F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wpływ nowych przepisów na moc silnika będzie niewielki - BMW

Marek Roczniak, 30 pa?dziernika 2003, wyświetlenia: 1147<< | lista | T- | T+ | >>
Od przyszłego sezonu podczas jednego weekendu Grand Prix na każdy bolid przypadał będzie tylko jeden silnik. Jakakolwiek poważniejsza usterka wiążąca się z koniecznością wymiany jednostki napędowej będzie się wiązała z obniżeniem pozycji startowej kierowcy w danym wyścigu. W zakończonym niedawno sezonie 2003 jeden silnik wytrzymywał około 350km, czyli niewiele więcej ponad pełny dystans wyścigu. W sezonie 2004 każdy silnik będzie musiał wystarczyć na wszystkie sesje, począwszy od piątkowych treningów, a skończywszy na wyścigu, co wyniesie ponad 700km.

Zbudowanie bardziej wytrzymałej jednostki napędowej będzie równoznaczne z użyciem cięższych i zarazem bardziej wytrzymałych materiałów, co z kolei spowoduje zmniejszenie mocy. Nie będzie to jednak znacząca utrata mocy, a przynajmniej tak twierdzi dyrektor BMW Motorsport – dr Mario Theissen. „O ile nasz dotychczasowy silnik był zaprojektowany do wytrzymania 400km, o tyle nasz nowy silnik BMW P84 będzie musiał przejechać jakieś 800km. To oznacza, że wszystkie części będziemy musieli zbudować z nieco cięższych i bardziej wytrzymałych materiałów. To spowoduje zmniejszenie maksymalnych obrotów i maksymalnej mocy. Nie stracimy jednak tyle, ile się spodziewałem. Kiedy ogłoszono wprowadzenie nowych przepisów, spodziewałem się około 10-procentowej straty, ale teraz myślę, że to będzie mniej”.

Źródło: F1Racing.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami
03.05.2024  RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em
02.05.2024  Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024
27.04.2024  Vowles: Williams może być mocny w Monako
25.04.2024  Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa
Tagi:
Williams
BMW
Theissen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca