|
|
|
|
|
|
Theissen chce szybkiej zmiany zasad dotyczących SC |
Niemiec dodał też, że podczas GP Hiszpanii samochód Roberta nie był tak dobry jak Nicka. |
|
•Igor Szmidt, 28 kwietnia 2008, wyświetlenia: 5993 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef BMW Motorsport – Mario Theissen ma nadzieję, że zasady dotyczące samochodu bezpieczeństwa ulegną zmianie przed następnym wyścigiem w Turcji po tym, jak Nick Heidfeld został ich kolejną ofiarą w Grand Prix Hiszpanii.
Niemiec dostał karę 10-sekundowego postoju w boksie po tym, jak zjechał na tankowanie i zmianę opon w momencie, gdy boksy były zamknięte tuż po wyjeździe na tor SC. Kierowca BMW Sauber był zmuszony do zjazdu, ponieważ w innym wypadku zabrakłoby mu po prostu paliwa, ale kara zrzuciła go na sam koniec stawki, niwecząc szansę na dobry wynik. To nie pierwszy raz, gdy coś takiego wydarzyło się w tym roku i zespoły dyskutują teraz o możliwych zmianach. Theissen ma nadzieję, że sytuacja zmieni się szybko.
„To jest jak loteria, nie da się tego zaplanować.” – powiedział Theissen reporterom po wyścigu. „Ustawiasz swoją strategię przed wyścigiem i możesz mieć tylko nadzieję, że coś takiego się nie zdarzy. Próbowaliśmy ostrzec Nicka, ale było może dwie sekundy za późno – właśnie minął wjazd do boksu, więc nie było wyjścia. Mogliśmy zrobić jeszcze góra dwa okrążenia i potem wezwaliśmy go. Wiedzieliśmy, że dostaniemy karę 10-sekundowego postoju, ale nie mogliśmy z tym nic zrobić. Wiem, że menadżerowie zespołów i FIA dyskutują już na temat zmiany tego przepisu, więc mam nadzieję, iż niedługo przedstawią nam rozwiązanie. Dobrze będzie, jeśli stanie się to przed wyścigami w Monako i Kanadzie”.
Heidfeld ukończył wyścig na dziewiątej pozycji, podczas gdy jego zespołowy kolega Robert Kubica miał lepszy dzień i do mety dojechał jako czwarty, zaraz za kierowcą McLarena – Lewisem Hamiltonem. Theissen powiedział, że oba zespoły są teraz bardzo blisko siebie pod względem formy. „Nasze tempo było dobre – nie wiem tylko, czy Ferrari miało jeszcze jakiegoś asa w rękawie. Jeśli nie, to trzy zespoły z przodu stawki są teraz jeszcze bliżej siebie. Pokazał to nam już start, gdzie Robert wjechał za Lewisem w pierwszy zakręt, a do mety również dojechał zaraz za nim”.
„Obaj mieli taką samą prędkość i taką samą strategię – wizyty w boksach odbywali na tych samych okrążeniach, więc było bardziej niż blisko. Samochód Roberta nie był tak dobry jak Nicka. Początkowo start był bardzo dobry, a potem tylne koła zaczęły kręcić mu się w miejscu podczas przyspieszania, więc musimy to zbadać – nie znam w chwili obecnej przyczyny tego stanu”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|