F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Le Mans: Peugeot skonstruował samochód z KERS

Peugeot 908 HDi FAP "HY" wysposażony jest w system odzyskiwania energii kinetycznej.
Mariusz Karolak, 15 wrze?nia 2008, wyświetlenia: 3032<< | lista | T- | T+ | >>
Ciągle niejasne są regulacje do wyścigu Le Mans 24 Godziny na rok 2009, ale Peugeot zaprezentował już swój nowy samochód. Auto oznaczono symbolem 908 HDi FAP "HY" i jest ono wyposażone w napęd hybrydowy. Prezentacja nastąpiła w trakcie finałowej rundy sezonu 2008 serii Le Mans na torze Silverstone.

Samochód skonstruowany przez Peugeot Sport wyposażony jest w KERS – system odzyskiwania energii kinetycznej, który od roku następnego ma być ogólnodostępny także w Formule 1. Zaprezentowany samochód był pomalowany w srebrno-szare barwy z widocznymi piorunami na karoserii i będzie startował w wyścigach wytrzymałościowych.

Michel Barge, dyrektor Peugeot Spor powiedział: „Hybrydowy 908 HDi FAP jest perfekcyjnym narzędziem, mającym utrzymać naszą misję w programach wyścigowych endurance [...]. To, czy użyjemy tej nowej technologii już w 2009 roku będzie jednak zależało przede wszystkim od szczegółów nowych regulacji, które ma opublikować Automobile Club de l'Ouest”.

Peugeot dostarczał silniki dla zespołów F1 w latach 1994-2000 zespołom McLaren, Jordan i Prost. Francuska firma nie zdecydowała się jednak na dalsze zaangażowanie w Grand Prix i odeszła wraz z końcem XX wieku, koncentrując się na wyścigach wytrzymałościowych. W lipcu tego roku pojawiły się jednak plotki, że Peugeot może być zainteresowany powrotem do F1, a wprowadzenie KERS może stanowić dodatkową zachętę.

Źródło: F1Technical.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.01.2021  Auto Hebdo: Magnussen ma dołączyć do Peugeota w WEC
09.10.2020  Grosjean zainteresowany programem Peugeota w WEC
04.07.2015  Loeb weźmie udział w przyszłorocznej edycji Rajdu Dakar?
27.12.2012  Barrichello rezygnuje ze startów w IndyCar
16.11.2011  Peugeot szuka kierowców na sezon 2012
Tagi:
Peugeot
ILMC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mkpol, 15.09.2008 14:50[!]
Zbędny gadżet w wyścigach 24 godzinnych. Tu dodatkowa moc jest zbędna, bo wyprzedzają się dla picu na kilku pierwszych okrążeniach. Wyścig wygrywa się niezawodnością i szybkością pracy w boksach, a przedewszystkim liczbą postojów. Ile aut kończy na tym samym okrążeniu 3-4? A znowu ilość odzyskanej mocy nie wpłynie jakoś znacząco na ograniczenie zużycia paliwa szczególnie w silnikach diesla więc i nie da się przy pomocy tego urządzenia zmniejszyć liczby postojów w boksach.
Fan1, 15.09.2008 15:58[!]
mkpok - to co ma zrobić Peuqeot, nie pracować nad KERS, kiedy cała jego konkurencja będzie w tym rzeźbić w F1? Powinni podjąć męską decyzje i powrócić do F1 chociażby jako partner, któregoś z zespół niefabrycznych.
B4ndit, 15.09.2008 16:12[!]
oj mkpol, a ja mam wrazenie ze odzyskiwanie energii hamowania moze dosc znaczaco wplynac na zuzycie paliwa. W F1 raczej odzyskana energia bedzie wykorzystywana jednokrotnie w ciagu okrazenia, a co jesli tutaj bedzie wykorzystywana po kazdym dohamowaniu? Paredziesiat dodatkowych koni mocy przez kilka sekund po kazdym dohamowaniu nie da kilku procent oszczednosci? I co do tego maja silniki diesla? Jakby nawet mieli sliniki odrzutowe o mocy 700hp czy naped ala flinstonowie (nozny) tez o mocy 700hp to dodatkowa energia z kers tak samo wplynie na procentowe zuzycie paliwa. Tylko ze te pare procent przy dieslu przelozy sie na np 0.5 litra, przy benzynowym na 1 litr, przy silniku odrzutowym na 50 litrow a flinstonwym na 0.5 kanapki...
CamilloS, 15.09.2008 16:18[!]
Nie do końca chodzi tu o osiągi w samych wyścigach. Chodzi raczej o rynek samochodowy. Peugeot szlifuje nowe rozwiązania w LeMans aby później wprowadzić je do zwykłych aut. Jest to sytuacja analogowa do praktyk stosowanych przez zespoły fabryczne w F1 . Jedynie seria się różni.
Mexi, 15.09.2008 16:21[!]
No i na pewno Peugeot zostawia sobie furtkę na F1 jako strategicznego dostawcę KERSów. Przecież mając gotowe rozwiązanie problemu odzyskiwania energii, sprzedaż do F1 to czysty zysk.
noofaq, 15.09.2008 16:37[!]
jeśli robi KERS to pewnie wyczuł leżącą kasę w tym :)

częśc zespołów jasno zapowiedziała że nie bedzie samemu tego szukać co oznacza że będzie chciało kupić (może nawet KERS z silnikiem)...

inną mozliwością jest że peugeot ma zamiar kupić któryś zespół (Toro Rosso za dwa lata bedzie musiało zmienić właściciela z powodu konieczności tworzenia własnego nadwozia)
Jędruś, 15.09.2008 19:28[!]
No to pojawia się szansa na wykupienie KERS od Peugeota przez kilka zespołów F1...
patgaw, 15.09.2008 21:06[!]
ta, tylko gdzie wy wyczytaliscie ze ten kers ktory miesci sie do wielkiego bolidu endurance zmiesci sie do bolidu f1???

albo ze tamten kers spelnia wymogi kersu z regulaminu f1?
noofaq, 15.09.2008 21:11[!]
najważniejsza jest isota działania :]

widziałes jak wyglądały kompy o zdolnościach obliczeniowych mniejszych od dzisiejszej komórki 10 lat temu? :)
Phaedra, 15.09.2008 21:25[!]
A Alonso sciemnia ze Renault nie maja swojego KERS !
pjes, 16.09.2008 10:41[!]
noofaq : czyli, że KERS Peugeota zobaczymy w F1 za 10 lat?

w przypadku F1 nie jest najważniejsza istota działania /tzn. ogólnie oczywiscie tak, jak ze wszystkim, ale technicznie? to tak jakbys zaproponował zamontowanie w bolidzie F1 wydechu od fiata siena "bo działa"/, tylko konkretne techniczne rozwiązanie.
w przypadku KERS jednym z rozwiązań jest użycie koła zamachowego. w F1 takie koło musiałoby być mniejsze i albo cięższe, albo szybciej wirujące niż w samochodzie LeMans. Samo to powoduje, że liczba szczególnych problemów technicznych do rozwiązania staje się nieporównywalnie większa.
noofaq, 16.09.2008 17:07[!]
pjes: a czemu Peugeot nie mógł pracować nad KERS, który nada się i do tego i do tego?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca