F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Mobil 1 Grand Prix de France 20011 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,251 km
Liczba okrążeń: 72
Pełny dystans: 305,886 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,864 - Nigel Mansell (Williams), 1992
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,070 - Nigel Mansell (Williams), 1992
Największa średnia prędkość wyścigu:
191,081 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 1998
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Początek wyścigu zapowiadał wygraną Ralfa Schumachera, jednak już po pierwszych postojach w boksach Niemiec stracił prowadzenie na rzecz starszego brata – Michaela Schumachera. W głównej mierze była to zasługa bardzo dobrej strategii zespołu Ferrari, która zakładała krótszy pierwszy postój w boksach, a poza tym mechanicy z zespołu Williams mieli niewielkie problemy z założeniem jednego z tylnych kół do bolidu Ralfa. Na dodatek nowy zestaw opon, który młodszy z braci Schumacherów otrzymał w tym momencie był znacznie gorszy od pierwszego i w przeciągu kilkunastu okrążeń Michael Schumacher uzyskał znaczną przewagę. Z kłopotów kierowcy Williamsa powinien był również skorzystać David Coulthard (McLaren), jednak Szkot podczas pierwszego postoju przekroczył limit prędkości obowiązujący w strefie boksów i po odbyciu kary spadł na piątą pozycję. Po drugiej serii postojów na drugą pozycję awansował drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, który w przeciwieństwie do Ralfa zdecydował się w tym wyścigu na jazdę na twardszych oponach. Wydaje się, że był to bardziej trafny wybór i Kolumbijczyk był na najlepszej drodze do ukończenia wyścigu na drugiej pozycji, jednak wkrótce z wyścigu wyeliminowała go awaria silnika. Dzięki temu Ralf Schumacher znalazł się ponownie na drugiej pozycji i nie oddał jej już do końca wyścigu.

Ostatnią atrakcją Grand Prix Francji 2001 był zacięty pojedynek o trzecią pozycję pomiędzy Coulthardem i drugim kierowcą Ferrari – Rubensem Barrichello. Brazylijczyk nie ugiął się jednak pod presją i linię mety przekroczył jako trzeci, co zważywszy na dopiero ósmą pozycję startową jest całkiem przyzwoitym rezultatem. Barrichello był jedynym kierowcą w tym wyścigu, który zdecydował się na trzy postoje w boksach i najwyraźniej była to słuszna decyzja. Szkot natomiast musiał zadowolić się czwartą pozycją i na dodatek był jedynym kierowcą z zespołu McLaren, który ukończył ten wyścig, ponieważ Mika Hakkinen nawet nie wystartował do okrążenia rozgrzewającego.

Jarno Trulli przełamał wreszcie złą passę, która ostatnimi czasy nękała zespół Jordan. Dwa punkty zdobyte w tym wyścigu przez Włocha pozwoliły zbliżyć się stajni prowadzonej przez Eddiego Jordana do zespołu Sauber, ale tylko o jeden punkt, ponieważ na szóstej pozycji wyścig ukończył Nick Heidfeld. Ostatnie wyścigi dla Niemca również nie były zbyt szczęśliwe i rezultat ten przyjął on niejako z ulgą. Na siódmej pozycji wyścig ukończył drugi kierowca z zespołu Sauber – Kimi Raikkonen i chociaż nie udało mu się zdobyć ani jednego punktu, to jednak powinien być zadowolony z tego, że uzyskał zbliżony rezultat do zespołowego partnera. Natomiast niezadowolony z przebiegu wyścigu może być zwycięzca Grand Prix Francji sprzed dwóch lat – Heinz-Harald Frentzen, który ze względu na problemy z tankowaniem paliwa podczas pierwszego postoju stracił szansę na ukończenie wyścigu na punktowanej pozycji.

Olivier Panis był jedynym kierowcą z zespołu British American Racing, który dojechał w tym wyścigu do mety. Jednak Francuz z pewnością nie zaliczy tego wyścigu do zbyt udanych, ponieważ dysponując dokładnie takim samym silnikiem jak kierowcy z zespołu Jordan był od nich wyraźnie wolniejszy i jedyne, co mu się udało osiągnąć, to dziewiąta pozycja. To samo odnosi się również do zespołu Prost, który podobnie jak zespół Sauber wykorzystuje w tym sezonie zeszłoroczne silniki Ferrari do napędzania swoich bolidów, a jednak uzyskuje znacznie gorsze rezultaty od szwajcarskiego zespołu. Na domiar złego Jean Alesi został pokonany przez o wiele mniej doświadczonego partnera zespołowego – Luciana Burtiego i wyścig ukończył na 12 pozycji.

Z pozostałych zespołów tylko zespół Jaguar zasługuje jeszcze na uwagę, a konkretnie jeden z kierowców reprezentujący barwy tej stajni – Eddie Irvine. Irlandczyk w tym wyścigu był jednym z najbardziej aktywnych kierowców i w bezpośredniej walce wyprzedził dwóch rywali – Panisa oraz Frentzena. Gdyby startował z wyższej pozycji to najprawdopodobniej wyścig ukończyłby na punktowanej pozycji, jednak w sumie nie miało to większego znaczenia, ponieważ i tak na 56 okrążeniu awaria silnika wyeliminowała go z wyścigu, kiedy znajdował się na siódmej pozycji.

Michael Schumacher coraz bardziej zbliża się do czwartego tytułu mistrzowskiego i wygląda na to, że w tym sezonie nikt go już nie powstrzyma. Niemiec jest również na najlepszej drodze do zapisania się w historii wyścigów Formuły Jeden jako kierowca z największą ilością zwycięstw. Do tej pory niekwestionowanym rekordzistą był czterokrotny mistrz świata – Alain Prost, mający na swoim koncie 51 zwycięstw, jednak już dwa następne wyścigi mogą przynieść zmianę, ponieważ Michael Schumacher w swojej dotychczasowej karierze, która trwa już 10 lat triumfował 50 razy. Młodszy z braci Schumacherów – Ralf także radzi sobie całkiem nieźle w tym sezonie, a sześć punktów, uzyskane w tym wyścigu umożliwiło Niemcowi awans na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca