|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Deutschland 2016 | 31 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
|
Po intensywnym ostatnim miesiącu przyszedł czas na ostateczną rozgrywkę przed letnią przerwą. Wczoraj świetną formą popisał się Nico Rosberg, który nie dał szans Hamiltonowi w walce o pole position. Jednak wczorajszy wysiłek szybko został zmarnowany, gdy zgasły czerwone światła. Dla Rosberga niedziela była zupełną odwrotnością soboty i niestety dla jego fanów, uda się na przerwę z większą stratą w klasyfikacji generalnej.
Rosberg gubi się na starcie
Na początku sezonu to Lewis Hamilton miał spore problemy ze startowaniem, jednak w Grand Prix Niemiec swoje szanse na zwycięstwo pogrzebał Nico Rosberg, zupełnie psując start i spadając na czwarte miejsce. Sytuację dobrze wykorzystał Verstappen, który wyprzedził również swojego partnera z zespołu. Wprawdzie Niemiec robił co mógł by odzyskać straconą pozycję, jednak Red Bulle nie zamierzały ustępować pola, a do walki włączyło się również Ferrari. Dobrze z miejsca ruszyły również McLareny, dzięki czemu Button wskoczył na dziewiątą lokatę.
Rosberg mocno naciskał Ricciardo. Tymczasem Palmer uderzył Felipe Massę i uszkodził swoje przednie skrzydło. Tempo Brazylijczyka tym samym mocno spadło, gdyż jego bolid nie prowadził się zbyt dobrze. Pierwsze postoje rozpoczęły się niezwykle szybko gdy na ósmym kółku zjechał Kwiat po miękkie opony. Czołówka jednak wytrzymałą dłużej i dopiero na 11 okrążeniu u mechaników pojawili się Verstappen i Rosberg. Obaj otrzymali super-miękkie opony, jednak u Niemca postój był dość długi i nie przyniósł zakładanego awansu. Okrążenie później zjechał Ricciardo, dalej Vettel i jeszcze jedno kółko później Hamilton. Wszyscy założyli miękką mieszankę.
Przejście na trzy postoje
W tym czasie dla Rosberga przekazano komunikat o wdrożeniu planu B, który obejmował 3 postoje. Jak się później okazało wszyscy zostali zmuszeni do takiego podejścia. Jeszcze przed dalszymi postojami na super-miękkie opony narzekał Verstappen. W końcu doszło też do walki na torze, gdy Alonso stoczył ciekawy pojedynek z Gutierrezem, a wygrał go Hiszpan. Kolejny postój Rosberga odbył się na 28 okrążeniu, a Verstappena na 29. Rosberg mocno przycisnął i wyprzedził po zmianie opon Verstappena w nawrocie, ale zrobił to wjeżdżając bardzo głęboko w wiraż. Była to sytuacja bliźniacza do tej z Austrii na ostatnim kółku, przez co Niemiec ponownie otrzymał karę, tym razem 5-sekundową.
Ricciardo zjechał na 34 kółku, wyjechał za swoim partnerem zespołowym, a lider wyścigu zjechał okrążenie później po super-miękką mieszankę. Ricciardo mocno poprawił tempo i przeskoczył Verstappena, który jechał wtedy na miękkiej mieszance. Riccardo dochodził nawet Rosberga, który musiał jeszcze odbyć swoją karę podczas nadchodzącego postoju.
Postój ten nastąpił na 45 kółku i mechanicy Mercedesa byli nieco zbyt ostrożni, przez co kara okazała się długości aż 8 sekund. Zmiana opon również nie była najszybsza, przez co po postojach Ricciardo i Verstappena, Niemiec jechał za dwójką Red Bulla. Sytuacja w czołówce nie zmieniła się do końca, jednak za ich plecami rozegrała się ciekawa walka o końcowe punktowane miejsca.
Próba Bottasa
Bottas był jedynym, który próbował strategii dwóch postojów i ostatecznie nie był to zbyt dobry wybór. W końcówce opony były kompletnie zużyte, przez co Fin spadł za Jensona Buttona na dziewiąte miejsce. Podobno los spotkał Alonso, który tym samym nie zdobył żadnego punktu dla McLarena.
Tym samym pierwsza część sezonu dobiegła końca. Czas na przerwę, by uspokoić emocje i nacieszyć się latem. Zdecydowanie lepszy wypoczynek zaliczy Lewis Hamilton, który powiększył dzisiaj przewagę w klasyfikacji generalnej i rzucił Rosbergowi ogromne wyzwanie na dalszą część sezonu. Ten jednak jest w tym roku wyjątkowo długi i na pewno zobaczymy jeszcze zaciętą walkę pomiędzy dwójką Mercedesa.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|