F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Losail.
Qatar Airways Qatar Grand Prix 20238 pa?dziernika
Losail International Circuit
Długość toru: 5,380 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 306,660 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,827 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:23,196 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
217,812 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Wyścig w Katarze chcąc nie chcąc musiał okazać się rundą pełną akcji, gdyż FIA wymusiła na zespołach 3 postoje w związku z obawami o wytrzymałość opon Pirelli. Tak też się stało, walki było sporo, choć na czołowym miejscu jak zwykle zameldował się Max Verstappen.

Mercedesy z kolizją w pierwszym zakręcie
Większość stawki na starcie postawiła na pośrednie opony ale było też kilku śmiałków na miękkich. Między innymi Lewis Hamilton, który chciał wykorzystać ten fakt na starcie. Brytyjczyk ruszył jak rakieta, ale niestety nie taka, która ma gdzieś wylądować, a bardziej bojowa. W pierwszym zakręcie skręcił zbyt mocno i wjechał w partnera zespołowego. Hamilton wylądował w żwirze, a Russell musiał zjechać po nowe skrzydło, ale jego walka trwała dalej.

Kolizja spowodowała wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Na starcie mocno zyskał Piastri, wskakując z szóstego na drugie miejsce, a Norris na szóste. Podczas neutralizacji Bottas, Magnussen, Stroll i Lawson zjechali po świeże opony i dla tego pierwszego było to istotne w ostatecznym rozrachunku.

Wiele postojów i wiele akcji
Neutralizacja zakończyła się po czwartym kółku i Verstappen bez problemu obronił prowadzenie. Sędziowie wymierzyli jeszcze 10 sekund kary dla Hulkenberga za złe ustawienie na starcie. Ze względu na różne strategie i wymuszone postoje stawka mieszała się dość mocno, ale na czele póki co nie doszło do bezpośrednich pojedynków.

Piastri skupił się na walce o drugą pozycję, a Norris o gonitwie za podium. Po pierwszym postoju wyjechał za plecami Leclerca i szybko doszło do walki. Najpierw Monakijczyk zdołał skontrować, ale za drugim razem to McLaren wyszedł zwycięsko z pojedynku. Do wskoczenia na podium pozostało jeszcze pokonanie Alonso i Lando szybko się zbliżał do rywala.

Hiszpan narzekał na gorący fotel, ale nie tylko to było jego problemem. Tempo Norrisa było na tyle mocne, że w połączeniu z niesamowitym postojem (1,8 sekundy) dało to awans bez walki na torze. Od tego momentu Anglik liczył na walkę z Piastrim, ale jak się później okazało, zespół jej dzisiaj zabronił. Liczyło się podwójne podium bez niespodzianek w stylu Mercedesa.

Kto wytrzyma do mety?
Wyścig dziś był na tyle wymagający, że Sargeant z powodu złego samopoczucia zjechał na 42 okrążeniu i zakończył walkę. Rywalizacja o punkty były niesamowicie zaciekła i swoją szansę poczuła Alfa Romeo. Zhou i Bottas prezentowali mocne tempo i ostatecznie udało im się zdobyć punkty w klasyfikacji generalnej.

Niesamowity powrót do czołowych pozycji zaliczył Russell, który po przymusowym postoju gnał do przodu jak to było możliwe. Ostatecznie finiszował na czwartej pozycji, przed Leclerkiem. Kierowcy Ferrari udało się pokonać Alonso, gdy ten wyjechał poza tor po popełnieniu błędu. Za Hiszpanem finiszował Ocon, przed Bottasem, Perezem i Zhou. Meksykanin zaliczył dziś dwie kary za wyjazdy poza tor, ale super szybki Red Bull i tak pozwolił mu na wejście do czołowej dziesiątki.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 4,0 km/h
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca