieli by z rozwoju skorup ktora by dostali od hondy. karoserie ferrari by nawet nie musieli zbytnio ruszac.
jędruś, 05.10.2007 16:39[!]
Ale jeśli wystartują z tym bolidem w następnym sezonie to będą jakieś 2 s szybsi od samochodów GP2...
im9ulse, 05.10.2007 19:55[!]
hahahah to sie nazywa ukarac "mlodszego brata" :) brawisimo

"Po katastrofalnym roku z RA107, Honda rozpoczęła projektowanie bolidu na przyszły rok od czystej kartki papieru, chcąc zaadaptować nowe pomysły"
cos tu nie gra jakis miesic temy Fry i Nakamoto mowili ze RA108 to bedzie wlasciwie RA107b/c...wiec to info z czysta kartka papieru jest dla mnie niezrozumialem ,ale jednoczesnie dajace nadzieje.
Bebalf, 05.10.2007 20:57[!]
@im9ulse
Wg słów mojego "ulubieńca" RA108 miałoby być "ewolucją obecnego". Do słów "Mistrza Niszowego PR" bym się w ogóle nie odnosił. Fakt, jest szefem zespołu Honda, i tylko tyle i AŻ tyle. Po prostu kontynuuje obraną drogę: mówić dużo i to czego oczekują Bosowie. Szkoda, że nie wie po co Honda jest w F1. Dla mnie ten pan mógłby zamilknąć do końca swych dni w formule. Zrobiłbym dla niego tylko jeden wyjątek - na odejście z F1, by powiedzieć przepraszam.

Jeżeli chodzi o filozfię Hondy, to chyba przemyśleli kończący się sezon. Nie strzela się do własnej bramki dwa razy z rzędu, więc słuszne podejście: albo SA za nami bez naszego bezpośredniego wsparcia rozwojowego, albo bez nas. W końcu w F1 każdy powinien liczyć na siebie lub pozyskane pieniążki :)

A co z RA108? - to pozostanie zagadką do pierwszych testów i oficjalnych komunikatów Hondy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca