|
|
|
|
|
|
Wpływ nowych przepisów na moc silnika będzie niewielki - BMW |
|
•Marek Roczniak, 30 pa?dziernika 2003, wyświetlenia: 1147 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Od przyszłego sezonu podczas jednego weekendu Grand Prix na każdy bolid przypadał będzie tylko jeden silnik. Jakakolwiek poważniejsza usterka wiążąca się z koniecznością wymiany jednostki napędowej będzie się wiązała z obniżeniem pozycji startowej kierowcy w danym wyścigu. W zakończonym niedawno sezonie 2003 jeden silnik wytrzymywał około 350km, czyli niewiele więcej ponad pełny dystans wyścigu. W sezonie 2004 każdy silnik będzie musiał wystarczyć na wszystkie sesje, począwszy od piątkowych treningów, a skończywszy na wyścigu, co wyniesie ponad 700km.
Zbudowanie bardziej wytrzymałej jednostki napędowej będzie równoznaczne z użyciem cięższych i zarazem bardziej wytrzymałych materiałów, co z kolei spowoduje zmniejszenie mocy. Nie będzie to jednak znacząca utrata mocy, a przynajmniej tak twierdzi dyrektor BMW Motorsport – dr Mario Theissen. „O ile nasz dotychczasowy silnik był zaprojektowany do wytrzymania 400km, o tyle nasz nowy silnik BMW P84 będzie musiał przejechać jakieś 800km. To oznacza, że wszystkie części będziemy musieli zbudować z nieco cięższych i bardziej wytrzymałych materiałów. To spowoduje zmniejszenie maksymalnych obrotów i maksymalnej mocy. Nie stracimy jednak tyle, ile się spodziewałem. Kiedy ogłoszono wprowadzenie nowych przepisów, spodziewałem się około 10-procentowej straty, ale teraz myślę, że to będzie mniej”.
Źródło: F1Racing.net
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|