F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20139 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Tor ma niezły rytm i jest jednym z najlepszych w kalendarzu. Atmosfera oraz fani są wspaniali, a całe miasto żyje Formułą 1, przez co ten weekend jest dla nas wyjątkowy. Bardzo go lubię.

Mark Webber: Kanada to naprawdę dobry wyścig. Jest popularnym Grand Prix zarówno wśród kierowców jak i fanów. Kibice pasjonują się wyścigami, które zawsze są tu interesujące, gdyż to uliczny tor. Jeśli chodzi o miasto, to w Montrealu jest kilka dobrych restauracji. Wszyscy robią sobie przerwę na czas rywalizacji i atmosfera jest tu, można powiedzieć, bardziej tradycyjna.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Jenson Button: Zawsze lubiłem Montreal, który jest jednym z najfajniejszych miast w kalendarzu. Fani sprawią, że zawsze się tu dobrze czujemy i wszyscy wyczekują na ten wyścig. Podobnie jak w Monako, pojawia się tu pewien element loterii. Jednak w przeciwieństwie do toru w Księstwie, który jest wolny i przyczepny, tutaj jeździmy szybko i jest dość ślisko. Takie połączenie sprawia, że wyścigi są tu wspaniałe. Powrót do Kanady zawsze przywołuje miłe wspomnienia z sezonu 2011. Przebicie się z ostatniego miejsca na pierwsze pokazuje, że wszystko jest możliwe w F1. Teraz raczej nie mamy najlepszego bolidu, jednak notujemy ciągłe postępy i pojawia się dodatkowa motywacja, która może przerodzić się w nieoczekiwany rezultat.

Sergio Perez: To wyścig który lubię. W zeszłym roku byłem tutaj na podium, a teraz czuję, że zespół poprawia osiągi samochodu z każdym wyjazdem na tor. Pomimo tego, że wciąż nie jesteśmy tam gdzie byśmy chcieli, mam nadzieję, że w Montrealu zrobimy kolejny krok. Myślę, że możemy zaliczyć dobry weekend. To wyścig, który nagradza ostrą walkę, gdyż często jest nieprzewidywalny. Dla mnie Kanada jest bardzo wyjątkowa, gdyż to jeden z trzech wyścigów najbliżej mojego domu. Mam nadzieję, że w tym roku wielu meksykańskich fanów pojawi się na trybunach aby mnie wspierać.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Kimi Raikkonen: Wygrałem tu, co jest całkiem przyjemne, jednak zdarzały mi się też wyścigi z problemami. Wiele razy wyscigi były bardzo loteryjne, gdyż wiele czynników może na nie wpłynąć. Pogoda może znacznie się zmienić, czasem opony po prostu nie chcą działać, innym razem wiele razy pojawia się samochód bezpieczeństwa, a zdarzają się też sytuacja, że ktoś wjeżdża Ci w tył, kiedy czekasz na czerwonym świetle na końcu pit lane. Zawsze jednak lubiłem Montreal, gdyż to jedno z fajniejszych miast w kalendarzu. Na tym torze przyda się dobry samochód i znalezienie odpowiednich ustawień. Potrzebny jest także dobry balans i średni docisk. Trzeba też dobrze obchodzić się z hamulcami, gdyż jest tu wiele ostrych dohamowań.

Romain Grosjean: Tor jest interesujący. Ciężko się go nauczyć, jednak zawsze lubi się tor, na którym osiągało się dobre wyniki. Oczywiście chciałbym ponownie stanąć na podium. Miasto także jest wspaniałe. Ludzie mówią tutaj po francusku, a miejsce jest bardzo przyjemne. Jest tu też kilka dobrych restauracji, a wszyscy są bardzo przyjaźni.

(Paweł Zając)
 
Mercedes

Nico Rosberg: Grand Prix Kanady zawsze jest świetnym wydarzeniem, ponieważ fani w Montrealu są bardzo entuzjastyczni. Całe miasto naprawdę kocha wyścigi i jest bardzo żywe podczas weekendu. Otrzymujemy bardzo dużo wsparcia w Montrealu i świetnie jest widzieć ten entuzjazm. Sam tor jest jednym z moich ulubionych obiektów w kalendarzu i uwielbiam wyzwanie jakim jest jazda po nim. Układ jest bardzo trudny z powodu niskiej siły docisku wymaganej na długich prostych i opony dostaną w kość. Weekend w Monako był fantastyczny dla zespołu i jestem dumny ze zwycięstwa, które tam odnieśliśmy. Mamy nadzieję na kontynuację tego trendu w Kanadzie i damy z siebie wszystko, by zaliczyć kolejny mocny rezultat.

Lewis Hamilton: Tor w Kanadzie był dla mnie dobry i miałem to szczęście, że udało mi się wygrać tutaj trzy razy w karierze, włączając w to zeszły sezon. Weekend w Montrealu zawsze jest wspaniały z miłą atmosferą w mieście i na torze. Sam obiekt jest dość wyjątkowy: jest bardzo szybki, świetnie się na nim jeździ a późne hamowanie zdecydowanie pomaga. Nie odbiega on za bardzo od Monako, gdzie potrzebujesz podobnych ustawień, by atakować tarki, więc powinniśmy być dość konkurencyjni, chociaż zarządzanie oponami będzie naszym głównym wyzwaniem. W zespole panują dobre emocje po zwycięstwie Nico w Monako i kontynuujemy ciężką pracę, by upewnić się, że mamy potencjał na kolejne wygrane.

(Dawid Pytel)
 
Sauber

Nico Hulkenberg: Tor imienia Gillesa Villeneuve jest jednym z moich ulubionych. Obiekt jest wyzwaniem i łączy w sobie cechy stałych i ulicznych torów. Niektóre sektory są ciasne i nie ma miejsca na błąd. Lubię cały układ, a w szczególności tarki. Atmosfera na wyspie Notre-Dame zawsze jest wspaniała, a całe miasto gorąco wita F1. To fajne Grand Prix i nie mogę się go doczekać.

Esteban Gutierrez: Tylko raz jeździłem po tym torze, w sezonie 2007 w Formule BMW. Wtedy poszło całkiem nieźle, gdyż raz stanąłem na podium, a potem byłem czwarty. To naprawdę fajny obiekt i bardzo go lubię. Jest ślisko, więc zarządzanie oponami będzie ważne. Oczywiście wyprzedzanie będzie łatwiejsze niż w Monako, co powinno nam pomóc. Ciężko ocenić w jakiej będziemy formie, gdyż to zależy także od pogody. Mamy nadzieję, że będzie dobra, gdyż to powinno nam ułatwić postępy i wykorzystanie naszego potencjału.

(Paweł Zając)
 
Williams

Pastor Maldonado: Montreal to zdecydowanie jeden z najbardziej wymagających obiektów, szczególnie gdy pada, ponieważ opady mogą być dość intensywne. Oczywiście wymusza to zmiany w strategii pit stopów i opon. Utrudnia to również życie na torze, ponieważ w niektórych miejscach tworzą się kałuże. W przeszłości częstotliwość wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa podczas wyścigu była duża, co również wpłynie na strategię. Tor na początku jest bardzo brudny, ponieważ jest używany tylko raz w roku i dopiero podczas kwalifikacji można znaleźć więcej przyczepności. Interesująco jest jeździć po torze, który tak bardzo się zmienia z biegiem weekendu, zaś układ przypomina trochę tor uliczny, który wzmaga adrenalinę. Całe miasto ożywia się podczas tygodnia, a atmosfera jest jedną z najlepszych w roku, więc lubię odwiedzać Kanadę.

Valtteri Bottas: Po raz pierwszy będę jeździł w Montrealu i nie mogę się tego doczekać. Tor, ze sporą ilością zakrętów i prostych tuż przy ścianach, jest podobny do tego w Monako. Wyzwaniem jest więc szybkie znalezienie limitu bolidu i wykorzystanie całego toru bez zbytniego ryzykowania. Szczególnie nie mogę doczekać się ostatniego zakrętu, ściany mistrzów, który jest jedną z ikon. Ponieważ będzie to moja pierwsza przygoda z tym obiektem, piątek będzie bardzo ważny, by znaleźć dobre ustawienia. Są tutaj długie proste, więc dobra trakcja jest konieczna na wyjściu z wolnych szykan, jak również potrzeba dużej prędkości na prostych, szczególnie w wyścigu. Jeśli prędkość ta jest większa od rywali, wyścig będzie o wiele łatwiejszy w kwestii obrony pozycji i wyprzedzania, więc musimy znaleźć dobry kompromis pomiędzy szybkością, a siłą docisku.

(Dawid Pytel)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kajt, 02.06.2013 01:56[!]
Hehehe Kimi :D
FelipeF1., 02.06.2013 10:26[!]
Cytat :
zdarzają się też sytuacja, że ktoś wjeżdża Ci w tył, kiedy czekasz na czerwonym świetle na końcu pit lane

haha :D
akkim, 06.06.2013 18:22[!]
Dla zainteresowanych:
POLSAT SPORT NEWS:
Sobota 8 czerwca
19.00 - Formuła 1: Grand Prix Kanady - kwalifikacje Na żywo
Niedziela 9 czerwca
20.00 - Formuła 1: Grand Prix Kanady - wyścig Na żywo
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca