F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WSbR: Nowy samochód wywołał mieszane uczucia

Szef ekipy KTR: "Samochód wygląda dobrze, ale osiągane czasy nie są satysfakcjonujące".
Mariusz Karolak, 25 marca 2008, wyświetlenia: 2577<< | lista | T- | T+ | >>
Nowy samochód formuły World Series by Renault wywołał mieszane uczucia wśród kierowców i zespołów po pierwszych testach w Walencji w tym miesiącu.

Osiągane przez kierowców najlepsze czasy okrążeń okazały się gorsze od tych z listopada zeszłego roku, gdy korzystano jeszcze ze starej wersji samochodu. W nowym aucie rozbudowano aerodynamikę, co zwiększyło jego docisk w zakrętach, ale też zmniejszyła się prędkość maksymalna na prostych.

Kurt Mollekens, szef ekipy KTR skomentował nowy bolid następująco: „Na samochód działa zbyt duża siła dociskowa. Wszystkie te nowe elementy aerodynamiczne wyglądają ładnie, lecz w gruncie rzeczy nie wprowadzają nadzwyczajnej poprawy osiągów, a ich waga spowalnia auto”.

„Samochód wygląda dobrze, ale osiągane czasy na pojedynczym okrążeniu nie są satysfakcjonujące. Przypuszczam, że możemy jeszcze przyspieszyć o sekundę, ale jestem dość pesymistycznie nastawiony. Wydaje mi się, że w Barcelonie będziemy tak samo szybcy, jak na starym samochodzie, ale z uwagi na mniejszą prędkość maksymalną obawiam się o Monzę”.

Borja Garcia z zespołu RC Motorsport, który wczoraj potwierdził oficjalnie swoje starty w WSbR w tym roku, również miał mieszane uczucia po pierwszym dniu testów. Entuzjastycznie do nowego auta podszedł tymczasem James Walker z zespołu Fortec: „Jestem bardzo podekscytowany. Według mnie to dobra maszyna. Czasy okrążeń może nie są od razu szybkie, ale trzeba pamiętać, że ludzie mieli trzy lata na wyciągnięcie maksimum ze starej wersji auta. Czuje się nieco więcej mocy, ale na prostych jest większy opór powietrza”.

Jonathan Lewis, szef zespołu Comtec Racing dodał: „Kierowcy jeździli w nieco wolniej i w sporej obawie, aby nie rozbić samochodu, bo nie mieliśmy żadnych zapasowych części. Przypuszczam więc, że bylibyśmy nieco szybsi, niż na starym samochodzie”. Na pierwsze testy każdy z zespołów otrzymał jedynie po jednym nowym bolidzie. Zmusiło to kierowców, do wymieniania się za kierownicą nowego bolidu.

Organizatorzy serii rozważają również powrót do bocznych listew na karoserię (sideskirts), które ostatnio były stosowane w tej formule w 2005 roku. Ich zastosowanie pozwoliłoby nieznacznie polepszyć osiągi samochodu. „To zależy od Renault, czy użyjemy ich czy nie. Osobiście jestem przeciwny temu rozwiązaniu. Ludzie dostawali szału, kiedy ostatnio musieli je wymieniać sześć czy siedem razy na dzień. Za każdym razem, kiedy samochód się zatrzymywał, musieli zakładać nowy komplet.” – wyjaśnił Lewis.

Czasy z ostatniego dnia testów w Walencji
P.Kierowca Zespół Czas okr. Strata 
1.Borja Garcia RC 1:22,031   
2.Marco Bonanomi Comtec 1:22,374 +0,343 
3.Pasquale di Sabatino Comtec 1:22,440 +0,409 
4.Marco Barba Draco 1:22,515 +0,484 
5.Guillaume Moreau KTR 1:22,557 +0,526 
6.Mikhail Aleshin Carlin 1:22,633 +0,602 
7.Salvador Duran Interwetten 1:22,672 +0,641 
8.Marcos Martinez Pons 1:22,718 +0,687 
9.Giedo van der Garde P1 1:22,723 +0,692 
10.Bertrand Baguette Draco 1:22,754 +0,723 
11.Robert Wickens Carlin 1:22,778 +0,747 
12.Alexandre Marsoin Epsilon Euskadi 1:23,005 +0,974 
13.Daniil Move KTR 1:23,073 +1,042 
14.Julien Jousse Tech 1 1:23,094 +1,063 
15.Fabio Carbone Ultimate Signature 1:23,261 +1,230 
16.Miguel Molina Prema 1:23,297 +1,266 
17.Pablo Sanchez Interwetten 1:23,392 +1,361 
18.James Walker Fortec 1:23,451 +1,420 
19.Charles Pic Tech 1 1:23,529 +1,498 
20.Mario Romancini Epsilon Euskadi 1:23,618 +1,587 
21.Jonny Reid Fortec 1:24,029 +1,998 
22.Alvaro Barba Prema 1:24,166 +2,135 
23.Maximo Cortes Pons 1:24,440 +2,409 
24.Pippa Mann P1 1:24,952 +2,921 
25.Claudio Cantelli Ultimate Signature 1:25,241 +3,210 
Źródło: Autosport.com, Crash.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2016  Tom Dillmann zdobywa mistrzostwo Formuły V8 3.5
31.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5 w Jerez
02.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5
11.09.2016  Aurelien Panis triumfuje w niedzielnym wyścigu Formuły V8 3.5
10.09.2016  Vaxiviere dowiózł do mety zwycięstwo na Red Bull Ringu
Tagi:
FR3.5/V8

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Poolek, 25.03.2008 13:23[!]
"Organizatorzy serii rozważają również powrót do bocznych listew na karoserię (sideskirts), które ostatnio były stosowane w tej formule w 2005 roku. "

Mógłby autor newsa, lub ktoś inny wyjaśnić/pokazać co to jest i co to daje?
Maraz, 25.03.2008 13:48[!]
No więc sam szukałem trochę o tym, ale jedyne co wiem, to oryginalna nazwa po angielsku "sideskirts" i to, jak to na drogowych samochodach mniej więcej wygląda. Ogólnie poprawia chyba przepływ powietrza po bokach.

http://images.goo...=Szukaj+obraz%C3%B3w

Oglądałem jednak zdjęcia WSbR z 2005 roku i nic podobnego się nie doszukałem, chyba że to pod spodem bolidu było...
Teliss, 25.03.2008 13:56[!]
http://media.mons...15/0124088150085.jpg

To coś łączące bok z tym czymś zasłaniającym koło :P Nie umiem inaczej wytłumaczyć. Takie chudziutkie jak skrzydło.
Maraz, 25.03.2008 14:53[!]
Ok, chodzi najprawdopodobniej o to: http://f1.and.pl/pliki/wsbr2005.jpg.
jędruś, 25.03.2008 19:11[!]
Jonny Reid będzie jeździł w WSbR ??? Coś słabe czasy kręcił .
van der Garde też nie najszybciej , ale różnice w czasach bardzo małe .Aleshin nieźle .
Bonanomi ( moja perełka :D ). Bardzo szybko . Bardzo ładnie . On potrafi zrobić niezwykle szybkie okrążenie , ale niestety w GP2 Asia w wyścigu zupełnie mu nie idzie , mimo , że na treningacg jest w pierwszej 6 pokonując młode gwiazdy F1. Chłop ma talent , ale mistrzostwem tutaj musi to udowodnić .
Garcia jednak odjeżdża każdemu jak chce . Przewaga ponad 0,3 sekundy jest bardzo duża . Szkoda , że nie dostał sie na kolejny rok do GP2 bo mógłby wiele zdziałać bo bardzo dobrym poprzednim sezonie gdzie był 10 .

Co do samochodu to spokojnie powinni z niego wyciągnąć jeszcze jakieś 1s bo niewielkich ulepszeniach . Trochę za dużo tych skrzydełek . Co za dużo to nie zdrowo :D Renault przesadziło . Musi naprawić ten błąd .
Maraz, 25.03.2008 21:58[!]
A raczej Dallara, która jest twórcą auta, podobnie jak tego z GP2 :) Myślę, że wiedzieli co robią i będzie ok w sezonie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca