|
|
|
|
|
|
FIA zmieniła zasady dotyczące czerwonej flagi na GP Brazylii |
Chodzi o skróceniu do minimum ewentualnych opóźnień w przypadku przerwania wyścigu. |
|
•Marek Roczniak, 21 pa?dziernika 2007, wyświetlenia: 3231 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Aby uniknąć dużych opóźnień w przypadku przerwania dzisiejszego Grand Prix Brazylii, dyrektor wyścigu Charlie Whiting zapowiedział, że po ewentualnym wywieszeniu czerwonej flagi wszystkie bolidy będą kierowane do boksów, gdzie mechanicy będą mogli przygotować je jak najszybciej do ponownego startu.
Do podjęcia takiej decyzji skłoniły FIA dwa fakty: pierwszy z nich to trudność w szybkim dostaniu się mechaników z całym ekwipunkiem na prostą startową toru Interlagos, a drugi – związany pośrednio z pierwszym – to pora transmisji wyścigu w Europie w godzinach największej oglądalności. Europejskim stacjom TV zależy bardzo na tym, aby wyścig skończył się przed 20:00 i stąd decyzja o skróceniu ewentualnych opóźnień do minimum.
„W przypadku wstrzymania wyścigu wszystkie samochody będą musiały zjechać na pit lane i ustawić się w rządku na pasie szybkiej jazdy (czyli nie na stanowiskach serwisowych), zatrzymując się około 10 metrów przed światłami sygnalizacyjnymi w wyjeździe z boksów. Jeśli wyścig zostanie wstrzymany podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa, to skieruje on bolidy prosto na pit lane i zatrzyma się przy światłach sygnalizacyjnych w wyjeździe z boksów.” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu.
Wszystkie bolidy znajdujące się pomiędzy liderem wyścigu i wyjazdem z boksów otrzymają zgodę na wyjazd na tor jedną minutę przed wznowieniem wyścigu. Jeśli którykolwiek bolid zostanie przemieszczony w pit lane, będzie to równoznaczne z pchaniem bolidu na starcie, za co przyznawana jest kara przejazdu przez boksy. Ponadto w przypadku deszczowego wyścigu FIA może nie wydać zgody zdublowanym bolidom na odzyskanie okrążenia podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa, jeśli z uwagi na słabą widoczność nie będzie to wystarczająco bezpieczne.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|