|
|
|
|
|
|
Grosser Preis Santander von Deutschland 2011 | 24 lipca |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,863 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma postojów |
|
1. | Hamilton | Mu | Mu (16) | Mu (31) | Pn (51) | 3 |
2. | Alonso | Mu | Mu (16) | Mu (32) | Pn (53) | 3 |
3. | Webber | Mu | Mu (14) | Mu (30) | Pn (56) | 3 |
4. | Vettel | Mu | Mu (16) | Mu (40) | Pu (59) | 3 |
5. | Massa | Mu | Mu (17) | Mu (41) | Pn (59) | 3 |
6. | Sutil | Mu | Mu (22) | Pn (48) | | 2 |
7. | Rosberg | Mu | Mu (14) | Mu (36) | Pn (53) | 3 |
8. | Schumacher | Mu | Mu (15) | Mu (37) | Pn (56) | 3 |
9. | Kobayashi | Mn | Mn (20) | Pn (48) | | 2 |
10. | Pietrow | Mu | Mu (23) | Pn (46) | | 2 |
11. | Perez | Mu | Mn (8) | Pn (41) | | 2 |
12. | Alguersuari | Mu | Mu (23) | Pn (43) | | 2 |
13. | di Resta | Mu | Mn (23) | Pn (51) | | 2 |
14. | Maldonado | Mu | Mu (15) | Pn (35) | | 2 |
15. | Buemi | Mu | Mu (10) | Pn (36) | | 2 |
16. | Kovalainen | Mn | Mu (26) | Pn (50) | | 2 |
17. | Glock | Mn | Mu (22) | Pn (48) | | 2 |
18. | D'Ambrosio | Mn | Mu (24) | Pn (49) | | 2 |
19. | Ricciardo | Mn | Mu (21) | Pn (49) | | 2 |
20. | Chandhok | Mn | Mu (10) | Mu (28) | Pn (51) | 3 |
|
Nie ukończyli wyścigu | |
| Liuzzi | Mn | Mu (20) | | | 3 |
| Button | Mu | Mu (24) | | | 2 |
| Barrichello | Mu | | | | 2 |
| Heidfeld | Mu | | | | 0 |
| |
|
|
W nawiasie podane okrążenie, na którym wykonano pit-stop.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Cały wyścig opierał się na strategii związanej z oponami: Hamilton, Alonso i Webber starali się wykorzystać pit stopy do zyskania przewagi. Chociaż niektórzy uważali, że różnica w osiągach pomiędzy miękką i pośrednią mieszanką będzie zbyt duża, Lewis Hamilton był w stanie wygrać wyścig w pięknym stylu po tym, jak jako pierwszy kierowca z czołówki założył pośrednie PZero „białe”. Kolejny raz mieliśmy do czynienia z różnymi strategiami, a dwaj kierowcy wykonali swoje ostatnie pit stopy na ostatnim okrążeniu. Z powodu niskich temperatur i gładkiej nawierzchni, ogumienie wytrzymywało tu bardzo duży dystans i stanowi to ciekawy kontrast w porównaniu z pierwszą fazą sezonu. Wtedy niektórzy byli zdania, że nasze opony nie są wystarczająco wytrzymałe! To podkreśla nie tylko szybkość, z jaką zespoły i kierowcy poradzili sobie z nowym wyzwaniem, ale także stopień skomplikowania naszych zadań jako dostawcy ogumienia. Mimo tego widzieliśmy po trzy pit stopy na samochód, co było dokładnie naszym celem”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|