|
|
|
|
|
|
Makau F3: Jarvis wygrał wyścig kwalifikacyjny |
Brytyjczyk zwyciężył po pasjonującej walce z Marko Asmerem. |
|
•Bartosz Pyciarz, 17 listopada 2007, wyświetlenia: 4183 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Oliver Jarvis (Team Reckless Tom's) wygrał krótki wyścig kwalifikacyjny przed prestiżowym wyścigiem o Grand Prix Makau, po stoczeniu pasjonującej walki z Marko Asmerem (Hitech Racing). Jarvis stracił prowadzenie tuż po starcie, ale odzyskanie pierwszej pozycji nie zajęło mu wiele czasu.
Po pojawieniu się na krótko samochodu bezpieczeństwa na torze, co było następstwem wycofania się z wyścigu Estebana Guerrieriego (Signature Plus), który rozbił się w Mandarin Bend na pierwszym okrążeniu, Jarvis zaczął dobierać się do skóry Asmera. W końcu pokonał rywala na okrążeniu numer 5, kiedy wykorzystał jazdę w cieniu aerodynamicznym Estończyka i wyprzedził go po zewnętrznej w Lisboa Bend.
Po kilku okrążeniach Brytyjczyk miał już 2,3 sekundy przewagi, ale na 9 okrążeniu pojawiła się czerwona flaga, spowodowana serią wypadków. Nico Hulkenberg (ASM) i Bruno Senna (Raikkonen Robertson Racing) zderzyli się ze sobą w Mandarin Bend na 7 okrążeniu, następnie okrążenie później Atte Mustonen (Signature Plus) uderzył w bandę z opon przy R-Bend i jego samochód stanął na środku toru.
Za rezultat końcowy wyścigu uznano kolejność kierowców po siedmiu okrążeniach. Jarvis wygrał z przewagą 1,6 sekundy nad Asmerem, a na trzeciej pozycji finiszował samotnie mistrz Japońskiej F3 – Kazuya Oshima (Team Reckless Tom's). Pierwszą piątkę zamknęli dwaj Brytyjczycy – James Jakes (Manor Motorsport) i Sam Bird (Carlin Motorsport), a jako ostatni poniżej 10 sekund straty do Jarvisa zmieścił się Yelmer Buurman (Manor Motorsport).
Na początku wyścigu nie zabrakło dramatycznej sytuacji, bowiem na pierwszym okrążeniu doszło do zderzenia w zakręcie Lisboa trzech kierowców z czołówki. Startujący z czwartego pola Eduardo Mortara (Signature Plus) zahamował zbyt późno i uderzył w tył bolidu Szwajcara Sebastiana Buemi'ego (Raikkonen Robertson Racing), który wpadł z kolei na bolid Kodaia Tsukakoshiego (Manor Motorsport). Buemi i Mortara odpadli od razu z wyścigu, a Tsukakoshi finiszował na 9 pozycji.
•Formula 3 Int. Trophy > 2007 > GP Makau (kwalifik.), Guia Circuit - 6,117 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 5g | Oliver Jarvis | | Tom's | Dallara F306 Toyota | 7 | 20:35,911 | |
2. | 11g | Marko Asmer | | Hitech Racing | Dallara F305 Mercedes | 7 | +0:01,687 | |
3. | 6g | Kazuya Oshima | | Tom's | Dallara F306 Toyota | 7 | +0:03,159 | |
4. | 18g | James Jakes | | Manor Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 7 | +0:04,722 | |
5. | 15g | Sam Bird | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 7 | +0:05,595 | |
6. | 20g | Yelmer Buurman | | Manor Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 7 | +0:06,563 | |
7. | 1g | Stephen Jelley | | Raikkonen Robertson | Dallara F306 Mercedes | 7 | +0:12,308 | |
8. | 22g | Roberto Streit | | Prema Powerteam | Dallara F306 Mercedes | 7 | +0:12,746 | |
9. | 21g | Koudai Tsukakoshi | | Manor Motorsport | Dallara F306 Mercedes | 7 | +0:15,408 | |
10. | 16g | Niall Breen | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 7 | +0:15,693 | |
11. | 4g | Jonathan Kennard | | Raikkonen Robertson | Dallara F306 Mercedes | 7 | +0:16,734 | |
12. | 14g | Brendon Hartley | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 7 | +0:16,984 | |
13. | 19g | Franck Mailleux | | Manor Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 7 | +0:17,988 | |
14. | 26g | Atte Mustonen | | Signature Plus | Dallara F305 Mercedes | 7 | +0:18,626 | |
15. | 27g | Carlo van Dam | | HBR Motorsport | Dallara F306 Mercedes | 7 | +0:19,691 | |
16. | 10g | Walter Grubmüller | | Hitech Racing | Dallara F305 Mercedes | 7 | +0:23,579 | |
17. | 28g | Rodolfo Avila | | HBR Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 7 | +0:30,999 | |
18. | 31g | Takuya Izawa | | Fortec Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 7 | +0:48,176 | |
19. | 30g | Jo Merszei | | Swiss Racing Team | Dallara F305 Opel | 7 | +1:17,613 | |
20. | 3g | Bruno Senna | | Raikkonen Robertson | Dallara F306 Mercedes | 6 | 1 okr. | |
21. | 8g | Nico Hulkenberg | | ASM Formule 3 | Dallara F305 Mercedes | 6 | 1 okr. | |
22. | 7g | Romain Grosjean | | ASM Formule 3 | Dallara F305 Mercedes | 6 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 17g | Kit Meng Lei | | Carlin Motorsport | Dallara F305 Mercedes | 5 | | |
| 24g | Edoardo Mortara | | Signature Plus | Dallara F305 Mercedes | 4 | | |
| 12g | Michael Ho | | Hitech Racing | Dallara F305 Mercedes | 4 | | |
| 29g | Lou Meng Cheong | | Swiss Racing Team | Dallara F305 Opel | 1 | | |
| 24g | Edoardo Mortara | | Signature Plus | Dallara F305 Mercedes | 0 | | |
| 2g | Sebastien Buemi | | Raikkonen Robertson | Dallara F306 Mercedes | 0 | | |
| 9g | Kamui Kobayashi | | ASM Formule 3 | Dallara F305 Mercedes | 0 | | |
| 25g | Esteban Guerrieri | | Signature Plus | Dallara F305 Mercedes | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|