|
|
|
|
|
|
GP2: Buemi odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie |
Szwajcar skorzystał z błędu popełnionego przez Souceka i wygrał niedzielny sprint na Węgrzech. |
|
•Marek Roczniak, 3 sierpnia 2008, zmieniony 25.02.2009 13:03, wyświetlenia: 5355 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Sebastien Buemi (Arden) wykorzystał błąd popełniony przez Andy'ego Souceka (Super Nova), by wygrać niedzielny wyścigu serii GP2 na torze Hungaroring. Było to już drugie zwycięstwo Szwajcara w tym sezonie – pierwsze wywalczył także w sprincie, a miało to miejsce na torze Magny-Cours. Na najniższym stopniu podium stanął ponownie Bruno Senna (iSport).
Buemi już na początku wyścigu miał szansę na wyprzedzenie Souceka, jednak Hiszpan pomimo nienajlepszego startu z pole position zdołał utrzymać prowadzenie po odparciu ataku kierowcy Arden w pierwszym zakręcie. Buemi nie zamierzał bynajmniej dać łatwo za wygraną i później cały czas jechał tuż za kierowcą Super Nova, aż w końcu ten nie wytrzymał presji i w połowie wyścigu pojechał zbyt szeroko w jednym z zakrętów. Buemi nie zmarnował okazji i po znalezieniu się na prowadzeniu szybko zaczął uciekać do przodu, by odnieść pewne zwycięstwo.
Trzecie miejsce zajmował początkowo Mike Conway (Trident), jednak w bolid Brytyjczyka uderzył po dość ambitnej próbie wyprzedzenia go Lucas di Grassi (Campos). Conway wpadł w poślizg i spadł na dalsze miejsce, a tymczasem di Grassi awansował na trzecie miejsce. Brazylijczyk otrzymał jednak później karę przejazdu przez boksy za spowodowanie tej kolizji i wyścig ukończył na 10 pozycji. Na trzecie miejsce awansował tymczasem Pastor Maldonado (Piquet Sports), ale również i jemu nie dane było stanąć na podium. Wenezuelczyk naciskał na jadącego na drugiej pozycji Souceka, gdy z walki wyeliminowała go pod koniec wyścigu awaria układu napędowego.
Tym samym trzecie miejsce zajął Senna, a kilka sekund za nim linię mety na czwartej pozycji przekroczył Sakon Yamamoto, ratując resztki honoru zespołu ART Grand Prix, który poza kwalifikacjami nie mógł zbytnio polegać na Romainie Grosjeanie. Francuz, który za wczorajszy incydent z liderem mistrzostw Giorgio Pantano został ukarany przesunięciem do tyłu na starcie o 10 pozycji i wystartował z końca stawki, znowu spowodował kolizję – tym razem z kierowcą Super Nova – Alvaro Parente (notabene Portugalczyk także dostał karę po sobotnim wyścigu, ale za wyprzedzanie przy żółtej fladze) – i choć popisał się też kilkoma udanymi manewrami wyprzedzania, to jednak wyścig ukończył poza pierwszą dziesiątką.
Punktowaną szóstkę zamknęli kierowcy Racing Engineering – Giorgio Pantano i Javier Villa. Pantano, który wystartował z 13 pozycji, zdołał więc zminimalizować stratę do Senny w tym wyścigu do dwóch punktów. Jego przewaga w mistrzostwach nad Brazylijczykiem wynosi obecnie siedem punktów. Kolejne dwa wyścigi serii GP2 zostaną rozegrane za trzy tygodnie na nowym torze ulicznym w Walencji.
• Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu GP2 na torze Hungaroring
• Klasyfikacje generalne GP2 Series 2008
•GP2 Series > 2008 > Węgry (sprint), Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 14 | Sebastien Buemi | | Trust Team Arden | Dallara GP2/08 Renault | 28 | 42:39,084 | 6 |
2. | 7 | Andy Soucek | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:07,978 | 5 |
3. | 2 | Bruno Senna | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:08,066 | 4 |
4. | 3 | Sakon Yamamoto | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:14,075 | 3 |
5. | 12 | Giorgio Pantano | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:15,766 | 2 |
6. | 11 | Javier Villa | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:16,341 | 1 |
7. | 22 | Andreas Zuber | | Piquet Sports | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:18,533 | |
8. | 10 | Kamui Kobayashi | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:19,162 | |
9. | 5 | Witalij Pietrow | | Barwa International Campos GP | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:19,718 | |
10. | 6 | Lucas di Grassi | | Barwa International Campos GP | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:30,140 | |
11. | 20 | Mike Conway | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:30,647 | |
12. | 4 | Romain Grosjean | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:31,225 | |
13. | 16 | Davide Valsecchi | | Durango | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:35,646 | |
14. | 21 | Ho-Pin Tung | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:51,478 | |
15. | 25 | Diego Nunes | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +0:53,405 | |
16. | 24 | Michael Herck | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +1:00,993 | |
17. | 17 | Alberto Valerio | | Durango | Dallara GP2/08 Renault | 28 | +1:04,537 | |
18. | 23 | Pastor Maldonado | | Piquet Sports | Dallara GP2/08 Renault | 25 | 3 okr. | |
19. | 26 | Adrian Valles | | BCN Competicion | Dallara GP2/08 Renault | 25 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 15 | Luca Filippi | | Trust Team Arden | Dallara GP2/08 Renault | 23 | | |
| 9 | Jerome D'Ambrosio | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 21 | | |
| 19 | Marko Asmer | | Fisichella Motor Sport International | Dallara GP2/08 Renault | 12 | | |
| 18 | Roldan Rodriguez | | Fisichella Motor Sport International | Dallara GP2/08 Renault | 8 | | |
| 27 | Carlos Iaconelli | | BCN Competicion | Dallara GP2/08 Renault | 6 | | |
| 8 | Alvaro Parente | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 5 | | |
| 1 | Karun Chandhok | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: GP2Series.com (wyniki)
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|