F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis von Deutschland 201631 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Po intensywnym ostatnim miesiącu przyszedł czas na ostateczną rozgrywkę przed letnią przerwą. Wczoraj świetną formą popisał się Nico Rosberg, który nie dał szans Hamiltonowi w walce o pole position. Jednak wczorajszy wysiłek szybko został zmarnowany, gdy zgasły czerwone światła. Dla Rosberga niedziela była zupełną odwrotnością soboty i niestety dla jego fanów, uda się na przerwę z większą stratą w klasyfikacji generalnej.

Rosberg gubi się na starcie

Na początku sezonu to Lewis Hamilton miał spore problemy ze startowaniem, jednak w Grand Prix Niemiec swoje szanse na zwycięstwo pogrzebał Nico Rosberg, zupełnie psując start i spadając na czwarte miejsce. Sytuację dobrze wykorzystał Verstappen, który wyprzedził również swojego partnera z zespołu. Wprawdzie Niemiec robił co mógł by odzyskać straconą pozycję, jednak Red Bulle nie zamierzały ustępować pola, a do walki włączyło się również Ferrari. Dobrze z miejsca ruszyły również McLareny, dzięki czemu Button wskoczył na dziewiątą lokatę.

Rosberg mocno naciskał Ricciardo. Tymczasem Palmer uderzył Felipe Massę i uszkodził swoje przednie skrzydło. Tempo Brazylijczyka tym samym mocno spadło, gdyż jego bolid nie prowadził się zbyt dobrze. Pierwsze postoje rozpoczęły się niezwykle szybko gdy na ósmym kółku zjechał Kwiat po miękkie opony. Czołówka jednak wytrzymałą dłużej i dopiero na 11 okrążeniu u mechaników pojawili się Verstappen i Rosberg. Obaj otrzymali super-miękkie opony, jednak u Niemca postój był dość długi i nie przyniósł zakładanego awansu. Okrążenie później zjechał Ricciardo, dalej Vettel i jeszcze jedno kółko później Hamilton. Wszyscy założyli miękką mieszankę.

Przejście na trzy postoje

W tym czasie dla Rosberga przekazano komunikat o wdrożeniu planu B, który obejmował 3 postoje. Jak się później okazało wszyscy zostali zmuszeni do takiego podejścia. Jeszcze przed dalszymi postojami na super-miękkie opony narzekał Verstappen. W końcu doszło też do walki na torze, gdy Alonso stoczył ciekawy pojedynek z Gutierrezem, a wygrał go Hiszpan. Kolejny postój Rosberga odbył się na 28 okrążeniu, a Verstappena na 29. Rosberg mocno przycisnął i wyprzedził po zmianie opon Verstappena w nawrocie, ale zrobił to wjeżdżając bardzo głęboko w wiraż. Była to sytuacja bliźniacza do tej z Austrii na ostatnim kółku, przez co Niemiec ponownie otrzymał karę, tym razem 5-sekundową.

Ricciardo zjechał na 34 kółku, wyjechał za swoim partnerem zespołowym, a lider wyścigu zjechał okrążenie później po super-miękką mieszankę. Ricciardo mocno poprawił tempo i przeskoczył Verstappena, który jechał wtedy na miękkiej mieszance. Riccardo dochodził nawet Rosberga, który musiał jeszcze odbyć swoją karę podczas nadchodzącego postoju.

Postój ten nastąpił na 45 kółku i mechanicy Mercedesa byli nieco zbyt ostrożni, przez co kara okazała się długości aż 8 sekund. Zmiana opon również nie była najszybsza, przez co po postojach Ricciardo i Verstappena, Niemiec jechał za dwójką Red Bulla. Sytuacja w czołówce nie zmieniła się do końca, jednak za ich plecami rozegrała się ciekawa walka o końcowe punktowane miejsca.

Próba Bottasa

Bottas był jedynym, który próbował strategii dwóch postojów i ostatecznie nie był to zbyt dobry wybór. W końcówce opony były kompletnie zużyte, przez co Fin spadł za Jensona Buttona na dziewiąte miejsce. Podobno los spotkał Alonso, który tym samym nie zdobył żadnego punktu dla McLarena.

Tym samym pierwsza część sezonu dobiegła końca. Czas na przerwę, by uspokoić emocje i nacieszyć się latem. Zdecydowanie lepszy wypoczynek zaliczy Lewis Hamilton, który powiększył dzisiaj przewagę w klasyfikacji generalnej i rzucił Rosbergowi ogromne wyzwanie na dalszą część sezonu. Ten jednak jest w tym roku wyjątkowo długi i na pewno zobaczymy jeszcze zaciętą walkę pomiędzy dwójką Mercedesa.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 31.07.2016 16:02[!]
Dziwię się, że to Verstappen nie dostał tej kary, nie jestem żadnym fanem Rosberga, ale po raz kolejny chamskie zachowanie dzieciaka zjeżdżania do wew. gdy jadący za nim kierowca jako pierwszy zmienia tor jazdy i próbuje go wyprzedzić identyczna sytuacja jak z Kimim tydzień temu w 1-szym zakręcie ..... - rozumiem, że można kogoś delikatnie przyblokować, ale nie w taki sposób jak wyczyny tego dzieciaka.
bartoszcze, 31.07.2016 16:11[!]
@enstone
W której sytuacji?
Phaedra, 31.07.2016 16:18[!]
Ta z Rosbergiem.
dan193t, 31.07.2016 16:21[!]
Ale Rosberg też przesadził z punktem hamowania. Max tym razem nie tyle mu zajeżdżał co w ogóle chciał wejść w zakręt. Rosberg był za daleko i zrobił to samo co w Austrii.
Aeromis, 31.07.2016 16:27[!]
@dan193t
Podobnie wyszło, ale chyba to nie to samo, w tym przypadku ROS chyba po prostu przestrzelił punkt dohamowania, a podczas walki z Lewisem zrobił to specjalnie. W każdym razie czy specjalnie czy też błąd to efekt był identyczny.
dan193t, 31.07.2016 16:40[!]
@Aeromis
Zgadzam się, że tu nie było premedytacji, ale też zupełnie nie podzielam opinii @enstone. Kara zasłużona, Max niewinny. W przeciwieństwie do sytuacji z GP Węgier.
Berni, 31.07.2016 16:50[!]
Dla mnie Rosberg przestrzelił hamowanie i kara chyba słuszna, ale Verstappen skręcił w strefie hamowania i gdyby ROS przytomnie nie zszedł do wewnętrznej toru, skończyłoby się jak z Raikkonenem na Węgrzech. Dla niego też powinna być kara.
marios76, 31.07.2016 18:57[!]
Wyscig ogolnie nie porazil. Slabe Ferrari, Williams doluje we wszystkim oprócz wymiany kół, Rosberg pokazuje, że zawsze bedziemy o nim pisac syn mistrza swiata, a Verstappen panoszy sie po torze jakby sam jechal w wyscigu...
A redakcja ani slowem nie chce wspomniec piatej rocznicy smierci i osoby zalozyciela tej strony Maraza :( Wstyd!
bartoszcze, 31.07.2016 19:58[!]
@Phaedra
W tej sytuacji zwyczajnie zaczął się składać do skrętu, dostrzegł, że atakujący Rosberg jest już obok (skrzydło na wysokości tylnego koła) i odskoczył na zewnętrzną. Zero zastrzeżeń.
tommy123, 31.07.2016 23:57[!]
@marios78, wyscig nic nowego, co do rocznicy to fakt caly dzien nic nie bylo dopiero o 20:52 dodano wpis....pierwszy od 4 lat... lepiej pozno niz wcale..., Maraz pamietamy o Tobie, ten portal to kawal dobrej roboty dzieki!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca