F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Theissen chce szybkiej zmiany zasad dotyczących SC

Niemiec dodał też, że podczas GP Hiszpanii samochód Roberta nie był tak dobry jak Nicka.
Igor Szmidt, 28 kwietnia 2008, wyświetlenia: 5993<< | lista | T- | T+ | >>
Szef BMW Motorsport – Mario Theissen ma nadzieję, że zasady dotyczące samochodu bezpieczeństwa ulegną zmianie przed następnym wyścigiem w Turcji po tym, jak Nick Heidfeld został ich kolejną ofiarą w Grand Prix Hiszpanii.

Niemiec dostał karę 10-sekundowego postoju w boksie po tym, jak zjechał na tankowanie i zmianę opon w momencie, gdy boksy były zamknięte tuż po wyjeździe na tor SC. Kierowca BMW Sauber był zmuszony do zjazdu, ponieważ w innym wypadku zabrakłoby mu po prostu paliwa, ale kara zrzuciła go na sam koniec stawki, niwecząc szansę na dobry wynik. To nie pierwszy raz, gdy coś takiego wydarzyło się w tym roku i zespoły dyskutują teraz o możliwych zmianach. Theissen ma nadzieję, że sytuacja zmieni się szybko.

„To jest jak loteria, nie da się tego zaplanować.” – powiedział Theissen reporterom po wyścigu. „Ustawiasz swoją strategię przed wyścigiem i możesz mieć tylko nadzieję, że coś takiego się nie zdarzy. Próbowaliśmy ostrzec Nicka, ale było może dwie sekundy za późno – właśnie minął wjazd do boksu, więc nie było wyjścia. Mogliśmy zrobić jeszcze góra dwa okrążenia i potem wezwaliśmy go. Wiedzieliśmy, że dostaniemy karę 10-sekundowego postoju, ale nie mogliśmy z tym nic zrobić. Wiem, że menadżerowie zespołów i FIA dyskutują już na temat zmiany tego przepisu, więc mam nadzieję, iż niedługo przedstawią nam rozwiązanie. Dobrze będzie, jeśli stanie się to przed wyścigami w Monako i Kanadzie”.

Heidfeld ukończył wyścig na dziewiątej pozycji, podczas gdy jego zespołowy kolega Robert Kubica miał lepszy dzień i do mety dojechał jako czwarty, zaraz za kierowcą McLarena – Lewisem Hamiltonem. Theissen powiedział, że oba zespoły są teraz bardzo blisko siebie pod względem formy. „Nasze tempo było dobre – nie wiem tylko, czy Ferrari miało jeszcze jakiegoś asa w rękawie. Jeśli nie, to trzy zespoły z przodu stawki są teraz jeszcze bliżej siebie. Pokazał to nam już start, gdzie Robert wjechał za Lewisem w pierwszy zakręt, a do mety również dojechał zaraz za nim”.

„Obaj mieli taką samą prędkość i taką samą strategię – wizyty w boksach odbywali na tych samych okrążeniach, więc było bardziej niż blisko. Samochód Roberta nie był tak dobry jak Nicka. Początkowo start był bardzo dobry, a potem tylne koła zaczęły kręcić mu się w miejscu podczas przyspieszania, więc musimy to zbadać – nie znam w chwili obecnej przyczyny tego stanu”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.04.2020  Theissen: Eksodus producentów z F1 jak w 2008 roku jest możliwy
06.07.2011  Marquardt obiecuje, że nie będzie wielkich zmian w programach BMW
24.11.2010  Theissen ustąpi w 2011 roku ze stanowiska szefa BMW Motorsport
22.11.2010  Theissen: BMW nie zamierza wracać do Formuły 1
22.11.2010  Mieszkańcy rodzinnego miasta Vettela powitali mistrza świata
Tagi:
Theissen M.
BMW
Heidfeld N.
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Martol, 28.04.2008 20:40[!]
Mario teraz tak mowi , ze nie da sie ustawic strategii przewidujac co sie stanie na torze , to niech sobie przypomni jak skopali wyscig w Monako calemu zespolowi bo przewidywali ze SC wyjedzie na tor.... Dla mnie powinien byc mozliwy zjazd do boksu jak pojawi sie SC na torze ale np nie mozliwy wyjazd z niego do momentu kiedy SC pojawi sie na poczatku prostej wtedy kierowcy musieli by nadganiac cale okrazenie na koniec stawki z ograniczona predkoscia z powodu niebezpieczenstwa na torze.....
rafaello85, 28.04.2008 20:41[!]
Theissen powiedział wreszcie głośno o tym, o czym ja mówiłem już rok temu. Te przepisy odnośnie SC należy zmienić! Przy obecnych dochodzi do paradoksów - to nie pierwszy raz gdy kierowca zjechał do bokdu bo nie miał już paliwa. Został za to ukarany!!!!:/ To ja się pytam - co miał zrobić???? Zostać na torze tak długo aż skończy mu się paliwo? Czy FIA naprawdę nie widzi tego, że przepis, który w jakiś sposób miał ( przynajmniej w ich zamyśle ) pomóc, robi więcej syfu niż było do tej pory?
nickolas, 28.04.2008 20:48[!]
Aż dziwne że dopiero teraz podnosi się głos w tej sprawie!?! Przecież juz w Australii sędziowie rozwalili dobry występ Rubensa Barichello i nie tylko jemu!
Jak nic nie zrobią, to jeszcze może sie zdażyć, że w ten sposób "przy stoliku" zdecyduje się o tytule mistrza świata?! To bezmyślny przepis, który mozna tylko przyrównać do sytuacji kiedy to ucieczka w wyścigu kolarskim zatrzymana została przez szlaban kolejowy ;-)
Mnie by szlag trafił!
Tylko otwarte boksy-NIC INNEGO! Tak było kiedyś i było ciekawie! Czasami ktoś zyskiwał, ale nie tracił w taki bezczelny sposób...
Piotr_the, 28.04.2008 21:36[!]
Czy nie mogą być otwarte boksy i wszyscy muszą wcisnąć przycisk ograniczjący prędkość np. do 180km/h?
to by było chyba sprawiedliwe?
xflor, 28.04.2008 22:27[!]
Coraz więcej przepisów (czyt. ograniczeń) i coraz częściej wyścigi są rozpisywane przez sędziów. Kolejne zmiany w regulaminie począwszy od kwalifikacji a SC skończywszy wprowadzają coraz więcej zamieszania i odnoszę wrażenie, że zamiast uatrakcyjnić widowisko to je pogarszają.
Niedługo będzie przepis zabraniający wyprzedzania z prawej strony, bo to niebezpieczne, he he.
A poważniej to zjazd do pit przy sc na torze jest niekorzystny, bo wszyscy jadą razem i na bank zawodnik spada na ostatnią pozycję. Może lepiej byłoby przerywać wyścig. Zjazd do pit, tam się wszyscy ustawiają i start z lotnego za sc. Chyba że coś przeszkadza w takim rozwiązaniu to proszę mnie uświadomić. Ponadto przy jeździe za sc powinna być ustalona prędkość, bo obecnie niektórzy celowo "szarpią" żeby zwiększyć dystans.
hawaj, 29.04.2008 09:15[!]
xflor - nie ma możliwości zjazdu wszystkich bolidów i postoju w pit lane, gdyż przy dłuższym postaju kierowcy musieliby zgasić silniki które by się przegrzewały - sam pewnie wiesz ile później jest zachodu żeby je odpalić :D Powstałoby potworne zamieszanie, zresztą to byłoby bardzo niebezpieczne bo w pit lane nie ma miejsca na postój. Jest jeszcze wiele innych przeciwności o których nawet nie będę już wspominał :-)
gtx, 29.04.2008 09:28[!]
A może poprostu umożliwić poczas wyjazdu SC tylko tankowanie, bez możliwości zmiany opon i innych czynności, te auta, którym kończy się paliwo dotankują bez kar, ale i tak będą musieli zgodnie z teorią zachować pit stopy ze względu na wymianę opon.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca