F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.05.2024

Williams ogłasza wieloletni konkrakt z Alexandrem Albonem

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Testy w Bahrajnie dzień 1: Raikkonen nadal najszybszy

Zespoły Ferrari i Toyota wznowiły dzisiaj przedsezonowe testy w Bahrajnie.
Marek Roczniak, 9 lutego 2008, wyświetlenia: 5039<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Ferrari i Toyota rozpoczęły dzisiaj drugą serię przedsezonowych testów w Bahrajnie. Najszybszym kierowcą na torze Sakhir po raz czwarty z rzędu okazał się Kimi Raikkonen, jednak jego przewaga nad drugim kierowcą Ferrari wyniosła tym razem mniej niż 0,3 sekundy.

Włoska stajnia ponownie skupiła się na ogólnym programie rozwojowym F2008 i pracy nad znalezieniem najlepszych ustawień samochodu. O ile dla aktualnego mistrza świata sobota była bezproblemowym dniem, o tyle aktywność Felipe Massy ograniczył po południu problem z hydrauliką. W efekcie Brazylijczyk przejechał 13 okrążeń mniej od swojego partnera.

Toyotę także reprezentowali dzisiaj obydwaj kierowcy wyścigowi – Jarno Trulli i Timo Glock. Obaj kierowcy stracili grubo ponad sekundę do Raikkonena, ale za to łącznie udało im się przejechać o blisko 30 okrążeń więcej od kierowców Ferrari. Wyższe temperatury niż podczas pierwszej serii testów umożliwiły dzisiaj japońskiej stajni dobre sprawdzenie chłodzenia w TF108, przy okazji pracy nad ustawieniami bolidu i testowania nowych części. Zespół trenował także pit-stopy, przygotowując się do jutrzejszej symulacji Grand Prix.

Jutro obydwa zespoły będą reprezentowali ci sami kierowcy.

Pogoda
Temperatura powietrza: 16-24°C
Temperatura toru: 18-34°C
Rano niewielkie zachmurzenie, później słonecznie

Czasy uzyskane w sobotę na torze Sakhir (5,412 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Kimi Raikkonen Ferrari F2008 1:30,914   66 
2.Felipe Massa Ferrari F2008 1:31,174 +0,260 53 
3.Jarno Trulli Toyota TF108 1:32,382 +1,468 73 
4.Timo Glock Toyota TF108 1:32,762 +1,848 75 
Źródło: Ferrari.com, Toyota-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Sakhir

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
deeze, 09.02.2008 22:48[!]
pioter, no oczywiście, już widzę, jak jakiś zespół udostępnia swój bolid innemu na taki wyścig. Kolejna afera szpiegowska nie mówiąc już o kompletnym niezrozumieniu podczas pitstopów. Kto miałby go obsługiwać? Ta sama ekipa czy swoja? itd. itp. Pomysł kompletnie nie z tej ziemi. Chcecie identico bolidy - idzcie do A1GP albo GP2. Pozdro!
ToshibaUser, rzeczywiście, było coś takiego i pomysł ciekawy, no tylko jak by to miało wyglądać i czy jest to realne? Moim skromnym zdaniem nie...
Kimas rządzi on topic :)
sabat, 09.02.2008 22:50[!]
re: pioter

Ta jasne ze ekipa wyłoży iles tam milionów baksów na zbudowanie bolidu (i to najsłabszego ze stawki) tylko po to żeby móc dać naklepic na niego swoje nalepki i wypuścić na jeden wyścig w roku. WTF ? o czym ty myślisz i gdzie żyjesz?? i jeszcze dlaczego ma być nagradzana najsłabsza ekipa (pomijając ze zarobiłaby wuchte na budowie tych bolidów) to wątpię żeby wyrobili się ze zbudowaniem tylu bolidów na czas.

jak wyznaczysz 5 najlepszych kierowców w stawce? bo pięciu najwyżej to kolesie z najlepszymi bolidami i umiejętnościami. Właśnie cały sens ściągania się jednakowymi bolidami jest po to aby wyłonić najlepszych kierowców. Wracając do wyboru najsłabszego bolidu, to wzbierzemy również (najprawdopodobniej) najbardziej zawodny i jak wyłonisz najlepszego kierowce jak 3 z 22 bolidów będą miały awarie mechaniczną?

To już lepiej niech bolid zbuduje ekipa zwycięska, chodź i tak dalej nie ma kto wyłożyć kasy.
rafaello85, 09.02.2008 22:51[!]
ToshibaUser----> konkretnie debatowano nad tym przed rozpoczęciem sezonu 2003, ale nie wiem czy to nie był czasem pomysł Ecclestone'a. Miało to polegać na tym, że każdy jeden kierowca musiałby wystapić przynajmniej raz w każdym zespole. Później zawodnik, który miałby najwięcej punktów wybierałby sobie zespół z którym walczyłby już w ostatnich wyścigach sezonu itd. Całe szczęścię, że to nie przeszło;)
sabat, 09.02.2008 22:54[!]
rafaello85:

ale to by było ciekawe. W zasadzie pokazałoby najlepszego kierowcę, a teamy i tak musiałby by ostro pracować nad samochodami ponieważ punkty w klasyfikacji konstruktorów liczyły by sie za wygrywające auto nie kierowce, a kierowcy walczyliby tylko dla siebie nie dla zespołu. niestety to nie przejdzie bo kto biedzie płacił kierowcą :)
rafaello85, 09.02.2008 23:15[!]
sabat---> jak miałoby to pokazać najlepszego kierowcę? Nawet Schumacher, Raikkonen czy Montoya nie wiele by zdziałali w Minardi. Poza tym styl jazdy tych kierowców byłby zapewne zabójczy dla słabszych teamów.
pioter, 09.02.2008 23:26[!]
Re:wszystkim

Ok! OK! No może mój pomysł nie był do końca dobry. Ale cały czas zastanawiam się jak oddzielić i ocenić obiektywnie kierowcę i konstruktorów bolidów, tak by rywalizacja była bardziej wyrównana i nie skazywała najsłabszych zespołów na wleczenie się w ogonie stawki. Zawsze po wyścigu zastanawiam się co mają z tego ścigania najsłabsze zespoły. Czy w trakcie sezonu mają czas by coś realnie porawić w bolidzie.

A pomysł, aby każdy kierowca przynajmniej raz wystąpił w każdym zespole wymagałby rozegrania b. dużej liczby wyścigów! 22 kierowców (dwóch z każdego team-u) 11 teamów i 18 różnych torów?

Ile konkretnie wyścigów byłoby do rozegrania nie umiem policzyć, ale wydaje mi się, że o wiele za dużo.

Wszystko rozbija się o piniądze, a rywalizacja sportowa jest jakby na marginesie.
rmn, 09.02.2008 23:30[!]
wstarczyloby 11 wyscigow:)
kierowcom mogliby placic sponsorzy
rafaello85, 09.02.2008 23:32[!]
pioter---> to co napisałeś "wszystko rozbija się o piniądze, a rywalizacja sportowa jest jakby na marginesie", jest niestety sednem sprawy:(
sabat, 09.02.2008 23:40[!]
rafaelo85:

a pokazało by tak ze w trakcie 11 wyścigów każdy miałby do zdobycia punkty innym autem, ten kto zdobyłby ich najwięcej (nie biorę pod uwagę ze boli sie popsuje) byłby najlepszy, bo potrafił zdobyć więcej punktów gorszym autem.
rafaello85, 09.02.2008 23:52[!]
sabat---> ale prawda jest taka, ze nie każdy bolid był/jest w stanie zdobywać punkty. Ponadto w jakims też stopniu wkradła by się także przypadkowość, awarie bolidów też by się zdarzały. Z resztą, kierowcy sami mówią o tym, że każdy bolid prowadzi się inaczej.
sabat, 09.02.2008 23:59[!]
rafaello85:

jasne że każdy bolid prowadzi sie inaczej, awarie i losowość (to też zdarza sie normalnym F1), ale tu chodzi o to ze kierowcy ze słabych teamów mieli by okazję poprowadzić ferrari czy renault, a nie każdy kierowca dobrego teamu jest wstanie regularnie lądować na podium, więc tutaj naprawdę trzeba było by sie wykazać gdyż okazja by prowadzić naprawdę dobry boli była by jedna lub dwie, a potem walka w sreniej klasie (gdzie tez mozna zdobyc sporo punktów) i walka najgorszym złomem, którym również da sie 1 lub 2 punkty zdobyć. Wartoby było również dla tego celu zmienić system puntów tak aby kazde miejsce było coś warte. no może prócz 2 ostatnich.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca