F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Heineken do Brasil 201712 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Strategia jednego pit stopu supermiękkie-miękkie okazała się zwycięska w Grand Prix Brazylii, w której Sebastian Vettel z Ferrari objął prowadzenie podczas pełnego akcji pierwszego okrążenia i utrzymał przewagę do mety – wykonując swój jedyny pit stop bez utraty inicjatywy w wyścigu.

Alternatywne strategie zastosowane przez dwóch innych kierowców również ożywiły zmagania. Lewis Hamilton z Mercedesa musiał wystartować z alei serwisowej i odrabiał straty, będąc jednym z pięciu zawodników, którzy na pierwszy przejazd wybrali bardziej trwałe, miękkie opony. Zjechał na swój pit stop z prowadzenia na 43. okrążeniu, wrócił na tor na piątej pozycji i wykorzystał lepsze osiągi supermiękkiej mieszanki do wywalczenia czwartej lokaty.

Daniel Ricciardo z Red Bulla także wystartował na miękkiej mieszance po karnym cofnięciu na czternaste pole startowe, ale stracił kolejne pozycje w zamieszaniu na początku wyścigu i już po pierwszym okrążeniu zjechał po świeży komplet miękkich opon. Później zatrzymał się jeszcze raz, zakładając supermiękkie ogumienie, i wypracował awans na szóstą lokatę. Jego zespołowy partner Max Verstappen także zatrzymywał się dwa razy, zjeżdżając w końcówce po jeszcze jeden komplet opon supermiękkich.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Dzisiaj mieliśmy do czynienia z najwyższymi temperaturami nawierzchni podczas tego weekendu, przekraczającymi 50 stopni Celsjusza na starcie wyścigu. Mimo to większość zawodników z czołówki była w stanie przejechać cały dystans wykonując tylko jeden pit stop, zgodnie z naszymi założeniami – pomocna okazała się tu neutralizacja na początku. Zwłaszcza Lewis Hamilton zaliczył wyjątkowy występ, uzyskując najlepsze czasy okrążeń nawet na zużytych miękkich oponach, gdy rywale mieli już świeże ogumienie. Skuteczność alternatywnej strategii potwierdził także Red Bull, z mocnym finiszem obu samochodów mimo dodatkowego pit stopu Daniela Ricciardo po pierwszym okrążeniu. Pozostajemy jeszcze na torze Interlagos, na ostatni test opon na sezon 2018, który odbędzie się we wtorek i środę z zespołem McLaren. Następnie wszystkie zespoły otrzymają szansę zapoznania się po raz pierwszy z przyszłorocznym ogumieniem, podczas sesji testowej w Abu Zabi po ostatniej Grand Prix sezonu”.

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
MIĘKKA Wehrlein 69
SUPERMIĘKKA Perez 35

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Zapowiadaliśmy, że zwycięską strategią będzie jeden pit stop i zamiana opon supermiękkich na miękkie pomiędzy 26. i 32. okrążeniem. Sebastian Vettel tak właśnie postąpił, wykonując swój jedyny zjazd na 28. okrążeniu. Taką samą taktykę zastosował Valtteri Bottas z Mercedesa, który w drodze po drugą lokatę zjechał do alei serwisowej jedno okrążenie przed niemieckim kierowcą.

OGUMIENIE UŻYTE W WYŚCIGU


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca