F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201325 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton najlepiej wyczuł zmieniające się warunki pogodowe i zdobył pole position przed jutrzejszym wyścigiem Formuły 1 na torze Spa-Francorshamps. Trójkę uzupełnili kierowcy Red Bulla – Vettel i Webber.

Aura sprawiła, że podczas dzisiejszych kwalifikacji mieliśmy trochę niespodzianek. Przez pierwszą część czasówki przeszli kierowcy Marussi oraz Giedo van der Garde.

Niewiele brakowało, że zdobywca pole position nie wszedł by do Q3, gdyż jego przewaga nad jedenastym Hulkenbergiem wyniosła zaledwie 0,021s. Ostatecznie pierwsze cztery miejsca wyglądają dość znajomo, jednak dalekie pozycje startowe Alonso i Raikkonena zwiastują interesujący wyścig. Zwłaszcza jeśli będzie mokro.

Q1

Pogoda spłatała Formule 1 figla i kwalifikacje rozpoczęły się na mokrym torze. Tuż po zapaleniu się zielonego światła z garażu wyjechali praktycznie wszyscy kierowcy, a w użyciu były przejściowe opony. Pomiarowe okrążenie jako pierwszy przejeżdżał Pastor Maldonado, który po błędzie w Les Combes wykręcił 2:12,831.

Po pierwszej rundzie okrążeń na czele znajdował się Nico Rosberg. 2:06,865s pozwoliło wyprzedzić mu Hamiltona, Webbera, Massę, Buttona, Pereza, Alonso, Grosjeana i Vettela. Kimi Raikkonen był dopiero dwunasty, a Jules Bianchi wyprzedził oba bolidy Force India.

W połowie sesji tabelę z czasami otwierał Fernando Alonso z wynikiem o 6 dziesiątych lepszym niż kierowca Mercedesa. Dalej mielismy Vettela, Webbera, Massę, Rosberg, Gutierrez, Hamilton, Button, Perez i Grosjean. Zespoły informowały jednak swoich kierowców, że deszcz ma przestać padać, więc warunki będą poprawiać się wraz z upływem sesji. W strefie spadkowej zapanował już porządek – Caterhamy przed Marussią, chociaż oprócz nich na zagrożonej pozycji znaleźli się Paul di Resta i Pastor Maldonado.

Sześć minut przed końcem Giedo van der Garde zaryzykował z wyjazdem na pośrednich oponach, jednak nie pozwoliło mu to na poprawę czasu okrążenia. W międzyczasie Gutierrez ubrał nowy komplet opon pośrednich i wskoczył na drugie miejsce. Kilka chwil później Maldonado przejął prowadzenie, więc warunki poprawiały się bardzo szybko. W końcówce wszyscy wyjechali na tor i tabelą z czasami zamieszało jak praniem w trakcie wirowania. Ostatecznie na czele znalazł się Fernando Alonso, który przejeżdżał swoje okrążenie w samej końcówce.

Drugi był Hamilton, a trzeci Giedo van der Garde, który pokonywał kolejne okrążenia na slickach i wykorzystał poprawiające się warunki. Dalej mieliśmy Rosberga, Raikkonena, Buttona, Massę, Webbera, Hulkenberga i Vettela. Ostatecznie do Q2 nie weszli Pic, Gutierrez, Bottas, Ricciardo, Vergne i Maldonado.

Q2

Sesja rozpoczęła się na oponach przeznaczonych na suchy tor, jednak van der Garde otrzymał informacje, że deszcz nadal jest zagrożeniem. Tym razem zawodnicy nie śpieszyli się z wyjazdem i po trzech minutach w garażu nadal mieliśmy Vettela, Buttona, van der Garde i Mercedesy. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejeżdżał Hulkenberg, jednak był to wynik powyżej 1:51. Kilka chwil później Webber i Raikkonen pojechali na poziomie 1:50. Co ciekawe Red Bull nadal nie zdecydował się na wypuszczenie Sebastiana Vettela.

Po przejazdach kolejnych zawodników na czele nadal znajdował się Webber, jednak Australijczyk poprawiał swój czas. Za jego plecami znajdowali się Alomso, Grosjeam di Resta, Sutil i Hulkenberg. Warunki nadal się poprawiały i gdy zegar pokazał osiem minut do końca sesji liderem był Raikkonen. Vettel pojawił się na torze dopiero na sześć i pół minuty przed końcem Q2.

Dopiero trzy minuty przed końcem wszyscy mieli przejechane pomiarowe okrążenie i na czele znajdował się Vettel, przed Raikkonenem i Hamiltonem. W strefie spadkowej znaleźli się Massa, Perez, van der Garde, Chilton, Bianchi i Nico Rosberg. W końcówce kolejne szybkie czasy zaowocowały kolejnymi zmianami na prowadzeniu – drugi segment czasówki wygrał Kimi Raikkonen przed Alonso i Rosbergiem. Czwarty był Webber, a dalej Button, Vettel, Grosjean, di Resta, Massa i Hamilton, który wszedł do Q3 z przewagą zaledwie 0,021s.

Pierwszy z zawodników, który nie awansował do czołowej dziesiątki, Nico Hulkenberg, przez pewien czas znajdował się na drugim miejscu. Za Niemcem znaleźli się Sutil Perez, van der Garde oraz Bianchi i Chilton.

Q3

Wszyscy kierowcy ustawili się w kolejce na wyjeździe z alei serwisowej, gdyż prognozy przewidywały szybkie opady deszczu. Woda zaczęła płynąć z nieba kilka sekund po rozpoczęciu Q3. Wszyscy byli na slickach, a na torze sporo się działo, gdyż kierowcy walczyli o pozycję. Ostatecznie miało to znaczenia, gdyż wszyscy po okrążeniu wyjazdowym zjechali po opony pośrednie.

Pierwszy z boksu wyjechał Paul di Resta i wykręcone przez niego 2:02,332s było wyznacznikiem dla innych kierowców. Jako drugi okrążenie przejechał Massa, który był o prawie dwie sekundy wolniejszy, kolejni kierowcy pokonujący linię legitymowali się coraz gorszymi czasami, choć Mercedesom udało się pokonać Masę (Rosberg) u Red Bulle (Hamilton. Świetnie okrążenie przejechał także Button, który wskoczył na piąte miejsce. Swój przejazd kompletnie popsuł Alonso, który był dziesiąty – prawie 11 sekund za di Restą.

Większość zdecydowała się na kolejne pomiarowe okrążenie i większość poprawiła swoje czasy. Rosberg wskoczył na pierwsze miejsce, jednak klucz do zwycięstwa w kwalifikacjach leżał w rękach Red Bulla i Hamiltona. Ostatecznie to Brytyjczyk znalazł się na pierwszym miejscu – przed Vettelem i Webberem. Rosberg spadł na czwarte miejsce, a sensacyjny lider po pierwszej sesji okrążeń – di Resta – wystartuje jutro z piątego pola. Szósty był Jenson Button, Przed Grosjeanem, Raikkonenem, Alonso i Massą.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Belgii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Zmienne warunki

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 24.08.2013 15:13[!]
.     Wow! No i nie zawiodłem się — na Spa-Francorchamps kwalifikacje potrafią być ciekawsze, niż nawet niektóre wyścigi gdzie indziej! :)



Cytat ROOK :
Praktyka na Spa ciekawsza, niż niejedne kwalifikacje gdzie indziej… :))     A tu jeszcze ma padać… — to może być superciekawy weekend! :)
FelipeF1., 24.08.2013 15:15[!]
Świetne kwalifikacje, niezwykle emocjonujące ale to jest magia tego toru. Brawa dla Hamiltona ale szczerze to mi trochę szkoda Di Resty trochę dłużej by popadało i by miał PP.
ROOK, 24.08.2013 15:17[!]
@FelipeF1.:
.     Ja tam szybko pocieszyłem się myślą, że jednak byłoby to typowo trickowe PP — nie tyle umiejętności kierowcy, co szczęśliwa decyzja zespołu i pechowa wszystkich pozostałych…
Zajkos, 24.08.2013 15:17[!]
Szkoda że nie Di Resta :D Ale bardzo bardzo sensacyjne kwalifikacje 2 Marussie i 1 Caterham w Q2 ! :D Pierwszy raz chyba Marussi w Q2:D
gnodeb, 24.08.2013 15:17[!]
Mam nadzieję że w Polsacie się udławią forsą za te reklamy w trakcie Q2 i Q3
Czy UOKiK albo FOM może im za to dać pstryczka w nos?

Kwalifikacje piękne :) szkoda tylko Ferrari na końcu.
FelipeF1., 24.08.2013 15:20[!]
@Zajkos chyba jeszcze jako Virgin weszli do Q2 (chyba to było w Malezji)
Kamikadze2000, 24.08.2013 15:23[!]
Absolutna loteria, którą najlepiej wykorzystał Hamilton. Jechał nitką Vettela, więc miał przewagę. Sporo szczęścia, ale szczęściu trzeba pomóc. Trudno ocenić, kto ma największe szanse. Mam jednak nadzieje, że Ferrari z Lotusem pokażą klasę. :D
Zajkos, 24.08.2013 15:24[!]
@FelipeF1. A przepraszam byli... Ale wtedy to był zupełnie inny zespół więc nie wiem czy to można liczyć...
matinson, 24.08.2013 15:27[!]
Tak,kwalifikacje ciekawsze od niejednego wyścigu w tym sezonie, niesamowite emocje - żeby w wyścigu tylko było tak samo :) Start mokry, przestaje padać, przesycha tor i nagle znów zaczyna padać :) Taka pogoda jak dziś podczas kwalifikacji.
Wielka szkoda ,że Di Resta nie startuje z PP ,a Massa z p2 :(
serekms, 24.08.2013 15:39[!]
@matinson Oby nie mokry start, bo wystarczy kropelka na asfalcie by start odbywał się za samochodem bezpieczeństwa :-/
Fakt, kwalifikacje bardzo ciekawe. Brawa dla Lewisa. Świetna strategia Force India. Poul był naprawdę blisko. Słabo Scuderia i ponownie słabo Kimi. Mam nadzieje, że qual się zmieni od Monzy gdy przywiozą bolid z większym rozstawem osi.
Simi, 24.08.2013 15:41[!]
Myślę, że Merc ma ustawienia pod deszcz, a Red Bull pod suchy tor, zatem jutro pogoda może odegrać istotną rolę. Świetne kwalifikacje, niesamowity thriller, brawo dla Lewisa. Jestem ciekaw co się wydarzy jutro.
AMG_GP, 24.08.2013 15:46[!]
Simi ja też tak myślę jak będzie jutro padać a w 80% mają być opady to Mercedes ma duże szanse na udany wyścig:) waże żeby Hamilton był przed Vettel-em co doda nam emocji:P
Karol24, 24.08.2013 16:00[!]
@gnodeb Mają 7 minut przerwy między sesjami. A że tor tu jest długi to zawsze się to przeciąga 2 minuty, zanim ostatni kierowca zrobi czas., Stąd to zaczynanie Q2 i Q3 z opóźnieniem. Ale wtedy i tak nic się nie dzieje, bo wszyscy są na okrążeniach wyjazdowych.
Simi, 24.08.2013 16:02[!]
@AMG_GP
Zwycięstwo Lewisa, drugie miejsce Rosberga, a Vettel mógłby dojechać na najwyżej trzecim miejscu i Lewis odrobiłby kolejne straty ;)
Ale poczekajmy, Vettel będzie mocny, zwłaszcza, że są duże szanse na to, że deszczu nie będzie.
TommyYse, 24.08.2013 16:39[!]
@serekms
Malezja 2013?
AMG_GP, 24.08.2013 16:47[!]
Simi jak deczu nie będzie to Twoje typowanie które bardzo mi sie podoba moze nie miec miejsca oby jednak popadało:)
MPOWER, 24.08.2013 17:04[!]
@Simi
A gdzie Kimi i Ferdek?
Jak nie będzie padać, Raikkonen będzie walczyć o zwycięstwo i na pewno o podium. Alonso o co najmniej podium. Więc Lewis nr 1 to nie jest pewność :)
Simi, 24.08.2013 17:35[!]
@MPOWER
Jak będzie sucho, to faktycznie jest na to szansa. Natomiast prognozy zapowiadają chyba duże szanse na deszcz, a przynajmniej zmienne warunki.. nie wiadomo jak to się ułoży, zobaczymy jutro ;)
modlicha, 24.08.2013 17:36[!]
http://www.yr.no/...a/time_for_time.html


Ulewy nie będzie, ale warunki powinny być zmienne - szykuje się z...y wyścig. :-)

Hamilton mógł mieć jeszcze lepszy czas, dogonił Vettela i na ostatnich zakrętach na pewno tracił docisk.
iceneon, 24.08.2013 17:40[!]
Mam pewną propozycję dla Szanownej Redakcji.
Czy nie myśleliście o tym, żeby w wynikach kwalifikacji, czy wyścigu wyłączyć możliwość dodawania komentarzy tak jak to jest zrobione np. w wynikach osobno dla Q1, Q2? Komentować można by było w opisach kwali, czy wyścigu i nie trzeba by było skakać z miejsca w miejsce, by poczytać komentarze, lub coś dodać od siebie. Myślę, że pomysł jest wart zastanowienia się. Pamiętam jak kiedyś zaproponowałem zmianę formy dodawania najnowszych informacji z zimowych testów i pomysł się przyjął. Co o tym myślicie?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca