F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser A1 Preis von Österreich 200016 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,304 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,814 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,228 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mika Hakkinen po 7-wyścigowej przerwie ponownie wywalczył pierwszą pozycję startową podczas sesji kwalifikacyjnej, która ze względu na możliwość opadów deszczu, przebiegała w nieco odmienny sposób niż zwykle, tzn. większa aktywność cechowała pierwszą połowę. Deszcz jednak nie zaczął padać i kierowcy, którzy w pośpiechu wykorzystali większość z 12 dozwolonych do przejechania okrążeń, w drugiej połowie mogli już tylko oglądać poczynania swoich rywali. Hakkinen od początku sesji był zdecydowanym faworytem, jeśli chodzi o zdobycie pole position. Kierowca, który uzyskał drugi czas – David Coulthard, był wolniejszy od Fina o blisko cztery dziesiąte sekundy.

Rubens Barrichello drugi raz w tym sezonie okazał się szybszy od Michaela Schumachera i do wyścigu wystartuje z trzeciej pozycji, natomiast Niemiec po trzech z rzędu zdobytych pierwszych pozycjach startowych tym razem miał kłopoty z optymalnym ustawieniem bolidu i uzyskał dopiero czwarty czas.

Jarno Trulli podbudowany zarobkiem punktowym w dwóch ostatnich wyścigach zakwalifikował się na piątej pozycji, natomiast wyjątkowo słabo spisał się tym razem Heinz-Harald Frentzen uzyskując najgorszą pozycję startową w tym sezonie – piętnastą.

Ricardo Zonta, jeden ze słabiej spisujących się w tym sezonie kierowców (19 pozycja startowa w poprzednim wyścigu) tym razem zaskoczył wszystkich i uzyskał szósty czas. Jest to najwyższa pozycja startowa Brazylijczyka nie tylko w tym sezonie, ale w całej jego dotychczasowej karierze kierowcy Formuły Jeden. Jacques Villeneuve – drugi kierowca reprezentujący barwy zespołu BAR był minimalnie wolniejszy (0.002 sekundy) od Zonty i do wyścigu wystartuje z siódmej pozycji.

Giancarlo Fisichella po dwóch niezbyt udanych sesjach kwalifikacyjnych ponownie zakwalifikował się w pierwszej dziesiątce, a konkretnie na pozycji ósmej. Odmiennie sprawa ma się w przypadku Alexandra Wurza, ponieważ w tym sezonie jeszcze ani razu Austriak nie startował z pierwszej dziesiątki. Nawet występ przed własną publicznością nie wpłynął zbytnio na jego postawę i jedyne co mu się udało osiągnąć, to 14 pozycja startowa.

Podobnie jak Zonta, najwyższe pozycje startowe w tym sezonie wywalczyli również kierowcy z zespołu Sauber: Mika Salo dziewiątą i Pedro Diniz trzynastą. Nie jest to jakieś szczególne osiągnięcie, aczkolwiek Salo dwa razy w tym sezonie kończył wyścig w pierszej szóstce po starcie z 12 (Grand Prix San Marino) i 13 (Grand Prix Monaco) pozycji.

Pierwszą dziesiątkę kierowców zamyka tym razem Jos Verstappen. W tym sezonie Holender tylko raz startował z wyższej pozycji, a była to ósma pozycja wywalczona podczas kwalifikacji do Grand Prix Wielkiej Brytanii. Pedro de la Rosa jeżdżący w drugim bolidzie Arrows uzyskał 12 czas.

W pierwszej dziesiątce zabrakło tym razem kierowcy z zespołu Jaguar, a stało się to głównie z powodu nieobecności Eddiego Irvine'a. Irlandczyk wziął co prawda udział w piątkowych sesjach treningowych, jednak ze względu na niewyjaśnione bule brzucha, musiał udać się do Londynu na dokładne badania. Jego miejsce zajął testowy kierowca tej stajni, 25-letni Luciano Burti. Jest to pierwszy udział Brazylijczyka w wyścigach Formuły Jeden, aczkolwiek niezbyt imponujący (przedostatnia pozycja startowa). Jednak patrząc na Johnny'ego Herberta, który uzyskał 16 czas, a jest przecież o wiele bardziej doświadczonym kierowcą, nie widać aż tak wielkiej różnicy.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca