|
|
|
|
|
|
GP2: Di Grassi wygrywa wyścig, Pantano mistrzem |
Pantano pomimo zaprzepaszczenia w głupi sposób wygranej zdobył wreszcie upragniony tytuł. |
|
•Marek Roczniak, 13 wrze?nia 2008, zmieniony 25.02.2009 14:17, wyświetlenia: 6832 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Lucas di Grassi (Campos) wygrał sobotni wyścig serii GP2 na torze Monza, pokonując Pastora Maldonado (Piquet Sports) o mniej niż sekundę. Tymczasem Giorgio Pantano (Racing Engineering) pomimo głupiego błędu, który pozbawił go niemal pewnej wygranej przed własną publicznością, może już świętować zdobycie tytułu mistrzowskiego.
Wyścig rozpoczął się na dość mokrym torze i początkowo kierowców prowadził samochód bezpieczeństwa, a prawdziwa walka rozpoczęła się pod koniec trzeciego okrążenia. Pantano utrzymał prowadzenie, a za nim podążali di Grassi i Sebastien Buemi (Arden). Widoczność była początkowo bardzo słaba i podczas restartu doszło do kraksy przed pierwszą szykaną po tym, jak Javier Villa (Racing Engineering) źle ocenił sytuację i wpadł na Andreasa Zubera (Piquet Sports) oraz Witalija Pietrowa (Campos). Cała trójka odpadła od razu z wyścigu.
Pantano pomimo serii błędów w pierwszej szykanie, które popełniało zresztą w tym miejscu także wielu innych kierowców, był w stanie kontrolować przebieg wyścigu i w pewnym momencie miał nawet trzy sekundy przewagi nad di Grassim. Za Brazylijczykiem znalazł się tymczasem Maldonado, który na czwartym okrążeniu wyprzedził Sebastiena Buemiego (Arden). W połowie dystansu wyścigu di Grassi zbliżył się bardzo do Pantano, który nie mógł poradzić sobie ze zdublowaniem Luki Filippiego (Arden), jadącego już na oponach na suchy tor. W końcu jednak udało mu się i decydujące miały okazać się obowiązkowe postoje kierowców z czołówki.
Pantano zjechał po slicki nieco później od di Grassiego i Maldonado, bo na 25 okrążeniu i miał bezpieczną przewagę, kiedy wyjeżdżał z boksów, jednak zupełnie zapomniał o zakazie przekraczania białej linii i zarobił karę przejazdu przez boksy. Włoch prowadzenie stracił tuż przed zjazdem do boksów w Parabolice, a po wykonaniu kary powrócił na tor na 10 pozycji, kończąc wyścig bez ani jednego punktu. Na jego szczęście Bruno Senna (iSport) pomimo dość udanego wyścigu po starcie z 12 pozycji na mecie był piąty, a więc nie zdobył wystarczającej liczby punktów, aby zachować szanse na tytuł.
Tymczasem di Grassi stoczył emocjonujący pojedynek z Maldonado, który prowadził nawet przez sześć okrążeń po udanym ataku na prostej startowej 10 kółek przed metą. Później jednak uległ Brazylijczykowi podczas hamowania przed pierwszą szykaną i do końca wyścigu jechał już na drugiej pozycji, choć cały czas wywierał presję na kierowcy testowym Renault. Na najniższym stopniu podium stanął Buemi, a na pozostałych miejscach punktowanych finiszowali Romain Grosjean (ART), Senna, Roldan Rodriguez (FMS), Jerome d'Ambrosio (DAMS) i Davide Valsecchi (Durango), który jutro wystartuje z pole position.
W niedzielę rozstrzygnie się kwestia tytułu wicemistrza, o który walczą Senna (64 pkt.), di Grassi (63 pkt.) i Grosjean (58 pkt.), choć ten ostatni ma raczej nikłe szanse.
• Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu GP2 we Włoszech
• Klasyfikacje generalne GP2 Series 2008
•GP2 Series > 2008 > Włochy (główny), Monza - 5,793 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 6 | Lucas di Grassi | | Barwa International Campos GP | Dallara GP2/08 Renault | 32 | 1h00m23,203 | 10 |
2. | 23 | Pastor Maldonado | | Piquet Sports | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:00,736 | 8 |
3. | 14 | Sebastien Buemi | | Trust Team Arden | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:06,785 | 6 |
4. | 4 | Romain Grosjean | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:17,789 | 5 |
5. | 2 | Bruno Senna | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:18,324 | 4 |
6. | 18 | Roldan Rodriguez | | Fisichella Motor Sport International | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:20,488 | 3 |
7. | 9 | Jerome D'Ambrosio | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:22,912 | 2 |
8. | 16 | Davide Valsecchi | | Durango | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:24,826 | 1 |
9. | 7 | Andy Soucek | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:32,866 | |
10. | 12 | Giorgio Pantano | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:34,682 | |
11. | 1 | Karun Chandhok | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:35,259 | |
12. | 17 | Alberto Valerio | | Durango | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:45,567 | |
13. | 20 | Mike Conway | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +0:59,501 | |
14. | 27 | Carlos Iaconelli | | BCN Competicion | Dallara GP2/08 Renault | 32 | +1:31,344 | |
15. | 19 | Marko Asmer | | Fisichella Motor Sport International | Dallara GP2/08 Renault | 31 | 1 okr. | |
16. | 15 | Luca Filippi | | Trust Team Arden | Dallara GP2/08 Renault | 30 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 3 | Sakon Yamamoto | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 27 | | |
| 21 | Ho-Pin Tung | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 26 | | |
| 24 | Michael Herck | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 22 | | |
| 8 | Alvaro Parente | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 19 | | |
| 25 | Diego Nunes | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 16 | | |
| 10 | Kamui Kobayashi | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 15 | | |
| 5 | Witalij Pietrow | | Barwa International Campos GP | Dallara GP2/08 Renault | 3 | | |
| 22 | Andreas Zuber | | Piquet Sports | Dallara GP2/08 Renault | 3 | | |
| 11 | Javier Villa | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 3 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 26 | Adrian Valles | | BCN Competicion | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: GP2Series.com, Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|