F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 201028 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Jenson Button (P1): „Cóż za fantastyczny weekend! Od pierwszego okrążenia na tym torze czułem się pewnie w bolidzie. Kwalifikacje poszły dobrze, nie mieliśmy tempa facetów z przodu – traciliśmy pięć czy sześć dziesiątych – jednak nasze tempo wyścigowe było lepsze. Myślę, że w tych zmiennych warunkach podjęliśmy kilka bardzo dobrych decyzji i wyjeżdżamy stąd ze zwycięstwem. Możecie powiedzieć, że mieliśmy w pewnych momentach szczęście, jednak uważam, że po prostu podjęliśmy właściwe decyzje, a to jest bardzo ważne w tych czasach. Nie chodzi tylko o szybkość, ale również o podejmowanie dobrych decyzji, prezentowanie stałych osiągów i dbanie o bolid. Zmiana na slicki były konieczna. Miałem problemy z balansem na oponach przejściowych i tylne opony szybko się niszczyły, więc stwierdziliśmy, że to musi być czas na założenie gładkich opon. Gdy zjechałem do pit-lane zauważyłem pełno wody i obawiałem się, że był to ogromny błąd.

Gdy wyjechałem ponownie na tor pomyślałem 'O nie!' Jednakże całkiem szybko złapałem przyczepność i wkrótce bolid prowadził się już dobrze. Dojechałem do Sebastiana, oszczędzałem opony i wyrobiłem sobie wystarczającą przewagę. Chciałbym ogromnie podziękować całemu zespołowi, wykonali świetną robotę. Bycie na podium, a do tego na najwyższym jego stopniu po zaledwie dwóch wyścigach w tym zespole, to coś niesamowitego. Kluczowe jest zdobywanie dużych punktów, gdy prawdopodobnie nie mamy najlepszych osiągów w stawce – to dla nas bardzo ważne punkty. Teraz musimy opuścić głowy i mieć nadzieję, że w Malezji za tydzień będziemy mieli jeszcze lepszy bolid. To zwycięstwo znaczy dla mnie bardzo wiele. Zwycięstwo w grand prix dla McLarena – to brzmi nieźle, czyż nie? Chciałbym po prostu pobiec i krzyczeć. To po prostu najbardziej niesamowite doświadczenie”
.

Lewis Hamilton (P6): „To był prawdopodobnie wyścig mojego życia. Ok, może decyzja o drugiej zmianie opon nie była dobra, jednak mój zespół to niesamowici ludzie i zazwyczaj wszystko robią dobrze. Myślę, że rzeczy nie mogą zawsze ułożyć się idealnie, jednak takie są sporty motorowe. Rozczarowującym było wypadnięcie z toru przez Marka Webbera, jednak przeprosił za to po wyścigu i doceniam to. Jestem zadowolony z mojej pracy, zostawiłem dziś na torze serce i bolid sprawował się dobrze. Czy możemy z Jensonem wywalczyć dublet? Możliwe, że tak, jednak nie możesz być tego pewien. Jedno co mogę na pewno powiedzieć, to że pojechał świetny wyścig. Gratulacje dla niego za świetne zwycięstwo dla McLarena! Jeśli chodzi o mnie to będę po prostu dalej walczył. To jedyne, co mogę zrobić”.

Martin Whitmarsh, szef zespołu: „Ten wyścig był absolutnie najlepszą wizytówką Formuły 1 i dowodem na to, że ten sport będzie nas zawsze zaskakiwał, poruszał i fascynował na wiele sposobów. Dla McLarena było to popołudnie dwóch fantastycznych, aczkolwiek kontrastowych występów. Jenson pojechał jak prawdziwy mistrz świata. Najpierw pokazał niesamowity zmysł taktyczny i ogromną odpowiedzialność za strategię, gdyż sam zadecydował o tak wczesnym zjeździe po gładkie opony, co przesunęło go na czoło stawki i dało możliwość zwycięstwa. Po drugie, pojechał niesamowicie inteligentnie z imponującą umiejętnością utrzymania przewagi, a przy tym jak najlepiej dbając o opony podczas niewiarygodnie długiego przejazdu. Było to pod każdym względem bezbłędne zwycięstwo.

Wyścig Lewisa potoczył się zupełnie inaczej, jednak jego postawa również była świetna. Po starcie z 11 pozycji, po raz kolejny pokazał charakter, determinację i brawurę, które czynią go jednym z najbardziej ekscytujących kierowców na świecie. W krócej niż godzinę tego popołudnia, myślę że można to spokojnie powiedzieć, niemal sam obalił ostatnią teorię, że Formuła 1 staje się nudna. Oczarował miliony ludzi na całym świecie serią niesamowitych manewrów wyprzedzania. Przyznaję, że mogliśmy lepiej pokierować jego strategią zmiany opon, jednak jesteśmy pod wrażeniem tego, że nigdy się nie poddaje oraz jego ekscytującego talentu. Opuszczamy Albert Part niesamowicie zachęceni tempem, jakie zaprezentowaliśmy i zmierzamy do Malezji z celem jego utrzymania”
.

(Łukasz Godula)
 
Renault F1 Team

Robert Kubica (P2): „Dzisiejsze drugie miejsce jest fantastycznym rezultatem dla zespołu po naszej ciężkiej pracy, jaką wykonaliśmy w trakcie zimy. To był trudny wyścig pod względem strategii. Zjechałem do boksu, by zmienić opony przejściowe na slicki, jak tylko zobaczyliśmy tempo Buttona. Byłem w stanie przeskoczyć Massę w boksach i wyjechałem przed Buttonem, jednak było to moje pierwsze okrążenie na tych oponach i nie byłem w stanie utrzymać go za sobą. Myślałem, że będziemy jeszcze raz zjeżdżać do boksu, jednak zespół powiedział, że nie będzie to konieczne, jeśli zadbam o opony do końca wyścigu. Starałem się dbać o nie jak tylko mogłem, jednak nie było to łatwe, ponieważ miałem za sobą Hamiltona, a później Massę, jednak ostatecznie moje opony wytrzymały i byliśmy w stanie osiągnąć tak wspaniały rezultat. Ciężko pracowaliśmy podczas zimy i wiemy, że jeszcze długa droga przed nami, zanim zaczniemy być naprawdę konkurencyjni, jednak to wspaniały zastrzyk energii dla wszystkich w zespole”.

Witalij Pietrow (nie ukończył): „Miałem dobry start i zyskałem osiem pozycji. Podobało mi się pierwszych kilka okrążeń na mokrym torze, kiedy byłem w czołowej dziesiątce. Zmieniliśmy opony na slicki w tym samym czasie, co większość stawki, jednak kiedy byłem na slickach przestrzeliłem dohamowanie do trzeciego zakrętu i utknąłem w żwirze. Jestem bardzo rozczarowany, ponieważ wydaje mi się, że mogłem zdobyć dziś punkty. Wciąż jednak jest to wspaniały dzień dla zespołu. Drugie miejsce Roberta pokazuje potencjał samochodu”.

Eric Boullier, szef zespołu: „Drugie miejsce jest fantastycznym wynikiem dla Roberta i całego zespołu – zarówno w Enstone, jak i w Viry. Bardzo ciężko pracowaliśmy w trakcie zimy i możemy być dumni z tego rezultatu, jednakże wciąż musimy poprawiać samochód. To podium motywuje nas i pokazuje, że należy dalej cisnąć. Robert pojechał perfekcyjny wyścig, dbał o samochód i ostro walczył. Muszę jeszcze pogratulować mechanikom, którzy wykonali fantastyczną robotę, dzięki czemu Robert wyjechał z boksów przed Massą, co było kluczowe dla końcowego wyniku. Rozczarowujący był koniec jazdy dla Witalija, jednak on wciąż uczy się Formuły 1. Miał bardzo dobry start i z jego strategią mógłby walczyć o punkty”.

(Paweł Zając)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P3): „Jestem bardzo zadowolony z osiągniętego wyniku dla mnie i dla zespołu. Biorąc pod uwagę wszystkie wydarzenia na torze, start w deszczu, samochód bezpieczeństwa, zmiana opony na suche, kiedy tor był jeszcze bardzo śliski – wykonaliśmy świetną robotę. Zdobyte punkty są bardzo ważne, jeśli chodzi o klasyfikację: nigdy wcześniej nie miałem tutaj szczęścia. Często miewałem problemy na początku sezonu. Kluczem do podium był start. Udało mi się uniknąć poślizgu kół, podczas gdy inni kierowcy zmagali się z przyczepnością i udało mi się awansować na drugie miejsce po pierwszym zakręcie. Później straciłem kilka pozycji we wczesnej fazie wyścigu, kiedy to mnie dopadły problemy z przyczepnością, ale dzięki strategii zdołałem nadrobić część strat. Byłem w stanie jechać bardzo blisko Kubicy, ale ani razu nie miałem prawdziwej szansy na wyprzedzenie go, a tuż za mną jechał Alonso, który mając więcej niż jedną okazja na znalezienie się przede mną, popełnił kilka błędów. Myślę, że kibice na trybunach i przed telewizorami byli dzisiaj zadowoleni: nie można tego nazwać nudą!”

Fernando Alonso (P4): „Jestem usatysfakcjonowany tym wynikiem. Miałem nieudany start, ponieważ koła mi się ślizgały na białej linii pola startowego i byłem ostatni po pierwszym zakręcie wskutek kolizji z dwoma innymi samochodami. Ukończenie wyścigu na czwartej pozycji jest zatem bardzo istotne, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, co przydarzyło się kilku innym kierowcom, dzięki czemu zwiększyliśmy naszą przewagę nad kilkoma najbliższymi rywalami w walce o tytuł. Uzyskaliśmy taki wynik dzięki strategii. Samochód sprawował się idealnie i mogliśmy wykonać bardzo długi przejazd na miękkiej mieszance opon. Kiedy znalazłem się za plecami Felipe, może mogłem pojechać trochę szybciej, ale wiemy, jak trudno jest wyprzedzać w Formule 1 i w pojedynku pomiędzy partnerami zespołowymi nie powinno się podejmować zbędnego ryzyka. Jeśli udałoby się nam wyprzedzić Kubicę, byłaby to zupełnie inna historia, ale nie było to możliwe, pomijając fakt, że ja również musiałem bronić swojej pozycji przed Hamiltonem i Webberem, którzy byli na nowszych oponach niż my. Oczywiście po tak ekscytującej i pełnej akcji rywalizacji nie sądzę, byśmy usłyszeli więcej głosów na temat nudnych wyścigów!”

Chris Dyer, główny inżynier wyścigowy: „Przed wyścigiem liczyliśmy na lepszy wynik, ale po wydarzeniach na starcie i pierwszym zakręcie, kiedy to Fernando spadł na koniec stawki, musimy być zadowoleni z trzeciego i czwartego miejsca. Zdecydowaliśmy się skorzystać tylko z jednego zestawu suchych opon i okazało się to właściwą decyzją. Gdybyśmy wykonali drugi postój, z pewnością stracilibyśmy kilka pozycji. Zostając na torze wiedzieliśmy, że kierowcy za nami złapią nas w końcowym etapie wyścigu, zmuszając do obrony miejsc, co nam się udało. Po dwóch eliminacjach prowadzimy w obu tabelach, co oznacza, że ze spokojem możemy podejść do reszty sezonu”.

(Michał Roszczyn)
 
Mercedes GP Petronas

Nico Rosberg (P5): „Piąte miejsce to dobry rezultat po tak nieprzewidywalnym wyścigu. Miałem kiepski start na mokrej nawierzchni, a później brakowało nam szybkości i miałem problemy z jazdą na opcjonalnych oponach. Degradacja tylnych opon była dość duża, tak więc zdecydowaliśmy się na drugi pit-stop i założenie świeżego kompletu, by spróbować zaatakować grupę kierowców jadących przed nami. Jednak nawet z przewagą w postaci nowych opon wyprzedzanie byłoby trudne, tak więc cieszę się, że pomiędzy Markiem i Lewisem doszło do incydentu, dzięki któremu zyskałem dwie pozycje. Musimy kontynuować zdobywanie punktów w trakcie okresu usprawniania naszego samochodu, tak więc ogólnie był to przyzwoity weekend”.

Michael Schumacher (P10): „Mógł to być dla mnie dobry wyścig, tak więc szkoda, że zaraz po starcie zostałem uderzony. Ten incydent zadecydował o przebiegu mojego wyścigu. Jednakże tego typu rzeczy się zdarzają i musisz po prostu pogodzić się z faktem, że taka już jest istota ścigania się. Musiałem przypomnieć sobie, jak to jest rozpoczynać wyścig z ostatniego miejsca, jednak muszę przyznać, że mimo wszystko sprawiło mi to radość. Nasze dzisiejsze tempo było obiecujące i przez pewną część wyścigu byliśmy szybsi od liderów. Miło jest zdobyć jeden punkt i z tym pozytywnym uczuciem udamy się na następne grand prix, gdzie czekają na nas kolejne wyzwania”.

Ross Brawn, szef zespołu: „Nico wykonał dzisiaj dobrą robotę i mocno cisnął, by zająć piąte miejsce. W połowie wyścigu jechał na przyzwoitej pozycji, kiedy zaczęliśmy martwić się o jego opony. Stracił pozycję na rzecz Lewisa i wszystko wskazywało na to, że Mark również go wyprzedzi, tak więc podjęliśmy decyzję o wezwaniu go na postój. Zgodnie z oczekiwaniami, na świeżych oponach dogonił czołową grupę i skorzystał na kolizji samochodów jadących przed nim. Michael na pierwszym okrążeniu miał kolizję, co bardzo utrudniło dalszą część jego wyścigu. Mimo wszystko dobrze się spisał, zdobywając ostatecznie jeden punkt. Ogólnie mówiąc, jestem zadowolony z postawy zespołu w ten weekend. Wykorzystaliśmy większość możliwości samochodu, jednak jasne jest, że musimy znaleźć sposób na poprawę naszego tempa. Nie jest to poza naszym zasięgiem i mamy wiele powodów, by z nadzieją wyczekiwać kolejnych wyścigów. Gratulacje dla Jensona za wspaniały wyścig i zwycięstwo”.

(Michał Sulej)
 
Force India Formula One Team

Vitantonio Liuzzi (P7): „Kolejny świetny wyścig i kolejny świetny rezultat dla zespołu. To potwierdza nasze tempo zaprezentowane w Bahrajnie i pracę wykonaną przez team w ciągu zimy. Przez cały weekend ciężko pracowaliśmy na to siódme miejsce i jest to wspaniały wynik na zakończenie szaleńczego wyścigu. Na początku nieco zmagałem się z oponami przejściowymi i straciłem kilka pozycji, ale później zjechałem po slicki i mogłem odzyskać tempo oraz je utrzymać. Pod koniec wyścigu tylne opony były mocno zużyte, jako że przejechałem na nich wiele okrążeń, aczkolwiek byłem w stanie utrzymać swoją pozycję. Według mnie to kolejny perfekcyjny weekend i możemy teraz wyczekiwać na Malezję”.

Adrian Sutil (nie ukończył): „Wydawało nam się, że mamy problem z silnikiem we wczesnej fazie wyścigu i tak też było w rzeczywistości; jechałem jedynie na czterech cylindrach, a potem całkiem straciłem moc. Szkoda, bowiem wyścig zapowiadał się dobrze po starcie. Zespół starał się ponownie wypuścić mnie na tor po zjeździe do garażu, ponieważ byliśmy na dobrej pozycji, kręcąc najlepsze czasy okrążeń na tym etapie rywalizacji, ale nie udało się. Straciliśmy dzisiaj ogromną szansę, ale co zrobić. Zdobycie kilku punktów przez Tonio jest dobrą wiadomością dla zespołu, a ja zamierzam zapunktować w następnym wyścigu”.

Vijay Mallya, szef zespołu: „Cóż za wyścig mieliśmy dzisiaj! Ekscytujący w oglądaniu i jestem zachwycony, widząc bolid Force India w pierwszej dziesiątce. Tonio pojechał wspaniały wyścig – patrząc jego opony po prawie 50 okrążeniach – i zdobył punkty drugi raz w tym sezonie. W pełni zasłużył na to. Ponadto rezultat ten potwierdza, że mamy dobre tempo i teraz rzeczywiście walczymy o punkty. Szkoda odpadnięcia Adriana, ponieważ to mógł być jego wyścig, ale przyjrzymy się, co poszło źle, by w Malezji mógł pojechać po swoje pierwsze punkty w sezonie”.

(Michał Roszczyn)
 
AT&T Williams

Rubens Barrichello (P8): „To był dobry wyścig, ale powinniśmy go ukończyć na siódmej pozycji. Wykorzystaliśmy szansę na zmianę opon dokładnie wtedy, kiedy powinniśmy to zrobić. Myślałem, że pozostali również zjadą i dlatego zdecydowałem się na zmianę. Zdobycie dzisiaj punktów to dobra rzecz dla zespołu. Samochód sprawuje się całkiem dobrze i po prostu będziemy w dalszym ciągu gromadzić punkty, zanim uda nam się wspiąć na podium”.

Nico Hulkenberg (nie ukończył): „Dzisiejszy dzień jest dla nas oczywiście bardzo rozczarowujący. Znajdowałem się na szczycie zakrętu, kiedy zostałem uderzony z tyłu przez bolid Kobayashiego. To było bardzo silne uderzenie. Nie jestem pewien, co było jego powodem, ale to frustrujące, ponieważ bardzo czekałem na mój pierwszy start w Australii”.

Sam Michael, dyrektor techniczny: „Zdobycie kilku punktów to dobry wynik, ale musimy poprawić osiągi naszego auta zarówno w zakresie aerodynamiki, jak i mocy silnika. Praca w obu tych obszarach jest naszym głównym punktem programu rozwojowego na kilka następnych wyścigów. Rubens spisywał się nieźle przez cały wyścig bez względu na warunki panujące na torze. Niestety Nico został wyeliminowany z wyścigu przez inne auto”.

(MDK)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P9): „Mój start był dość nieprzewidywalny ze względu na kręcące się w miejscu koła, lecz byłem zadowolony z trzeciego miejsca. Po okresie z samochodem bezpieczeństwa na torze wyścig przebiegał dobrze. Chciałem zjechać do boksu na tym okrążeniu, na którym miał zjeżdżać Sebastian, lecz oczywiście kierowca z przodu ma pierwszeństwo, więc musiałem zrobić jedno dodatkowe okrążenie na przejściowych oponach, które kosztowało mnie sporo czasu. Kiedy wyjechałem z boksu nie mogłem wbić drugiego biegu i wyjechałem poza tor. Wiedziałem, że muszę walczyć o miejsca na torze. Zdecydowaliśmy się zjechać do boksu jeszcze raz, co okazało się dobrą decyzję. Pod koniec wyścigu dogoniliśmy czołówkę, lecz wtedy doszło do tego incydentu. Przepraszam za to Lewisa. Straciłem cały docisk samochodu z przodu, kiedy się do niego zbliżyłem, samochód się podniósł i wjechałem prosto w jego tył. Szkoda, bo zapowiadał się dobry finisz, lecz wciąż bardzo trudno jest jechać za tymi bolidami. Próbowałem walczyć, bo nie byłem zadowolony z szóstego miejsca i chciałem zdobyć podium, lecz w ostateczności skończyło się to dość ciężkim dniem dla całego zespołu. Jeszcze wrócimy”.

Sebastian Vettel (nie ukończył): „Czułem, że coś jest nie tak jedno okrążenie przed tym, jak wypadłem z toru. Z przedniego lewego koła widać było iskry; nie wiedzieliśmy co to jest i chcieliśmy zjechać do boksu. Kilka zakrętów dalej poczułem ogromne, narastające wibracje, jak tylko nacisnąłem na pedał hamulca – miałem jakąś awarię przed zakrętem numer 13 i wpadłem w żwir. Nie mogłem nic zrobić, straciłem panowanie nad bolidem i to było na tyle. Szkoda, ponieważ uważam, że kontrolowaliśmy wyścig na każdym etapie, nawet jeśli warunki były trudne. Jednakże aby wygrać, musisz ukończyć wyścig. To bardzo frustrujące, że nie wygrałem, lecz przed nami wciąż długa droga w mistrzostwach. Ciężko pracujemy, aby uporać się z problemami i mamy nadzieję na solidny wyścig oraz ujrzenie flagi w szachownicę w Malezji”.

(Igor Szmidt)
 
Scuderia Toro Rosso

Jaime Alguersuari (P11): „Myślę, że w pewnym sensie jestem zadowolony, jako że przeprowadziłem długą walkę z Michaelem (Schumacherem), która była bardzo przyjemna. Byłem pod dużą presją z jego strony, lecz przez wiele okrążeń byłem w stanie utrzymać go za sobą, do czasu gdy popełniłem mały błąd w zakręcie nr 13 na kilka okrążeń przed końcem wyścigu i zdołał mnie wyprzedzić. Ten błąd mógł kosztować mnie punkt, lecz musimy być zadowoleni z postępu, jaki wykonaliśmy w ten weekend, szczególnie że odczuwam dalszą możliwość rozwoju”.

Sebastien Buemi (nie ukończył): „Dzisiejszy dzień poszedł dla mnie naprawdę źle, jako że byłem zamieszany w czyjś wypadek na pierwszym okrążeniu i nie do końca wiem, co się naprawdę stało. Domyślam się, że Kobayashi zahamował bardzo późno. Nie był to mój najlepszy start, ale udało mi się obronić moją pozycję. Potem zostałem uderzony od tyłu na zakręcie numer 6. To bardzo rozczarowujący koniec czegoś, co wyglądało na obiecujący weekend z bardzo realną szansą na zdobycie punktów pod koniec niedzielnego dnia. Jednakże takie są wyścigi i w ostateczności musimy poczekać tylko kilka dni na kolejną próbę w Malezji”.

(Igor Szmidt)
 
BMW Sauber F1 Team

Pedro de la Rosa (P12): „Ogólnie wyścig przebiegał dobrze, udało mi się trzymać z dala od problemów i była duża szansa na pierwszą zdobycz punktową. Wydaje mi się jednak, że przeceniliśmy poziom degradacji opon. Pod koniec naprawdę nie miałem już tylnych opon. Przez ostatnie 15 okrążeń musiałem się zastanawiać, jak utrzymać samochód na torze. Kiedy Michael i Jaime zaczęli mnie atakować, byłem całkowicie bezradny”.

Kamui Kobayashi (nie ukończył): „Wygląda na to, że dotknąłem tarek lub innego samochodu w trzecim zakręcie. Było bardzo ciasno i szczerze mówiąc nie pamiętam nic szczególnego, jednak dane pokazują, że coś się zdarzyło. Nie martwiłem się o przednie skrzydło, jednak kilka zakrętów później wyjechałem z toru i byłem już tylko pasażerem. Na początku nie miałem pojęcia, co się stało. Nie miałem już kontroli nad bolidem”.

Peter Sauber, szef zespołu: „Patrząc na przebieg wyścigu jest to rozczarowujący rezultat. Przez większą część wyścigu Pedro był w stanie bronić 9 miejsca przed Rubensem Barrichello, jednak ostatecznie nie udało mu się, a na przedostatnim okrążeniu został wyprzedzony również przez Michaela Schumachera i Jaime Alguersuariego. Wyścig Kamuiego nie trwał nawet jednego okrążenia. Po kontakcie z innym samochodem złamało się jego przednie skrzydło i wypadł z toru, niestety uderzając przy tym w rywali”.

(Paweł Zając)
 
Lotus Racing

Heikki Kovalainen (P13): „Podobało mi się dziś, miałem sporo frajdy. Naszym celem było ukończenie wyścigu i od początku jechaliśmy pewnie przed innymi nowymi zespołami. Kiedy Glock odpadł, skupiłem się na utrzymywaniu niezłego tempa, nie popełnianiu żadnych błędów i dojechaniu do mety. Trudno powiedzieć, czy inna strategia nie byłaby lepsza – jeśli zatrzymalibyśmy się jeszcze raz i założyli świeże opony, mogłoby to być lepsze, jednak naszym celem było ukończenie wyścigu i to nam się ponownie udało. Jedziemy teraz do Malezji z pozytywnymi odczuciami i już nie możemy doczekać się tego GP”.

Jarno Trulli (nie wystartował): „Niestety nie mogliśmy rozpocząć dziś wyścigu, ponieważ mieliśmy awarię hydrauliki na okrążeniu wyjazdowym i pomimo starań zespołu nie byliśmy w stanie usunąć na czas usterki, aby uczestniczyć w wyścigu. Będziemy pracować nad poprawieniem tego przed Malezją i z nadzieją patrzę w stronę tego, czego możemy dokonać na torze Sepang”.

Tony Fernandes, szef zespołu: „Myślę, że wcześniej czy później musieliśmy mieć jakiegoś pecha i stało się to niestety dziś. Jestem rozczarowany z powodu Jarno, ale Heikki uczynił nas dumnymi – trzy miejsca dzieliły nas od punktów i utrzymywał tempo większości stawki przez cały wyścig. Może byłoby miło, gdyby trzy inne samochody odpadły, abyśmy zdobyli punkt, ale bardziej serio dobrze jest myśleć o punktach w tak wczesnej fazie sezonu. Jesteśmy w dobrej pozycji przed Malezją. Nie możemy doczekać się powrotu do domu i dania naszym fanom czegoś, z czego mogliby się cieszyć”.

(Piotr Bogucki)
 
HRT F1 Team

Karun Chandhok (P14): „Bardzo dziękuje zespołowi. Bardzo trudno było ukończyć dzisiejszy wyścig i jestem jeszcze bardziej usatysfakcjonowany z tego powodu. Dedykuję ten wyścig naszych mechanikom i inżynierom, którzy bardzo ciężko pracowali od Bahrajnu, bez żadnych przedsezonowych testów. To fantastyczny dzień dla zespołu i duży krok naprzód. Jestem dumny z tego, że jako pierwszy w naszym zespole ukończyłem wyścig. Na starcie widziałem duży wypadek, który rozegrał się przede mną i starałem się trzymać wewnętrznej, by uniknąć kłopotów. Udało mi się to i byłem na szesnastym miejscu. Zjechałem do boksów na ósmym okrążeniu, tak jak Ferrari i miałem całkiem komfortowy wyścig do połowy, gdy jechałem na 15. miejscu. Później zmieniłem opony na 51. okrążeniu, zaledwie 7 okrążeń przed metą. Osiągnęliśmy dzisiaj najlepszy wynik. Musimy dalej cisnąć i pracować, abyśmy byli w stanie finiszować na wyższych pozycjach”.

Bruno Senna (nie ukończył): „Nie planowałem zakończyć mojego drugiego grand prix z powodu problemów z hydrauliką, ale takie są wyścigi. Miałem dobry start i po dużym wypadku z przodu byłem na 14. miejscu. To fantastyczne dla zespołu, ukończyć wyścig i mamy teraz dużo danych do rozpracowania przed Malezją. Mam nadzieję, że następny wyścig ukończą już oba nasze samochody”.

Colin Kolles, szef zespołu: „Ten rezultat Karuna, który ukończył wyścig na 14. Miejscu, jest dla nas dużym krokiem naprzód. Osiągnęliśmy swój cel i jeden z naszych samochodów dojechał do mety. Jest mi przykro z powodu Bruno, ponieważ przez cały weekend wykonywał dobrą robotę. Karun przejechał za to cały wyścig i finiszował na 14. miejscu w pierwszym ukończonym przez zespół wyścigu. To było fantastyczne osiągnięcie, zwłaszcza w tych trudnych warunkach. Zespół wykonał dobrą robotę i dostarczył dwa bardzo konkurencyjne samochody. Teraz będziemy dalej cisnąć i jesteśmy skupieni tylko na przygotowaniach do wyścigu w Malezji, gdzie dla nas sezon rozpocznie się na dobre”.

(Bartosz Pyciarz)
 
Virgin Racing

Timo Glock (nie ukończył): „Start do wyścigu był w porządku. Po wyjechaniu z pit-lane byłem w stanie dogonić Chandhoka oraz inne samochody i mieliśmy trochę frajdy, walcząc z Michaelem. Samochód sprawował się w miarę nieźle w deszczowych i suchych warunkach. Było dość ciasno w momencie, kiedy zostaliśmy zdublowani. Naprawdę szkoda, że przydarzył nam się problem zaledwie 15 okrążeń przed metą, kiedy poczułem, że coś jest nie tak z samochodem i sposobem, w jaki się zachowuje. Zjechałem i okazało się, że problemem jest podkładka do regulacji pochylenia koła, która się poluzowała, co powodowało, że lewe tylne zawieszenie się przemieszczało. Gdyby nie problemy z zawieszeniem moglibyśmy dziś oglądać po raz pierwszy flagę w szachownicę. Musimy więc wyciągać pozytywy i spojrzeć na to z perspektywy tego, że wykonaliśmy postęp, choć przed nami jeszcze sporo pracy”.

Lucas di Grassi (nie ukończył): „Wczesna część wyścigu była dla mnie w porządku. Samochód zachowywał się na początku całkiem nieźle. Niestety, nie trafiliśmy z czasem zmiany opon na gładkie, jednak poza tym sprawy miały się dobrze. Stąd też szkoda, że trafiliśmy na kolejny problem – związany z hydrauliką – i musieliśmy się wycofać po 26 okrążeniach. Z pewnością znajdziemy powód problemu, wyeliminujemy go i przygotujemy się lepiej do następnego wyścigu. Pracujemy ciężko nad poprawą naszej sytuacji i mam pewność, że to nam się uda”.

John Booth, szef zespołu: „Dziś chciałbym pogratulować zespołowi za świetną pracę w obliczu wyzwań, przed jakimi stanęliśmy na koniec ciężkiego weekendu. Start z pit-lane był bezproblemowy i chłopaki od razu narzucili odpowiednie tempo po naszych pierwszych postojach 'na żywo'. Dotarliśmy niemal do połowy wyścigu z Lucasem i prawie trzech-czwartych z Timo, a patrząc na problemy, jakie nam się przytrafiły, jestem dumny ze sposobu, w jaki zareagował zespół. Możemy udać się do Malezji z naszymi głowami uniesionymi do góry i z wiedzą, że sprawy będą miały się lepiej, kiedy będziemy już po kilku wyścigach”.

(Piotr Bogucki)

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
A.S., 28.03.2010 23:12[!]
Te same push mss, mówię o faktycznym atakowaniu Roberta przez Lewisa.
arahja, 28.03.2010 23:13[!]
pierwsze od dawna problemy silnika mercedesa... może koniec hegemonii tych jednostek?
tomask75, 29.03.2010 13:34[!]
A.S. z całym szacunkiem dla Twojego "uwielbienia" Srebrnymi Strzałami to Hamilton poprostu nie dał rady.... O ile zjazd na wymianę opon po prezejażdżce za Robertem był słuszny (nie mam co gloryfikować w slad za studiem Polsatu wyczynu Roberta), to na Alonso Lewisowi zabrakło pomysłu. Schłodził opony i klops. Nie miał powodu nai miejsca żeby czekać aż Alonso popełni błąd. Atak to atak. Owszem nie zawsze jest łatwo....
Tak więć nie bardzo zgodzę się z Twoją tezą - "Lewis pokazał, że żaden rywal nie był mu dziś groźny". Alo rozsądnie zagrał mu na nosie, a groźny okazał się Mark...
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca