F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bardzo ważny dzień dla przyszłości F1

25 października trybunał apelacyjny zdecyduje, czy będzie można sprzedawać w F1 nadwozia.
Gregoff & Maraz, 5 pa?dziernika 2007, wyświetlenia: 3267<< | lista | T- | T+ | >>
Jednym z najważniejszych dni dotyczących przyszłości wyścigów Formuły Jeden będzie 24 października 2007 roku, ponieważ właśnie wtedy trybunał apelacyjny najprawdopodobniej zadecyduje, czy zespoły dostaną od przyszłego sezonu zezwolenie na kupowanie samochodów od innych zespołów. Konkretnie chodzi o samochody z tego samego roku, a nie o jednoroczne nadwozia.

Trzy zespoły liczą na to, że stanie się tak w 2008 roku. Prodrive chce jeździć McLarenem z 2008 roku, Super Aguri – Hondą z 2008, a Toro Rosso weźmie przyszłorocznego Red Bulla, aczkolwiek prawdopodobnie będą musieli użyć starego auta w pierwszych kilku wyścigach, jako że Adrian Newey znowu spóźnia się z ukończeniem nowego Red Bulla. Super Aguri także może być w podobnej sytuacji, gdyż Honda może mieć zbyt mało czasu przygotowanie samochodów dla dwóch zespołów przed startem sezonu, chcąc za wszelką cenę uniknąć powtórki tragicznego sezonu 2007.

To oznacza, że Toro Rosso nie dostanie bolidu aż do końca lutego, a wtedy będzie za późno na testy i dostrojenie wszystkiego przed pierwszym wyścigiem nowego sezonu. Jeśli trybunał apelacyjny zabroni używania identycznych bolidów przez kilka zespołów, Prodrive, Super Aguri i Toro Rosso znajdą się w poważnych tarapatach. W najgorszym przypadku będzie o sześć samochodów mniej na starcie sezonu 2008.

Tymczasem już w przyszłym tygodniu odbędzie się wstępna rozprawa w sprawie przeciwko zespołom Super Aguri i Toro Rosso, które Spyker oskarża o użycie w tym roku bolidów innych zespołów. Punkt zdobyty przez Adriana Sutila w Japonii oznacza co prawda, że Spyker jest wyżej od Toro Rosso w klasyfikacji konstruktorów, jednak w przypadku wygrania sprawy przeskoczy także Super Aguri, a to będzie oznaczało więcej pieniędzy dla stajni z Silverstone z praw do transmisji TV w tym roku. Wstępna rozprawa odbędzie się we wtorek, 9 października.

Źródło: Automoto365.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
Prodrive
Toro Rosso
Super Aguri

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rafaello85, 05.10.2007 16:23[!]
Ja mam nadzieję, że Trybunał Apelacyjny zabroni odkupywania gotowych nadwozi! Zawsze byłem całkowicie przeciwny takim praktykom. Dlatego w tym roku trzymałem kciuki za Spykera, a nie za STR czy Super Aquri.
saber, 05.10.2007 16:35[!]
Cały sezon powinna FIA ustawić i byłoby po problemie. Po co się ścigać będą.
Jankes, 05.10.2007 16:44[!]
Wyrok może być tylko jeden: ZAKAZ, a czemu? przecież nie można robić konkurencji FIAmiltonowi :)
jędruś, 05.10.2007 16:45[!]
Dawniej wiele zespołów jeździło tym samym bolidem i nikt nie miał pretensji. Ale rzeczywiście , to jest trochę nie fajne , bo w niedługiej przyszłości wiele zespołów mogło by odkupywać bolidy od innych i w końcu było by 3-4 konstruktorów.
karp11, 05.10.2007 16:51[!]
Jankes zgadzam sie z twoja opinia pozdro :)
marrcus, 05.10.2007 17:35[!]
ja wiem czy konkurencji, w sumie mclaren już sie dogdał z prodrive, ham miałby wicej poddanych
Ad@m, 05.10.2007 18:05[!]
mam nadzieję że zabronią. Wydaje mi się że każdy zespół powinien mieć swoje nadwozie, a już nie wspomnę że jestem też za tym żeby każdy miał swój silnik, a przynajmniej silnik skonstruowany przez jakąś firmę pod konkretny zespół. Jeżeli na to pozwolą, to jaki sens jest w klasyfikacji konstruktorów? Jak np Super Aguri będzie mogło zdobywać punkty za samochód który nie jest ich a jedynie to mogli go ustawić? bez sensu!
pawlos, 05.10.2007 18:29[!]
Umożliwić sprzedaż jednorocznych bolidów i już. Budowa bolidu od zera to po pierwsze, wysokie nakłady finansowe a po drugie, najprawdopodobniej słabe osiągi takiego dzieła. Konstruowanie silnika od zera, to już wyzwanie niemalże nierealne dzisiaj.
duke_of_bordeoux, 05.10.2007 19:32[!]
'to będzie oznaczało więcej pieniędzy dla stajni z Silverstone z praw do transmisji TV w tym roku'
i wszystko jasne - jak zwykle chodzi o kase;
po co mówić o przyszłości sportu skoro mówi się wyłacznie o kasie:|
Hitokiri, 05.10.2007 19:57[!]
Skoro mogą kupować silniki, to czemu nie nadwozia? Kupowano by podstawową konstrukcję, a pakiety na poszczególne wyścigi każdy zespół opracowywał by sobie sam, no i oczywiście kupujący nie zdobywali by punktów w klasyfikacji konstruktorów.
rejmont, 05.10.2007 20:16[!]
No jak zezwolą to nie będą mistrzostwa konstruktorów tylko Mistrzostwa kupców, oj coś tu schodzi na psy
saber, 05.10.2007 20:58[!]
Klasyfikacja konstruktorów byłaby bez sensu, a może być klasyfikacja drużynowa, bo team jednak byłby inny.
F1-HELP, 05.10.2007 21:00[!]
Moim zdaniem dla widowiska będzie lepiej, więcej wyrównanych aut w stawce to ciekawsze wyścigi. Nie od dziś wiadomo, że w F1 chodzi o kasę. Niech przynajmniej większe grono kibiców ma radość z oglądania wyścigów F1 a nie rajdów F1 :). I tak najważniejsze jest punktowanie kierowców w klasyfikacji indywidualnej, natomiast można zostawić klasyfikację konstruktorów ale tak jak obecnie dodać informację kto jest dawcą (w końcu to światowe marki samochodowe wykładają kasę i liczą tym samym na reklamę). W rajdach i wyścigach aut turystycznych nie robi to wielkiej różnicy. Sprzedawanie zeszłorocznego rozwiązania (jak to ma miejsce w chwili obecnej) to jak najmowanie statystów bo role pierwszo i drugoplanowe już dawno zostały rozdane :).
himself, 05.10.2007 21:09[!]
Zauwazcie, ze kupujace zespoly beda mialy przewage jedynie na poczatku sezonu. W pozniejszym czasie bolidy lepszych/bardziej doswiadczonych teamow beda sie rozwijaly o wiele szybciej.

Pozatym wolalbym, zeby mozna bylo kupowac bolidy ale te z poprzedniego sezonu. Czyli np. Prodrive moglby kupic na rok 2008 bolid w specyfikacji z sezonu 2007.
Bebalf, 05.10.2007 21:35[!]
Ciężka sprawa :(
Z jednej strony [patrz: oglądanie widowiska - więcej zaskakujących rozstrzygnięć] byłoby dobrze dopuścić do takich transakcji, ale to może skończyć się pojedynkami McLarenów z Ferrrari.

Z drugiej strony nie dopuszczając do tego zabraknie chętnych do wchodzenia w świat "zwariowanych funduszy". Jeżeli "nowych" nie będzie stać na zaplecze naukowo-techniczne, to sposorzy odpłyną i w czołówce znów zostaną: Ferrari-McLaren. Inni będą tłem lub w ogóle znikną. Kto chciałby oglądać wyścigi takie jak GP USA 2005? Pamiętajmy, że firmy motoryzacyjne aż tak bardzo nie chcą wchodzić do F1, a jeżeli już to zawsze zostawiają sobie furtkę by wyjść z twarzą i wyścigów.
Konfederat1970, 06.10.2007 20:17[!]
Jestem przeciw ! Nie chcę ogladać wyścigu, w którym śa 4 Mc Lareny , 4 Ferrarii, 4 BMW itd. Wtedy klasyfikacja konstruktorów nie ma sensu. Czyli stawiam VETO !!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca