F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201613 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P1): Za nami udany dzień. Zrealizowaliśmy cały założony program, a bolid spisuje się naprawdę dobrze. Zgodnie z przewidywaniami Interlagos stanowi dla nas spore wyzwanie fizyczne, a dzisiaj panowały jeszcze wysokie temperatury. Musieli z nimi radzić sobie także nasi chłopcy w garażu. Poszukiwania optymalnego balansu nie są tu zbyt proste – opony bardzo szybko stawały się bardzo gorące. Nasze długie tempo wygląda jednak na dość mocne, więc możemy być zadowoleni z pracy, jaką dzisiaj wykonaliśmy.

Nico Rosberg (P3/P2): Było dziś bardzo gorąco – nie spodziewamy się jednak takich temperatur przez resztę weekendu, co sprawia, że trudno będzie nam się odpowiednio przygotować do kwalifikacji i wyścigu. Poza tym był to dla nas zwyczajny piątek. Nasz bolid sprawia wrażenie szybkiego, ale Red Bulle są bardzo blisko. Miękka mieszanka zużywa się w szybkim tempie, a na tylnych oponach pojawiają się pęcherze. Jesteśmy też zaskoczeni poziomem degradacji pośredniego ogumienia, ale ogólnie zapewnia ono porządne tempo na dłuższych przejazdach. Wiemy, że jeśli chodzi o strategię, nie będzie to prosty wyścig. Cieszę się z powrotu do Brazylii. Interlagos to prawdziwy tor wyścigowy. Ze względu na historię i tradycję jazda po nim zawsze stanowi wyjątkowe doświadczenie.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Valtteri Bottas (P5/P3): Jak na piątek do było dobrze. Balans był dość dobry na pierwszym przejeździe, więc jedynie dokonaliśmy drobnych poprawek. Długie przejazdy były równe, bolid prowadzi się dobrze i tempo wygląda obiecująco. Jednak to tylko piątek i musimy jutro znacznie się poprawić, gdyż wszyscy pójdą do przodu. Jestem zadowolony z dzisiejszego dnia, ale to jutro i niedziela się liczą. Możemy się tu spisać lepiej niż w ostatnim wyścigu, ale ciężko powiedzieć jak dokładnie nam pójdzie, ponieważ wszyscy próbują różnych rzeczy.

Felipe Massa (P8/P4): To zdecydowanie dobry dzień. Zawsze miło jest widzieć swoje imię na szczycie tabeli. Liczę, że jutro i w niedzielę będziemy konkurencyjni. To tor, który kocham i ludzie tu naprawdę mnie wspierają, co daje mi sporo pewności siebie. Mam nadzieję, że będziemy z przodu w ten weekend. Nie będzie łatwo, ale dam z siebie wszystko!

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P4/P5): Pod koniec długiego przejazdu nie czułem, by nasze tempo było przesadnie konkurencyjne, ale sytuacja zmieni się wraz z chłodniejszą pogodą. Oczywiście niezależnie od panujących temperatur postaramy się o poprawę, ale wydaje mi się, że sobota będzie już zupełnie inną historią. Deszcz nie byłby wcale taki zły. Nasze tempo w porównaniu do Mercedesa i Ferrari utrzymuje się na standardowym poziomie. Williams jest sporą niespodzianką. Dobrze, że w czołówce pojawił się nowy gracz – dzięki temu w niedzielę powinniśmy śledzić bardziej konkurencyjną rywalizację.

Max Verstappen (P2/P6): Pierwszy trening był dobry. Przed popołudniowymi zajęciami wprowadziliśmy jednak trochę poprawek, które – jeśli mam być do końca szczery – nie okazały się strzałem w dziesiątkę. Później udało nam się uporać z problemami i dłuższy przejazd był już w porządku. Mercedesy są tu zbyt silne. Jesteśmy za nimi.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P9/P7): Myślę, że to był trudny dzień. Tor był bardzo śliski, temperatury były wysokie i wszyscy mieli problem z oponami. Ciężko było znaleźć rytm. Długi przejazd był nieco lepszy, nie wiem co inni robili, jednak czułem się nieco pewniej, gdy przejechałem więcej okrążeń. Ogólnie próbowaliśmy wielu rzeczy i musimy teraz sprawdzić co będzie najlepsze. Pod koniec dnia uspokoiło się trochę, znalazłem rytm, co było problemem na krótkim przejeździe. Dobrą wiadomością jest to, że różnice dziś były małe. Mercedes jak można się było spodziewać jest z przodu, jednak poza tym wszystko może się ułożyć jutro dobrze.

Kimi Raikkonen (P10/P8): To był dość normalny piątek, próbowaliśmy różnych rzeczy, by jutro było lepiej. Było dość ciężko znaleźć balans, ustawienia nie są jeszcze idealne, jednak zmierzamy w odpowiednim kierunku. Przejechałem tylko kilka okrążeń na miękkiej mieszance, było nieźle i oczywiście zapewnia najlepszą przyczepność. Niestety pod koniec drugiej sesji mieliśmy problem z jedną osłoną co zniszczyło kanał chłodzące, przez co przegrzewały się hamulce i musiałem się zjechać.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P7/P9): To był dobry piątek, taki na jaki zawsze się liczy. Mieliśmy dwie suche sesje i zebraliśmy sporo użytecznych danych co do opon. Bolid prowadzi się dobrze, jednak ciągle wiele może być zrobione, by poprawić balans. To dobry punkt wyjściowy. Ciągle jest zbyt wcześnie, by określić jak jesteśmy konkurencyjni, jednak wygląda na to, że mamy potencjał na mocny weekend.

Sergio Perez (P6/P14): Bardzo gorący dzień, jednak trzymaliśmy się planu. Po południu nie zaliczyłem czystego kółka na pierwszym przejeździe na miękkich oponach, więc myślę, że mamy więcej potencjału. Próbowaliśmy kilku poprawek ustawień, które raczej nie zadziałały, jednak nauczyliśmy się kilku rzeczy, co da nam dobry kierunek rozwoju na jutro. Spodziewamy się, że jutro będzie nieco zimniej, jednak myślę, że praca wykonana dzisiaj jest reprezentatywna i musimy tylko dostosować się, gdy spadną temperatury. Ogólnie jestem zadowolony z dzisiejszego dnia i wiemy jak się poprawić przez noc.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P13/P10): Przy niskim poziomie paliwa bolid zachowuje się nie najgorzej, był całkiem ciekawy w prowadzeniu. Mimo to przy pełnym zbiorniku balans wciąż wymaga pracy, której nie wykonaliśmy zbyt wiele przez przegrzewający się wydech. Ten problem wymusił na nas przerwę w zajęciach. W innym wypadku bylibyśmy w stanie wykonać dłuższe przejazdy, nad czym ubolewamy, ponieważ potrzebujemy informacji, a zwłaszcza na temat opcjonalnych opon. Na szczęście mój problem powinien być łatwy w rozwiązaniu. Mam nadzieję, że większość przejazdów uda nam się zrealizować jutro, ponieważ potrzebujemy tego. Przy niższych temperaturach kwalifikacje powinny być nieco rozrywkowe. Wejście do Q3 będzie trudne, lecz to jest nasz cel. Jeśli chodzi o wyścig, to chciałbym podczas niego deszcz!

Fernando Alonso (P14/P11): Widzieliśmy dzisiaj, iż jesteśmy nieco bardziej konkurencyjni niż we wcześniejszych rundach i wierzę, że jest szansa na wejście jutro do Q3. W drugiej sesji musiałem zatrzymać bolid ze względu na nieprawidłowe dane z ERS odnośnie ciśnienia wody. Tak czy inaczej zamierzamy przed jutrem wymienić silnik, więc ten problem nie ma wpływu na resztę mojego weekendu. Przy wyższych temperaturach każdy powinien mieć problem z niewielką przyczepnością oraz sporą degradacją, lecz wiele wskazuje na to, iż pogoda ulegnie zmianie, zanosi się na zachmurzenie oraz deszcz To powinno nam pomóc. Jutro potrzebujemy dobrej sesji kwalifikacyjnej, ponieważ wyprzedzanie na tym torze może być trudne.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P12/P12): To był niezły dzień. Nawet pomimo tego, że straciliśmy nieco czasu rano, to przejechaliśmy dziś sporo okrążeń i nadrobiliśmy wszystko po południu. Odhaczyliśmy wszystkie punkty programu i przez to był to dobry piątek. W niedzielę czeka nas ciekawy wyścigu, gdyż jest tu dość gorąco, jednak warunki mogą się szybko zmienić, więc musimy być w stanie na to zareagować.

Carlos Sainz (P11/P13): To był dość chaotyczny piątek jeśli porównamy go z poprzednimi dwoma, jednak mimo to nie był yo zły dzień. Rano nie byliśmy w stanie przejechać tylu okrążeń ile zakładaliśmy, ze względu na problemy z chłodzeniem, jednak zostało to rozwiązane w drugim treningu. Musieliśmy nieco nadgonić po południu, jednakże ostatecznie byliśmy w stanie wykonać cały program i to się liczy. To wymagający tor, zwłaszcza w ostatnim sektorze, który jedzie się z pełnym gazem pod górę i tam tracimy czas. Pomimo tego, jesteśmy w walce i czuję się dobrze w samochodzie.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Romain Grosjean (P15/P15): Naszym najważniejszym zadaniem było dzisiaj testowanie nowych hamulców. Jestem bardzo zadowolony z tego, jak pracują. Cieszę się, że będę mógł korzystać z nich przez resztę weekendu. Nadal mamy pewne straty jeśli chodzi o mapowanie, balans i wykorzystanie potencjału bolidu, ale odczucia płynące z jazdy były naprawdę dobre. Musimy poprawić to i owo, aby zapewnić sobie lepsze tempo, ale przynajmniej zidentyfikowaliśmy kierunki dalszych prac. Wiemy, co trzeba teraz zrobić.

Esteban Gutierrez (P--/P20): Dobrze było wrócić do bolidu po spędzeniu FP1 z tyłu garażu. Miałem nieco problemów z odnalezieniem się za kierownicą bolidu, ale ostatecznie poszło nam całkiem dobrze i mogliśmy właściwie ocenić możliwości bolidu. Możemy sporo poprawić. Nie byłem do końca zadowolony z balansu, więc w nocy postaramy się coś zmienić. Musimy zoptymalizować każdy detal.

Charles Leclerc (P21/P--): Wspaniale było wrócić za kierownicę. Uwielbiam Interlagos. Jestem tu po raz pierwszy, ale naprawdę pokochałem ten obiekt, szczególnie drugi sektor. Minęło sporo czasu, odkąd po raz ostatni jeździłem bolidem – mamy teraz małą przerwę w mistrzostwach GP3. Jeszcze dłużej czekałem na możliwość ponownego przetestowania auta F1. Pierwsze przejazdy były typową aklimatyzacją, ale później poszło nam bardzo dobrze. Zrealizowaliśmy program, a zespół otrzymał dane, które – mam taką nadzieję – pomogą w dalszym rozwoju. Mogę być zadowolony.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Kevin Magnussen (P--/P16): Wykonaliśmy tego po południa dobrą pracę i czuję się dosyć komfortowo. Byłem w stanie wykonać kilka dobrych okrążeń, wliczając w to długie przejazdy. Jestem zadowolony z tego jak nam dzisiaj poszło i nie mogę się doczekać przygotowań do reszty weekendu, wykorzystując zdobyte dane.

Jolyon Palmer (P19/P19): Pomimo faktu, że przejechaliśmy sporą liczbę okrążeń, to uważam, iż jest jeszcze trochę pracy do wykonania, ponieważ nie czułem się wystarczająco komfortowo w bolidzie. Chcę jutro wykonać wyraźny skok do przodu. Pozytywny jest fakt, iż zebraliśmy wiele danych podczas pierwszego oraz drugiego treningu. Podczas porannej sesji miałem pierwszą okazję na wypróbowanie 'halo' i moje odczucie było takie, jakbym miał nad sobą dach.

Siergiej Sirotkin (P22/P--): Miło było wrócić za kierownicę R.S.16 po dłuższej przerwie. Interlagos to legendarny tor, więc miło było po nim jeździć bolidem F1. Niestety nie przejechaliśmy wielu okrążeń, ponieważ przez problemy z bolidem okrążyłem ten obiekt zaledwie dziesięć razy. Takie rzeczy mają miejsce i od tego są treningi. Oczywiście, było to dla mnie frustrujące, iż nie otrzymałem większej ilości czasu, jednakże już nie mogę się doczekać kolejnej szansy od zespołu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Felipe Nasr (P16/P17): Po pierwsze dobrze jest wrócić do Brazylii i jeździć przed własną publicznością. Jeśli chodzi o treningu, to był to pozytywny piątek. Byliśmy w stanie wykonać cały program. Czuję, że możemy poprawić balans bolidu, jednakże już teraz wykonaliśmy progres. Dobrze dostosowaliśmy samochód do cieplejszych warunków. Jutro musimy śledzić zmiany pogody i wyciągnąć maksimum z samochodu.

Marcus Ericsson (P17/P21): W pierwszym treningu testowałem pałąk bezpieczeństwa, co było interesujące. Nie miałem żadnych problemów z widocznością. Reszta pierwszej sesji była dobra. Po południu niestety się obróciłem na pierwszym kółku, co spłaszczyło opony. Nie mogliśmy już ich użyć w tej sesji. Na miękkich oponach mamy nieco pracy, by zmusić je do lepszej pracy. Nie jestem w pełni zadowolony z balansu, więc musimy poprawić to jutro. Jednak po to są piątki. Wiemy czego potrzebujemy, by zaliczyć lepszą dalszą część weekendu.

(Łukasz Godula)
 
Manor

Esteban Ocon (P18/P18): Kocham ten tor, ma on wielki charakter i mimo krótkiej pętli, jest on naprawdę interesujący. Jeśli chodzi o bolid, to czuję, że za nami jest lepszy start weekendu niż w Meksyku i myślę, iż wykonaliśmy dobrą robotę przy szybkim poprawianiu tempa. Wciąż możemy wykonać progres przed kwalifikacjami i wyścigiem, ale przy tym jak na razie to wygląda, to możemy stoczyć niezłą walkę z bolidami wokół nas. Wydaje mi się, że znaleźliśmy problem trapiący mój bolid i wreszcie zachowuje się on normalnie po problemach z Meksyku. Jestem zadowolony, natomiast tempo wygląda dobrze, jesteśmy przed Renault i Sauberem. Jak na razie jest dobrze.

Pascal Wehrlein (P20/P22): Zmagałem się dzisiaj z kilkoma problemami w bolidzie. Przyglądaliśmy się im między treningami, aczkolwiek i tak mój udział w drugiej sesji mocno ucierpiał. W drugim treningu spędziłem większość czasu w garażu. Nie było to idealne, ale takie potrafią być piątki, więc teraz musimy stawić czoło problemom i zażegnać je przed jutrem. Byłem w stanie wyjechać dopiero w końcówce sesji i mimo, że pokonałem połowę dystansu innych kierowców, to jestem zadowolony z miejsca, w jakim się znaleźliśmy. Jutro wrócę na tor i zobaczymy na co nas stać w kwalifikacjach.

(Mateusz Szymkiewicz )


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca