F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201128 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Start Pit-stop 1 Pit-stop 2 Pit-stop 3 Pit-stop 4 Suma postojów
1.Vettel Mu Mn (5) Mn (13) Pn (30)  3
2.Webber Mu Pn (3) Pn (31)   2
3.Button Pn Mn (3) Mn (13) Mn (32)  3
4.Alonso Mu Mn (8) Pn (29)   2
5.Schumacher Pn Mn (4) Mn (13) Mn (31)  3
6.Rosberg Mu Mn (11) Pn (30)   2
7.Sutil Mn Mn (13) Pn (31)   2
8.Massa Mu Mn (9) Pn (30) Pn (32)  3
9.Pietrow Mn Mn (12) Pn (30)   2
10.Maldonado Mn Mn (12) Pn (29)   2
11.di Resta Mn Mn (14) Pn (30)   2
12.Kobayashi Mn Mn (14) Pn (29)   2
13.Senna Mu Mn (1) DT (8) Pn (21)  3
14.Trulli Mn Mn (13) Pn (31)   2
15.Kovalainen Mn Mn (1) Mn (13) Pn (33)  3
16.Barrichello Mn Mn (13) Pn (31) Mn (40)  3
17.D'Ambrosio Mn Mn (13) Pn (36)   2
18.Glock Mn Mn (1) DT (6) Mn (14) Pn (35) 4
19.Liuzzi Mn Mn (11) Pn (27)   2
Nie ukończyli wyścigu
Perez Mu Mn (5) DT (22) Pn (23)  3
Ricciardo Mn Mn (13)    1
Hamilton Mu Mn (10)    1
Buemi Mu     0
Alguersuari Mu     0
W nawiasie podane okrążenie, na którym wykonano pit-stop.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Tor Spa-Francorchamps zawsze zapewnia ekscytujący wyścig, chociaż niezwykłe było to, że nie spadła ani jedna kropla deszczu w czasie tegorocznej Grand Prix. Przed wyścigiem wszystkie zespoły miały niewiele informacji na temat jazdy po suchym torze Spa, co wyraźnie podniosło poziom wyzwania. Pojawiły się kłopoty z pęcherzykowaniem przednich opon, ale jesteśmy pewni, że podobny scenariusz się nie powtórzy, jeśli nasze instrukcje odnośnie ustawień będą przestrzegane. Oczywiście jeśli którykolwiek zespół miałby obawy odnośnie swojej sytuacji, to zawsze miał możliwość zmiany ustawień i startu z alei serwisowej. Jednak większość zespołów była zdania, że żadne zmiany nie były potrzebne”.

„Problem był najwyraźniej spowodowany tym, że w niektórych autach zewnętrzny bark przedniej opony był bardziej obciążony za sprawą ustawień, co skutkowało przegrzewaniem się mieszanki, ale nie miało wpływu na trwałość strukturalną opony. Z bezpieczeństwem nie było żadnych problemów, a ponadto wprowadzenie wyjątków byłoby nieuczciwe wobec zespołów, które nie miały tych kłopotów, i dlatego podjęto decyzję o starcie na oponach z kwalifikacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Twardsza mieszanka spisywała się bez problemów przez cały weekend. Michael Schumacher i Jenson Button wystartowali na pośrednich oponach PZero „białych” i było to integralną częścią ich wspaniałej walki o przesunięcie się w górę stawki”.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca