F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Theissen: To jest coś, z czego możemy być dumni

Szef BMW Motorsport wspomina burzliwe Grand Prix Belgii i mówi o składzie na sezon 2009.
BMW Sauber, 9 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 7947<< | lista | T- | T+ | >>
W ostatnim felietonie "Track Talk" szef BMW Motorsport, Mario Theissen wspomina burzliwe Grand Prix Belgii. Wyjaśnia kluczową decyzję Nicka Heidfelda o zmianie opon na deszczowe i mówi o składzie na sezon 2009.

Drodzy entuzjaści sportów motorowych,

Grand Prix Belgii okazało się burzliwym wyścigiem – zarówno tuż po starcie, jak i w końcówce. Circuit de Spa-Francorchamps jeszcze raz udowodnił, że zasługuje na swoją reputację.

Po starcie, Nick został uwikłany w kolizję i w efekcie stracił kilka pozycji. Zresztą Robert także spadł o parę miejsc w dół. Z tego powodu na początku obydwa nasze samochody znalazły się poza punktowaną strefa. Milelismy jednak dobre tempo wyścigowe – chociaż po czasowce spodziewaliśmy się, że będziemy bardziej konkurencyjni. W trakcie drugiego pit stopu Roberta przydarzył nam się problem z połączeniem węża podającego paliwo z samochodem. W tym momencie, sprawy nie wyglądały zbyt obiecująco.

Na ostatnich dwóch okrążeniach zaczął padać deszcz i wszystko stanęło na głowie. Nick razem ze swoim inżynierem wyścigowym zareagowali błyskawicznie – i Niemiec jako pierwszy zjechał po deszczowe opony. Muszę przyznać, że początkowo nie wierzyłem, że manewr ten przyniesie Nickowi sukces, ponieważ do końca wyścigu pozostawały tylko dwa kółka. Ale w końcu nie mieliśmy nic do stracenia, więc podjęcie takiego ryzyka było OK. I opłaciło się: na ostatnim okrążeniu Nick mijał jeden samochód za drugim, zyskując kolejne pozycje i finiszując na trzecim miejscu. Później, dzięki decyzji sędziów, awansował na drugą pozycję. Robert bez zmiany opon zajął szóstą lokatę.

Po Grand Prix Belgii mamy już w sumie na koncie 107 punktów – sześc więcej niż w całym sezonie 2007. Liczba naszych miejsc na podium wzrosła z kolei do dziewięciu – w porównaniu z dwoma z zeszłego roku. To jest coś, z czego możemy być dumni.

Podczas treningów stało się oczywiste, że Nick wrócił do swojego normalnego poziomu. W zeszłym tygodniu testował w Monza – i chociaż w ich trakcie głównym zadaniem było zebranie danych o działaniu pakietu aerodynamicznego z minimalną siłą docisku, przygotowanego z myślą o włoskim torze, to zajęcia te dały Nickowi szanse na sprawdzenie kilku pomysłów na to, jak rozgrzać opony do właściwej temperatury. Mamy oczywiście nadzieję, że problemy te należą już do przeszłości.

Ostatnio często jestem pytany, kiedy zamierzamy ogłosić nasz skład na sezon 2009. W tej sprawie mogę powiedzieć tylko jedno: nie jesteśmy pod presją czasu. Nie będziemy się spieszyli z tą decyzją aż do zakończenia sezonu. W końcu nie liczy się podjęcie szybkiej, lecz słusznej decyzji.

Przede wszystkim wracamy do wyścigów. W następnym tygodniu jedziemy do Monza – na tor, który zawsze nam świetnie odpowiadał. W 2006 roku, w zaledwie trzecim starcie w Formule 1, Robert finiszował w Parku Królewskim na trzeciej pozycji, świętując w ten sposób swoje pierwsze podium. Rok później wywalczyliśmy w sumie dziewięć punktów, zajmując w Grand Prix Włoch czwartą i piątą lokatę. Dlatego też, nie jest żadną niespodzianką, że znowu oczekujemy świetnego wyniku i zamknięcia europejskiej części sezonu mocnym akcentem.

Z serdecznymi pozdrowieniami,
Mario Theissen


Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.04.2020  Theissen: Eksodus producentów z F1 jak w 2008 roku jest możliwy
06.07.2011  Marquardt obiecuje, że nie będzie wielkich zmian w programach BMW
24.11.2010  Theissen ustąpi w 2011 roku ze stanowiska szefa BMW Motorsport
22.11.2010  Theissen: BMW nie zamierza wracać do Formuły 1
22.11.2010  Mieszkańcy rodzinnego miasta Vettela powitali mistrza świata
Tagi:
BMW
Theissen M.
Kubica R.
Heidfeld N.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Ofer710, 09.09.2008 16:04[!]
@mkpol wszystko w porządku ale z punktu widzenia kibica i to jest ok. Załóżmy jednak że nazywasz sie Mario Theissen szef zespołu BMW Sauber, na koniec sezonu kierowca z Twojego teamu KUB jest 3-ci w klasyfikacji generalnej kierowców, Twój zespół jest 3-ci w klasyfikacji generalnej konstruktorów, Twój drugi kierowca jest 7-my (o jeden punkt za TRU :) {nie gadaj że to niemożliwe, jeśli zakładam że od Montrealu nie ma zwiększonej uwagi na HEI i HEI nie przywozi punktów a mistrzostwa sie nie skończyły}, oglądalność F1 w germanii spadła o 20% bo nikt nie chce oglądac jęczącego cieniasa na 'niedogrzanych' oponach, zainteresowanie sponsorów spadło, budżet się nie dopina .... a Ty dalej nazywasz się Mario Theissen, tylko że juz nie szef zespołu BMW Sauber ........
Ja tam kibicuje KUB i cieszy mnie to jak jeździ i zdobywa punkty, ale nie tylko my na tym świecie ...
Clydebarrow, 09.09.2008 16:08[!]
@Ofer710
Jestem Ci winien piwo za ten wpis... czytasz w moich myślach...
By the way - ja też jestem oddanym kibicem Roberta i cała reszta może się schować (chociaż cieszyłbym się, gdyby mógł jeździć z Fernando, bo to sympatyczny facet chyba)...
Ofer710, 09.09.2008 16:15[!]
@clydebarrow piwo jest ok :) ALO też jest ok, pokazał że ma jaja i nie będzie za kimś teczki nosił, wyciska z francuskiego rzęcha ile się da, i za to go lubie.
sceptyk, 09.09.2008 16:24[!]
Przestańcie się tak klepać po tyłkach, bo robi się niezręcznie...
MairJ23, 09.09.2008 17:37[!]
hehehe :) - a wlasnei niech padaja tu mile slowa na temat czyjejs wypowiedz - przynajmniej ktos wie ze robi dobra robote a podejrzewam ze nie jestesmy raczej redaktorami naczelnymi jakiegos wielkiego tygodnika europejskiego - ja jestem informatykiem np ale uwielbiam czytac tu takie wlasnei wypowiedzi i dlatego jestem czlonkiem tego forum. Rozni mnei od was 6 godzin wiec raczej pozniej trafiam na forum niz wy i mam co czytac jak sieadam przy kompie w pracy.. TAK TRZYMAC panowie bo na serio dobrze mowicie i troche nam Polakom taki zimny prysznic sie przyda. Bycie poza granicami naszego kraju i poznawanie naszych rodakow z roznych stron Polski nauczylo mnie jednego... wszystcy myslimy jakos dziwnie - wszyscy jestesmy zawsze o cos zazdrosni i wszyscy mamy w sobie ta wielka narodowa dume i uwazamy ze inni nam do piet nie dorastaja - oczywiscie wszystko jest weryfikowane jak si egdzies za granice wyjedzie ale duma pozostaje i szydzimy z innych - caly czas chyba widzimy te stara Polske od morza do morza - nie wiem jak to jest. trzeba powiedziec jasno ze mamy kierowce w F1 i jeszcze na dodatek nei dosc ze facet jest dobry to ma poukladane w glowie - przeciez on ma 23 lata, a zachowuje sie jak dojrzaly dorosly facet i do tego mowie jeszcze raz jest naprawde dobry. Clydebarrow ma racje mowiac o firmie a nei o jakis indywidualnych niesnaskach w BMW. Nigdy nei bedzie doskonale ale trzeba dazyc do perfekcji w postaci sukcesow calej druzyny a nei tylko jednego zawodnika bo nikt tam nei jest po to zeby osiagac indywidualne sukcesy. A na dodatek jest jeszcze tak ze My Polacy (wiekszosc) jest nowa w tym sporcie i widzi tylko wierzcholek wielkiej gory lodowej - czyli kierowcow - a tak naprawde to cala masa ludzi pracuje na to zeby robert byl tam gdzie jest i nikt nei poprzestanei tylko na pomaganiu jemu bo tu chodzi nei o to co sie wydarzy na monza np tylko co sie wydarzy na przestrzeni nastepnych 10 lat z tym zespolem. Pozdro :)
mielony, 09.09.2008 20:30[!]
@Clydebarrow - o pomocy Nickowi pisałem prawie to samo w innym wątku parę dni temu :)
W temacie narodowości kierowców dodam, że Hamilton jest nie tylko Brytyjczykiem ale w praktyce wychowankiem MacLarena, dlatego to szczególny przypadek.
Poza tym to właśnie Niemcy i Brytyjczycy mają najwięcej kierowców w F1 (był jeszcze Davidson...). Gdyby przydział kierowców do teamów odbył się nawet przez losowanie to McL i BMW miałyby największe szanse mieć przynajmniej jednego "swojego" kierowcę.
Ale co do 2. miejsca dla BMW - warunek konieczny: o ile Mario to wcześniej zaplanował...ł (taka złośliwość).

@mkpol "... BMW odchodzi od pięknej tradycji wyszukiwania i zatrudniania wielkich talentów. Puszczenie Vettela było ich największym błędem."
Vettelowi patronował(-uje) RedBull - był "wypożyczony" do BMW.
Chodzi Ci o Kliena i Asmera? BMW jest tak wysoko, że będzie wybierać między doświadczonymi kierowcami.
Poza tym to nie BMW ale realia. W piątki prawie nigdy nie jeżdżą testerzy. Kubica czy Vettel teraz mieliby mniejsze szanse. Robert zabłysnął gdy testował, Glock w GP2, Vettel zastąpił Kubicę w USA. A z obecnych testerów ilu ma realne szanse?
KrzysR, 09.09.2008 20:45[!]
A ja myslalem ze ten Theissen jest mądrzejszy, widac sie przeliczyłem
mkpol, 09.09.2008 21:32[!]
mielony BMW już wcześniej zwróciło uwagę na Vettela, przecież był mistrzem Formuły BMW z 2004 roku. Wyścigi to nie tylko F1
mielony, 09.09.2008 22:07[!]
Ale tu nie ma sprzeczności - Nadszedł czas gdy RedBull "odebrał" Vettela z BMW i wsadził do STR. Chodzi mi o to, ze program wspierania młodych kierowców był RedBulla i chyba pierwsi zwrócili uwagę (1998?).
Coś jednak zadecydowało o powierzeniu mu fotela kierowcy na stałe akurat wtedy.
Tak, są inne wyścigi :) Kubica też nie przyszedł znikąd.
radzio_z, 09.09.2008 23:36[!]
Słusznie niektórzy zauważają że F1 to poprostu wielki biznes. Tam gdzie jest wielka kasa nie zawsze leprzy jest ten który jest lepszy, ale ten który przynosi większe zyski. Czy tego chcemy czy nie Niemcy kupują więcej BMW niż polacy, a przedewszystkim jest ich dwa razy więcej niż wszystkich polaków razem wziętych. No i zarabiają 3 razy więcej od nas.

Załużmy więc ze plotki o 3 letnim kontrakcie Alonso z BMW są prawdziwe. Tak więc jego obecność w BMW w 2009 roku jest już klepnięta i zostaje jedno miejsce wolne. Komu je dać? Kubicy z 40 mln rozwijającego się kraju czy Heidfeldowi z 80 mln kraju gdzie każdy obywatel ma średnio 3 razy więcej pieniędzy na wydanie na produkty których loga beda na bolidzie BMW niż przeciętny polak.

Ale przecież nie można tak poprostu wywalić lepszego kierowcy bo trudno byłoby to uzasadnić. Trzeba więc zrobić tak żeby Heidfeld na koniec sezonu miał więcej punktów. Wystarczy że od dziś będzie zdobywal przynajmniej o 2 więcej od Kubicy w każdym wyścigu. Na koniec poprostu usłyszymy suchy komunikat że "kogoś musieliśmy wybrać, punktacja to obiektywne kryterium, Kubica byl poprostu słabszy" i nikt nie będzie pamiętał o tym że Kubica natracił punkty przez błedy mechaników... przypadkowe czy tez umyślne, tego się nie da ustalić.

Komercja, komercja, komercja....
cobden, 10.09.2008 00:29[!]
Cala prawda o 2 pit stopie Roberta:

http://pl.youtube...?t=596899&page=5
Ofer710, 10.09.2008 10:19[!]
Jeszcze jedno odnośnie naszych 'przypuszczeń' i 'hipotez' co do planów MT.
Teza że MT poprzez podniesienie wydajności punktowei HEI chce powalczyc o p2 w generalce z McLarenami jest raczej karkołomna ale nie do końca niemożliwa.
Pobawiłem się troche Excelem i przy założeniu że KUB będzie zdobywał średnio tyle punktów co do tej pory, jednocześnie HEI podniesie swoją srednią o ok. 2 punkty, jednocześnie HAM i KOV pogorszą swoje średnie wyniki (co najmniej raz każdy z nich przyjedzie bez punktów) to z matematycznego punktu widzenia te p2 jest możliwe.
Oczywiście to tylko teoria oparta na wyliczeniach wartości średnich z danych poprzednich wyścigów. Wątpie żeby na to stawiał MT, raczej chodzi tu o podniesienie zdobyczy punktowej HEI jako niemieckiego kierowcy i sprawy 'wizerunku', 'public relations' itd.
BMW Sauber to zespół niemiecki i oglądalność w niemczech + sponsorzy to sprawa kluczowa dla życia zespołu. Po namyśle nie widzę również w BMW Sauber pary ALO/KUB czyli polak i hiszpan, takie jest moje zdanie i ciekaw jestem bardzo na ile to się sprawdzi w realu.
Dodatkowo to jest końcówka sezonu i walka będzie zaciekła, na tym mogą zyskac kierowcy ze środka stawki, bedzie gorąco, ostro i być może właśnie nieprzewidywalnie :)
mielony, 10.09.2008 21:50[!]
Zgoda, teza karkołomna, ale BMW może liczyło/liczy na to, ze
1. Lewis zacznie być nerwowy pod koniec sezonu i robić błędy.
2. Kova jest coraz szybszy, ale ostatnio albo pech albo sam coś zmajstruje...
3. Dennis zamieniłby P2 dla Maca za P1 dla Lewisa, kosztem Kovy w roli pomocnika.
no i liczą (to trochę trąci magią) na kontynuację tego, że:
4. Pogoda w Europie bardziej deszczowa a wtedy HEI jakoś albo dobrze pojechał albo miał szczęście (wyj. Monaco - stuknął go Alonso). W Azji też deszcz prawdopodobny.
5. Heidfeld jest jedynym w stawce, który ukończył wszystkie wyścigi w tym sezonie
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca