|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2013 | 9 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3/Zmiana 4 | Suma wizyt w boksach | | | |
|
1. | Vettel | SMn | Pn (16) | Pn (49) | | 2 | | | |
2. | Alonso | SMn | Pn (16) | Pn (47) | | 2 | | | |
3. | Hamilton | SMn | Pn (19) | Pn (48) | | 2 | | | |
4. | Webber | SMn | Pn (13) | Pn (46) | | 2 | | | |
5. | Rosberg | SMn | SMn (14) | Pn (31) | Pn (57) | 3 | | | |
6. | Vergne | SMn | Pn (13) | SMn (57) | | 2 | | | |
7. | di Resta | Pn | SMn (56) | | | 1 | | | |
8. | Massa | SMn | SMn (17) | Pu (41) | | 2 | | | |
9. | Räikkönen | SMn | Pn (22) | | | 1 | | | |
10. | Sutil | SMn | Pn (9) | Pn (37) | DT (61) | 3 | | | |
11. | Perez | SMn | Pn (13) | Pn (43) | | 2 | | | |
12. | Button | SMn | Pn (27) | | | 1 | | | |
13. | Grosjean | Pn | SMn (42) | Pn (53) | | 2 | | | |
14. | Bottas | SMn | Pn (14) | Pn (40) | | 2 | | | |
15. | Ricciardo | SMn | Pn (12) | Pn (39) | | 2 | | | |
16. | Maldonado | SMn | Pn (9) | DT (17) | Pn (49) | 3 | | | |
17. | Bianchi | Pn | SMn (41) | | | 1 | | | |
18. | Pic | SMn | Pn (11) | Pn (36) | | 2 | | | |
19. | Chilton | Pn | SMn (38) | | | 1 | | | |
20. | Gutierrez | SMn | Pn (21) | SMn (63) | | 2 | | | |
|
Niesklasyfikowani | |
| Hülkenberg | SMn | Pn (12) | Pn (38) | | 2 | | | |
| van der Garde | SMn | Pn (8) | Pn (32) | S&G (38)/Pu (40) | 4 | | | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
SM = Supermiękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
S&G = Kara 10-sekundowego postoju w boksie
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Grand Prix Kanady stanowiła do pewnego stopnia krok w nieznane, bo temperatura nawierzchni była wyraźnie wyższa niż podczas wczorajszych kwalifikacji. Ze względu na wysokie wymagania odnośnie trakcji, kanadyjski tor należy do najbardziej wymagających dla tylnych opon – zwłaszcza w obliczu wcześniejszych opadów, bo wilgoć zmyła nałożoną wcześniej gumę, jeszcze bardziej zmniejszając poziom przyczepności. Mimo tego cała czołówka była w stanie kontrolować zużycie i degradację, a inne typowe dla tego wyścigu zjawisko, czyli ziarnienie opon, także utrzymywało się na niskim poziomie. Mercedes zdaje się nadal zmagać z problemami dotyczącymi wysokiej degradacji, bo Nico Rosberg jako jedyny kierowca z pierwszej dziesiątki pojechał na trzy pit stopy. Najlepszą taktyką były dwa postoje, ale Paul di Resta wspaniałą jazdą pokazał, co można było osiągnąć przy zastosowaniu strategii jednego zjazdu, pokonując pierwsze 56 okrążeń na jednym komplecie pośredniego ogumienia”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|