|
|
|
|
|
|
Testy na torach Jerez, Fiorano i Silverstone |
|
•Marek Roczniak, 19 wrze?nia 2003, wyświetlenia: 955 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
Czasy uzyskane na torze Jerez | |
1. | Michael Schumacher | Ferrari | | 1:19,168 | | 96 |
2. | Ricardo Zonta | Toyota | | 1:19,863 | +0,695 | 60 |
3. | Heinz-Harald Frentzen | Sauber Petronas | | 1:19,990 | +0,822 | 86 |
4. | Jenson Button | B.A.R Honda | | 1:20,401 | +1,233 | 13 |
5. | Jacques Villeneuve | B.A.R Honda | | 1:20,935 | +1,767 | 53 |
|
Czasy uzyskane na torze Fiorano | |
1. | Luca Badoer | Ferrari | | 0:58,700 | | 28 |
|
Czasy uzyskane na torze Silverstone | |
1. | Juan Pablo Montoya | Williams BMW | | 1:20,006 | | 74 |
2. | Marc Gene | Williams BMW | | 1:20,750 | +0,744 | 58 |
3. | Zsolt Baumgartner | Jordan Ford | | 1:22,364 | +2,358 | - |
| |
|
|
Zespół Ferrari kontynuował wczoraj testy na dwóch frontach. Na hiszpańskim torze Jerez trzeci i zarazem ostatni dzień testów zaliczył Michael Schumacher. Niemiec ponownie uplasował się na pierwszej pozycji, kończąc rozpoczęte we wtorek testy ustawień bolidu i opon Bridgestone. Drugim miejscem testów włoskiej stajni w czwartek był tor Fiorano, na którym Luca Badoer przejechał 28 okrążeń, z czego sześć na krótkiej wersji toru. Kierowca testowy Ferrari dokonał sprawdzenia dwóch bolidów F2003-GA, które zostaną użyte w najbliższym wyścigu, a także testował systemy elektroniczne.
Kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta tym razem uzyskał drugi czas, mając niecałe 0.7 sekundy straty do Michaela Schumachera, a tuż za nim znalazł się Heinz-Harald Frentzen, zastępując podczas ostatniego dnia testów na torze Jerez innego kierowcę z zespołu Sauber – Nicka Heidfelda. Zgodnie z przyjętym przez szwajcarską stajnię zwyczajem zadaniem drugiego kierowcy było potwierdzenie danych, zebranych w poprzednie dni przez pierwszego kierowcę. Ponadto Frentzen podobnie jak Zonta testował opony, które zostaną użyte w ostatnim wyścigu sezonu – Grand Prix Japonii, przy czym w przypadku zespołu Sauber było to ogumienie firmy Bridgestone, natomiast japońska stajnia korzysta z opon konkurencyjnej firmy Michelin.
Ostatnim uczestnikiem wczorajszych testów na torze Jerez był zespół B.A.R, przy czym dla brytyjskiej stajni był to drugi z trzech zaplanowanych na ten tydzień dni testowych. Tym razem zespół ten reprezentowali dwaj główni kierowcy – Jenson Button i Jacques Villeneuve, jednak tylko Kanadyjczyk zdołał przejechać znaczną liczbę okrążeń. Tymczasem Button około godziny 10:30 popełnił błąd na jednym z szybszych zakrętów hiszpańskiego toru i po straceniu kontroli nad bolidem uderzył w barierę ochronną przy prędkości ponad 200 km/h. Jest to już drugi poważniejszy wypadek podczas testów w ciągu zaledwie dwóch tygodni, jednak tym razem kierowca nie doznał wstrząśnienia mózgu, a tylko stłukł sobie prawe kolano. Tym niemniej bolid został na tyle poważnie uszkodzony, iż jego naprawa nie była możliwa na miejscu. W tej sytuacji Button wraz z wrakiem wrócił do Wielkiej Brytanii, natomiast Villeneuve za kierownicą jedynego sprawnego bolidu B.A.R 005 samotnie kontynuował testy. Dzisiaj w ostatnim dniu testów brytyjskiej stajni oprócz Villeneuve'a miał również uczestniczyć mistrz Formuły 3000 – Bjorn Wirdheim, jednak ze względu na wypadek Buttona Szwed będzie musiał zaczekać do października, zanim będzie miał okazję zapoznać się z kolejnym bolidem Formuły Jeden (dwa tygodnie temu zaliczył test bolidu zespołu Jordan).
Czwartek był trzecim i zarazem ostatnim dniem testów na torze Silverstone. Uczestniczyły w nim zespoły Williams i Jordan. Stajnię z Grove ponownie reprezentowali Juan Pablo Montoya i kierowca testowy Marc Gene. Obaj kierowcy przez trzy dni łącznie przejechali ponad 2000 kilometrów, przygotowując ustawienia bolidu FW25 do ostatnich wyścigów sezonu. Ponadto testowane było zawieszenie, hamulce i opony Michelin. Tymczasem zespół Jordan reprezentowany był tym razem przez Węgra Zsolta Baumgartnera, gdyż Ralph Firman po pierwszym dniu testów od wypadku na torze Hungaroring nie czuł się najlepiej i postanowił skupić się na poprawieniu kondycji fizycznej, aby zwiększyć swoje szanse na udział w następnym wyścigu. Ralf Schumacher także nadal odczuwa skutki swojego wypadku i jego udział w wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych jest niepewny.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|