F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200223 czerwca
Nürburgring
Długość toru: 5,144 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,743 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kierowcy reprezentujący barwy zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher wywalczyli pierwszą linię startową podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Europy. Z początku sesja ta układała się pomyślnie tylko dla młodszego z braci Schumacherów, który po ukończeniu dwóch okrążeń pomiarowych był tymczasowo w posiadaniu pole position. Kolumbijczyk tymczasem dopiero na trzecim okrążeniu pomiarowym uzyskał bardzo dobry czas i minimalnie, bo zaledwie o dziewięć tysięcznych sekundy pokonał zespołowego partnera. Rezultatu tego nie zdołał już poprawić ani Ralf, ani Michael Schumacher, który podczas pierwszej wizyty na torze natrafił na problem ze skrzynią biegów w swoim podstawowym bolidzie i po przesiadce do zapasowego miał z początku trudności z uzyskaniem dobrego czasu. Mimo to kierowca Ferrari w samej końcówce miał okazję do pokonania zarówno młodszego brata, jak i Montoi, jednak na ostatnim zakręcie popełnił drobny, acz znaczący błąd i musiał zadowolić się trzecią pozycją startową. W ten sposób Montoya trzeci raz z rzędu wywalczył pierwszą pozycję startową i oprócz zespołowego partnera był jedynym kierowcą, który przełamał barierę minuty i 30 sekund na zmodyfikowanej wersji toru Nurburgring. Zdobywca pole position sprzed roku – Michael Schumacher stracił tym razem do najszybszego kierowcy 0.129 sekundy, natomiast drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello miał już blisko pół sekundy straty i do jutrzejszego wyścigu wystartuje z czwartej pozycji.

Pierwszą szóstkę zamknęli kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard oraz Kimi Raikkonen. Na znacznie bardziej krętym torze bolidy zespołu McLaren nie odstawały już tak ewidentnie od bolidów zespołów Ferrari oraz Williams, jak to miało miejsce podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Kanady i tym razem obaj kierowcy pewnie zmieścili się poniżej sekundy straty do zdobywcy pole position, gwarantując sobie w ten sposób start z trzeciej linii. W połączeniu z bardzo dobrym systemem kontroli startu, który w dwóch ostatnich wyścigach okazał się bardzo pomocny, zarówno Coulthard, jak i Raikkonen w jutrzejszym wyścigu będą mieli spore szanse na kolejny zarobek punktowy, albo i nawet na stanięcie na podium. Bezpośrednim rywalem zespołu McLaren podczas tej sesji kwalifikacyjnej był zespół Renault. Kierowców z francuskiej stajni – Jarna Trullego oraz Jensona Buttona dzieliła jednak zbyt duża strata, aby mogli oni zagrozić chociażby szóstej pozycji i w efekcie musieli zadowolić się czwartą linią startową. Rezultat ten daje jednak realne szanse na zarobek punktowy, zwłaszcza, że zespół ten również dysponuje w tym sezonie jednym z lepszych systemów launch control.

Nick Heidfeld nie zdołał powtórzyć bardzo dobrego rezultatu z porannych treningów (czwarty czas) i do Grand Prix Europy zakwalifikował się na dziewiątej pozycji. Mieści się to jednak w normie zespołu Sauber, który za cel stawia sobie przede wszystkim zakwalifikowanie się w pierwszej dziesiątce. Sztuka ta o mały włos nie powiodła się również drugiemu kierowcy z tego zespołu – Felipe Massie, który wywalczył jedenastą pozycję startową. Obaj kierowcy zachowują jednak optymizm, ponieważ twierdzą, iż dysponują dobrze przygotowanymi bolidami na wyścig i w jego trakcie powinni uzyskać jeszcze lepszy rezultat, jeśli tylko dopisze im szczęście. Pierwszą dziesiątkę zamknął kierowca Toyoty – Mika Salo. Fin przyzwyczaił nas już w tym sezonie do częstej obecności wśród 10 najszybszych kierowców, tak więc rezultat ten nie powinien nikogo specjalnie dziwić, zwłaszcza na uważanym za domowy ze względu na bliskość siedziby głównej zespołu torze Nurburgring. Drugi kierowca reprezentujący barwy tej stajni – Allan McNish także uzyskał przyzwoity rezultat, choć nieco pechowy, bo trzynastą pozycję startową.

Kierowcy z zespołów British American Racing oraz Jordan nie zaliczą tej sesji kwalifikacyjnej do zbyt udanych. Obydwu zespołom nie pomogły nawet nowe silniki Hondy, dostarczone specjalnie na sesję kwalifikacyjną do Grand Prix Europy. Jedynie rezultat uzyskany przez Oliviera Panisa (12 pozycja) oraz Takumę Sato (14 pozycja) można uznać za w miarę przyzwoity, natomiast Jacques Villeneuve i Giancarlo Fisichella mieli duże kłopoty z optymalnym ustawieniem swoich bolidów i do jutrzejszego wyścigu wystartują dopiero z 18 i 19 pozycji. W przypadku obydwu kierowców jest to najgorsza pozycja startowa w tym sezonie. Kanadyjczyk swój bolid określił nawet jako nie nadający się do jazdy. Podobnie sprawy miały się również z zespołem Arrows podczas tej sesji kwalifikacyjnej, jednak w tym przypadku zgodnie z prawidłami natury bardziej utytułowany kierowca uzyskał lepszy rezultat od partnera zespołowego. Tym niemniej zarówno Heinz-Harald Frentzen, jak i Enrique Bernoldi narzekali na problemy ze znalezieniem optymalnego balansu bolidu.

Tymczasem dla zespołów Jaguar i Minardi rezultat uzyskany podczas tej sesji kwalifikacyjnej był raczej zgodny z oczekiwaniami, jeśli nie lepszy. Tak było zwłaszcza w przypadku Pedra de la Rosy, który pomimo problemów technicznych nękających go zarówno podczas porannych treningów, jak i samej sesji kwalifikacyjnej zdołał uzyskać 16 pozycję startową. Tuż za Hiszpanem zakwalifikował się drugi kierowca z zespołu Jaguar – Eddie Irvine, natomiast kierowcy z zespołu Minardi – Mark Webber oraz Alex Yoong wystartują do jutrzejszego wyścigu z 20 i 22 pozycji.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca