F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Petrol Ofisi Grand Prix of Turkey 200627 sierpnia
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,356 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:26,797 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]

Mild Seven Renault F1 Team

Fernando Alonso (P3): „Trzecia pozycja to dla mnie dobry rezultat. Sądzę, że start wyścigu będzie ekscytujący i będziemy obserwowali grupkę samochodów jadących razem na początku. Ale wiemy także, że najważniejszą rzeczą będzie jutro dotarcie do mety, aby zdobyć punkty w obu klasyfikacjach mistrzostwach”.

Giancarlo Fisichella (P4): „Wiedzieliśmy przez cały weekend, że Ferrari będzie szybkie i że trudno będzie dostać się do pierwszego rzędu, ale jesteśmy na najlepszej pozycji w kolejności. Samochód był o wiele lepszy dzisiaj na innym typie opon Michelin, był łatwy w prowadzeniu i osiągi były stałe podczas dłuższych przejazdów”.

Pat Symonds, szef działu inżynierii: „Wszystko przebiegło zgodnie planem. Zdecydowaliśmy się wybrać inną specyfikację opon po naszych problemach wczoraj i była to bez wątpienia słuszna decyzja. Dokonując tej zmiany zyskaliśmy dobry, stabilny balans bolidu, który zdołaliśmy dopracować podczas porannych treningów”.

Denis Chevrier, menedżer odpowiedzialny za silniki: „Giancarlo miał wrażenie, że jego silnik może nieć trochę mniej mocy, ale nie widzieliśmy nic na telemetrii podczas sesji. Oczywiście przejrzymy dokładnie dane tego wieczora, aby mieć pewność”.
 

Team McLaren Mercedes

Kimi Raikkonen (P7 po karze nałożonej na Ralfa Schumachera): „Czasy były dzisiaj dosyć wyrównane, więc nawet niewielka poprawa mogła mieć wpływ na rezultat końcowy kwalifikacji. Sądzę, że spodziewaliśmy się jednak lepszego wyniku. Bolid dobrze się prowadzi, a nie wiadomo jakie strategie opracowały inne zespoły, więc jedyne co możemy zrobić, to czekać na jutrzejszy wyścig”.

Pedro de la Rosa (P11 po karze nałożonej na Ralfa Schumachera): „Niezakwalifikowanie się do pierwszej dziesiątki pozwala nam być bardziej elastycznymi w doborze strategii na wyścig, więc nie jest tak źle. Na moim okrążeniu pomiarowym w drugim bloku kwalifikacyjnym natrafiłem na korek, co wpłynęło na mój rezultat. Jestem przekonany, że dokonaliśmy odpowiedniego doboru opon Michelin. Bolid spisywał się dobrze”.

Ron Dennis, szef zespołu: „Mamy opracowaną dobrą strategię na wyścig, co daje naszym kierowcom duże szanse na zdobycie jutro sporej ilości punktów”.

Norbert Haug, szef Mercedes Motorsport: „7 i 11 pozycja startowa nie jest wymarzonym rezultatem, ale naszym celem nadal jest ukończenie wyścigu jako najlepszy zespół jadący na oponach Michelin”.
 

Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P1): „Fantastyczny dzień dla mnie, a zdobycie pierwszego pole position to bardzo wzruszający moment. Mogę spojrzeć w przeszłość i pomyśleć, jak bardzo musiałem walczyć by to osiągnąć. Jestem wzruszony i szczęśliwy – mam nadzieję, że zdobędę jeszcze wiele pole position w mojej karierze. Chcę podziękować zespołowi za danie mi fantastycznego samochodu, ale także i mojemu ojcu: bez niego najprawdopodobniej nie byłbym tutaj w F1”.

Michael Schumacher (P2): „Przerwałem mój pierwszy przejazd na nowych oponach w Q3 po tym jak pojechałem za szeroko na pierwszym zakręcie. Popełniłem również błąd podczas mojego drugiego przejazdu, ale tak czy inaczej wybrałem bardziej ostrożne podejście do tego okrążenia, wiedząc że mam jedyną szansę na tym zestawie opon i lepiej było być drugim lub trzecim, niż nie uzyskać w ogóle dobrego czasu”.

Jean Todt, szef zespołu: „Wspaniałe kwalifikacje dla zespołu Ferrari, który będzie okupował cały przedni rząd na starcie podczas jutrzejszego popołudnia. Jak zwykle, aby uzyskać pełny obraz sytuacji, musimy zaczekać do momentu, aż poznamy strategie innych zespołów i przekonamy się, jak opony będą reagować na to, kiedy na torze znajdzie się więcej gumy, nie zapominając także o tak ważnej kwestii jak niezawodność”.

Ross Brawn, dyrektor techniczny: „Naturalnie jestem bardzo szczęśliwy z tego rezultatu. 248 F1 spisywał się bardzo dobrze, co jest zasługą także naszych partnerów, a przede wszystkim Bridgestone i Shell. Opony okazały się bardzo konsekwentne na długich dystansach i to będzie bardzo ważny czynnik jutro”.
 

Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P12 po karze nałożonej na Ralfa Schumachera): „To był dla mnie ciężki dzień. Miałem nadzieję na to, że znajdę się w trzeciej części kwalifikacji, ale dzisiaj było trudno znaleźć dobry balans samochodu. Ciągle jednak wierzę w dobry wynik jutro, jako że dokonałem konserwatywnego wyboru opon i byłem szybki i stabilny w jeździe wczoraj i dzisiaj rano. Bardziej myślę o wyścigu niż o kwalifikacjach i mam nadzieję, że jutrom ryzyko się opłaci. To będzie ciężki wyścig i start będzie bardzo istotny, jako że pierwszy zakręt jest z górki i w dodatku bardzo ciasny. Jeśli pokonamy go bez problemów, będziemy mieli szansę na przesunięcie się do przodu”.

Ralf Schumacher (P15 po karze za wymianę silnika): „Naszym celem było osiągnięcie miejsca w pierwszej piątce, więc to była dla nas dobra sesja. Samochód sprawował się bez zarzutu i poszło nam tak dobrze, jak się spodziewaliśmy. Oczywiście szkoda, że spadnę o 10 pozycji na starcie z powodu wymiany silnika. Otrzymanie tej kary pozwala nam na zastosowanie dobrej strategii i mamy mocną pozycję, aby osiągnąć jutro dobry wynik. Byliśmy konkurencyjni przez cały weekend i wierzymy w nasze tempo, poza tym na tym torze można wyprzedzać”.

Pascal Vasselon, szef techniczny ds. nadwozia: „Jeśli chodzi o nasze jutrzejsze pozycje startowe, to są to oczywiście jedne z najgorszych rezultatów w tym sezonie, ale zdajemy sobie sprawę dlaczego tak się stało. Wymieniliśmy na wszelki wypadek silnik Ralfa wczoraj wieczorem. Wolimy karę 10 miejsc niż ryzyko awarii podczas wyścigu. Wiemy, że będzie to trudny tor dla opon, ale jest jasne, że opony Bridgestone dobrze pasują do jego wymogów”.
 

WilliamsF1 Team

Mark Webber (P9 po karze nałożonej na Ralfa Schumachera): „Kwalifikacje zakończyły się całkiem dobrym rezultatem. By to osiągnąć, w ostatnim bloku kwalifikacji musieliśmy użyć nowego kompletu opon, przez co nie będę miał świeżych opon na starcie do jutrzejszego wyścigu, więc to może być dla nas ciężki dzień, ale zobaczymy jak będzie”.

Nico Rosberg (P14 po karze nałożonej na Ralfa Schumachera): „Na kwalifikacje dokonaliśmy pewnych zmian w ustawieniach bolidu, mających poprawić nasze osiągi i poszliśmy w kierunku ustawień Marka, ale nie spasowały mi one i nie czułem się zbyt pewnie w bolidzie. Mój końcowy wynik jest rozczarowujący, ale jestem pewien, że w wyścigu wypadniemy lepiej, ponieważ wybraliśmy dobre opony”.

Sam Michael, dyrektor techniczny: „Jutro opony będą odgrywały bardzo ważną rolę, więc dzisiaj wieczorem będziemy ciężko pracować nad strategią, by zdobyć w wyścigu jakieś punkty. Nie mieliśmy żadnych problemów z bolidami i wszystkie systemy działają dobrze”.
 

Lucky Strike Honda Racing F1 Team

Jenson Button (P6 po karze nałożonej na Ralfa Schumachera): „Moje oczekiwania w stosunku do dzisiejszych kwalifikacji były trochę większe, ale mieliśmy małe problemy w ostatnim sektorze – na długiej prostej i końcowych trzech bardzo wolnych zakrętach. Ale optymizmem napawa fakt, że uzyskiwaliśmy dobre rezultaty podczas długodystansowych jazd”.

Rubens Barrichello (P13 po karze nałożonej na Ralfa Schumachera): „Niestety mój bolid nie miał odpowiedniego balansu przez całe dzisiejsze kwalifikacje. To dziwne, ponieważ podczas dzisiejszych porannych treningów samochód sprawował się dobrze, więc musimy się bliżej przyjrzeć temu problemowi. Pozytywne jest to, że podczas wyścigu nasz bolid powinien mieć dobre tempo, oraz że możemy jeszcze zatankować najodpowiedniejszą ilość paliwa przed wyścigiem”.
 

Red Bull Racing

Christian Klien (P10 po karze nałożonej na Ralfa Schumachera): „Jestem bardzo zadowolony z mojego rezultatu. Za każdym razem gdy wyjeżdżałem na tor na nowych oponach, uzyskiwałem lepszy czas. Mieliśmy kłopoty z podsterownością, ale zmieniliśmy ustawienia przedniego skrzydła i na koniec było już całkiem dobrze. Mój zespół wykonał dobrą pracę i dobrze mnie wspierał. Mam nadzieję, że jutro będziemy mieli udany wyścig”.

David Coulthard (P16 po karze nałożonej na Albersa): „W normalnych warunkach przeszedłbym do drugiego bloku kwalifikacji. Moje pierwsze okrążenie nie było zbyt udane, ale na drugim Super Aguri wypadło przede mną z toru w ósmym zakręcie i musiałem zdjąć nogę z gazu. Straciłem przez to pół sekundy i nie zdołałem już tego odzyskać. Próbowałem naciskać na kolejnym kółku, ale wtedy opony nie były już w najlepszej formie”.
 

BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (P5 po karze nałożonej na Ralfa Schumachera): „Jestem nieco zaskoczony, że wszystko poszło tak dobrze. O ile rezultaty z Węgier były moim zdaniem spowodowane wyjątkowymi okolicznościami, to obecna poprawa, uwzględniając dotychczasowe osiągnięcia, jest ogromnym krokiem naprzód. Oznacza to, że członkowie zespołu w Monachium i Hinwil pracowali naprawdę dobrze podczas letniej przerwy, dzięki czemu mamy więcej ulepszeń aerodynamicznych, włączając w to zmodyfikowane przednie skrzydło. Niemniej jednak jestem realistą i sądzę, że wyścig będzie dla nas cięższy, ale naszym celem jest zdobycie punktów”.

Robert Kubica (P8 po karze nałożonej na Ralfa Schumachera): „Kwalifikacje przebiegły dobrze, ponieważ oba nasze samochody znalazły się w pierwszej dziesiątce. Dzisiaj rano zmagaliśmy się nieco z ustawieniami i cierpieliśmy na podsterowność, ale niespodziewanie podczas kwalifikacji bolid był nadsterowny i bardzo trudny w prowadzeniu. Jednak całkiem dobrze mi poszło i zobaczymy co będzie jutro. Warunki na torze zmieniają się, a nawierzchnia powinna być bardziej nagumowana, więc tył mojego bolidu powinien być stabilniejszy”.

Mario Theissen, szef BMW Motorsport: „To były najlepsze kwalifikacje, w jakich nasz młody zespół brał udział do tej pory. We wszystkich trzech blokach osiągi Nicka były bardzo dobre, a Robert, w swoich zaledwie drugich kwalifikacjach, wykonał imponującą pracę”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Rezultaty są potwierdzeniem umiejętności obu naszych kierowców oraz dobrych ustawień bolidów. Tor w Istambule jest bardzo wymagający i musieliśmy znaleźć odpowiedni kompromis w naszych ustawieniach, a dobra praca wykonana w piątek przez Sebastiana Vettela przyczyniła się do tego. Jesteśmy przygotowani na wysokie temperatury podczas wyścigu”.
 

MF1 Racing

Tiago Monteiro (P19 po karze nałożonej na Albersa): „Myślę, że dokonaliśmy dobrego wyboru na wyścig. Oczywiście nie był on idealny na kwalifikacje, ale musimy myśleć bardziej perspektywicznie i skoncentrować się na przejechaniu jak najlepiej całego dystansu wyścigu. Mając to na uwadze możemy być w miarę zadowoleni z naszych dzisiejszych osiągów.”.

Christijan Albers (P22 po karze za wymianę silnika): „Dzisiaj było znacznie lepiej. Dokonaliśmy sporego postępu od piątku, który był złym dniem zarówno dla Midland, jak i Toyoty i myślę, że wykonaliśmy fantastyczną robotę w wykorzystaniu dzisiejszego czasu na torze. Wielkie podziękowania dla zespołu i Toyoty za ich staranie – będziemy dalej naciskać, aby uzyskać jutro dobry rezultat w wyścigu”.

Colin Kolles, dyrektor zarządzający: „Nadal mamy sporo pracy do wykonania, ale trzeba powiedzieć, że obaj nasi kierowcy wykonali dzisiaj kawał dobrej roboty. Różnica pomiędzy czasem Christijana i Williamsa Rosberga jest minimalna, a poza tym był szybszy od jednego Red Bulla i obydwu kierowców Toro Rosso, więc dokonaliśmy pewien postęp”.
 

Scuderia Toro Rosso

Scott Speed (P17 po karze nałożonej na Albersa): „Nie jestem zadowolony z tych wyników, bo z jakiegoś powodu była duża różnica pomiędzy prędkością w treningach a podczas kwalifikacji. Ale samochód jest w dalszym ciągu naprawdę dobry i oczekuję, że osiągniemy lepsze miejsce. Mamy dobrą prędkość maksymalną i samochód sprawuje się dobrze w szybkich zakrętach. Zakręt 8 jest naprawdę wyjątkowy ze względu na przeciążenie wynoszące 5G. To boli ale uwielbiam to!”

Vitantonio Liuzzi (P18 po karze nałożonej na Albersa): „Fatalne kwalifikacje dla mnie, jako że nie pojechałem zgodnie z moimi oczekiwaniami. Mamy problemy zwłaszcza z moim samochodem, których nie możemy rozwiązać, co pogarsza sprawę. Jestem rozczarowany, ponieważ myślałem, że w czasie tego weekendu będę w pierwszej piętnastce na starcie”.
 

Super Aguri Formula 1

Sakon Yamamoto (P20 po karze nałożonej na Albersa): „Dziś rano kontynuowaliśmy rozpoczęty wczoraj plan dotyczący ustawień samochodu i zrobiliśmy postęp w zakresie testowania nowych opon. Balans auta zmienił się pomiędzy trzecim treningiem a kwalifikacjami, głównie z powodu warunków panujących na torze, tak więc musieliśmy ponownie poprawić nasze ustawienia podczas kwalifikacji. Nie byliśmy w stanie znaleźć takiego ustawienia, które pozwoliłoby nam osiągnąć dobry czas przy wykonaniu niewielu okrążeń jakie mieliśmy do dyspozycji, tak więc nasze czasy były znacznie gorsze niż te z rana. Czekam jednak na jutrzejszy wyścig i mam nadzieję, że ukończę go po raz pierwszy w SA06”.

Takuma Sato (P21 po karze nałożonej na Albersa): „To rozczarowujący wynik. Miałem dzisiaj nowe przednie zawieszenie w aucie i w porannej sesji zrobiliśmy spory postęp, oprócz małych kłopotów pod sam koniec treningu. W kwalifikacjach jednak mieliśmy duży problem związany z nadwoziem, który spowodował, że musiałem skoncentrować się na właściwym prowadzeniu bolidu i nie mogłem ustanowić dobrego czasu okrążenia. Mam dobre przeczucia po porannej sesji i mam nadzieję, że jutrzejszy wyścig będzie dobry w naszym wykonaniu”.

Aguri Suzuki, szef zespołu: „Kompletna wersja SA06 pokazuje jaki ma potencjał, ale nie mieliśmy dość czasu, aby dobrze ustawić auta, co można było stwierdzić po czasach jakie osiągnęliśmy w kwalifikacjach. Takuma robił postępy dzisiaj rano, ale niestety miał duży problem z bolidem podczas kwalifikacji. Sakon wykonał dobrą robotę i jak do tej pory nie popełnił błędów. Poprawiał się z sesji na sesję i mam nadzieję, że uda mu się jutro ukończyć wyścig”.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Damos, 26.08.2006 17:43[!]
de la Rosa: <i>"Niezakwalifikowanie się do pierwszej dziesiątki pozwala nam być bardziej elastycznymi w doborze strategii na wyścig"</i> LOL... To dopiero umiejętność przekucia porażki w sukces !! Pedro do działu PR !! :)
Phaedra, 26.08.2006 18:12[!]
No wiesz, maja bloczki z numerkami a pod numerkiem odpowiednia regulka. Panowie z PRu za cos kase musza brac .
im9ulse, 27.08.2006 11:08[!]
Damos -> co racja to racja...Pedro chyba przesadzil z tymi zachwytami...Jednak najlepiej tlumaczyl sie DC :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca