F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren "pod krechą"

Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2008 zespół z Woking znalazł się na wyboistej drodze.
Konrad Házi, 26 lutego 2008, wyświetlenia: 5119<< | lista | T- | T+ | >>
Do niedawna McLaren był jednym z bastionów łączących dominację zarówno na torze jak i w sprawach finansów. Afera szpiegowska naruszyła jednak fundament zespołu, a jego władzom serce zamarło w piersiach, gdy Lewis Hamilton przegrał tytuł o zaledwie jeden punkt.

Do tego doszła kara w wysokości 50 milionów funtów, którą zespół musiał zapłacić za posiadanie poufnych danych Ferrari. Teraz wygląda na to, że mimo iż sezon jeszcze się nie rozpoczął, to jednak McLaren znalazł się już na wyboistej drodze.

Dziennik Daily Mail donosi, że McLaren zanotował w 2006 roku stratę w wysokości 2,3 miliona funtów, gdy zaledwie rok wcześniej jego dochód wyniósł aż 14,3 miliona funtów. Utrata sponsora tytularnego – marki tytoniowej West spowodowała, że zespół przestał przynosić dochody, a obroty całej grupy spadły do 206,6 miliona funtów.

Głównym powodem strat był jednak spadek sprzedaży wartego 300 tysięcy funtów flagowego modelu McLarena – SLR z 649 egzemplarzy w roku 2005 do zaledwie 261 w roku kolejnym. Od tego czasu jest coraz gorzej, ponieważ po zapłaceniu 50-milionowej kary w grudniu zeszłego roku zespół miał wciąż do zapłacenia swoim wierzycielom 88 milionów funtów do końca 2007 roku.

Oszczędzanie poprzez cięcie kosztów będzie dla spółki bardzo trudne, ponieważ obecnie jest już prowadzona bardzo oszczędnie. W 2006 roku udało im się obniżyć koszty o 10% do 209 milionów funtów, z czego najwięcej, bo 65 milionów idzie na liczący 1290 osób personel. Oszczędne gospodarowanie pieniędzmi pozwoliło spłacić 70 milionów funtów długu i zwiększyć rezerwę budżetową o 9 milionów, która wynosi teraz 11,6 miliona. Jest to spora suma, jednak nijak ma się do tego, co zespół musiał zapłacić FIA.

Najbardziej wartościowymi aktywami McLarena są posiadana ziemia i budynki należące do spółki, wyceniane na 203 miliony funtów. W ich skład wchodzi między innymi zaprojektowana przez Normana Fostera fabryka z podziemnym tunelem aerodynamicznym.

Źródło: Pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
Tagi:
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
michael85, 26.02.2008 17:50[!]
UE i jej debilizmy wykończą wszystko najpierw F1 i nas też jesli sie nie opamiętamy!
ToshibaUser, 26.02.2008 17:52[!]
McLaren może zostać wykupiony przez Mercedesa , który to spłaci jego zobowiązania . Z tego co wiem AMG opracowuje teraz - na zlecenie Mercedesa , którego jest własnością - nowy model " super samochodu " mniejszy i tańszy niż SLR, ale większy i bardziej prestiżowy niż SL . To ma być nowy Gullwing .
Prawdopodobnie będzie on produkowany przez AMG , ale może się i tak stać , że to McLaren dostanie jego produkcję , aby trochę na tym zarobić i mieć trochę więcej na koncie - zwłaszcza w tym kontekście .
Na pewno jednak - jakkolwiek sprawy się potoczą - McLaren nie zbankrutuje i nie zniknie z torów :)
To za duży i zbyt ważny dla F1 gracz :)
barteks2, 26.02.2008 19:29[!]
McLaren i Super Aguri w jednym rzędzie ;-)
ToshibaUser, 26.02.2008 20:12[!]
@barteks2
No i będą mięć solidarnie po 2 boksy i to koło siebie w pitlane ;)
Maximus, 26.02.2008 20:24[!]
Może nasz rząd pożyczy im trochę kasy? ;]>
rafaello85, 26.02.2008 20:43[!]
ToshibaUser---> nie byłbym tego taki pewien, bo Ecclestone podobno chce załatwić zespołowi McLarenowi jeden z pierwszych garaży w boksie...
sir_Lukas, 26.02.2008 21:06[!]
mam nadzieje że ta banda złodziei wreście wypadnie i nie będzie więcej afer szpiegowskich w F1
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca