F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Marlboro do Brasil 200026 marca
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,292 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 304,732 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,703 - Nigel Mansell (Williams), 1992
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,397 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,013 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 1999
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mika Hakkinen zdobył drugie pole position w tym sezonie, podczas sesji kwalifikacyjnej, która momentami przypominała farsę z powodu opadających co pewien czas tablic reklamowych Marlboro na prostą startową, co z kolei zmuszało organizatorów do przerywania sesji aż trzy razy. Ostatnie opadnięcie było najbardziej dramatyczne, jako że nastąpiło wprost na pędzącego z pełną prędkością Jeana Alesiego, ale na szczęście obeszło się bez wypadku. Z pierwszej linii wystartuje także drugi McLaren, prowadzony przez Davida Coultharda.

Kierowcy Ferrari znów muszą zadowolić się tylko drugą linią startową, aczkolwiek Michael Schumacher zbliżył się do Hakkinena o jedną dziesiątą sekundy w stosunku do poprzedniej sesji kwalifikacyjnej.

Sporą niespodziankę sprawił Giancarlo Fisichella z zespołu Benetton Supertec, kwalifikując się na piątą pozycję, chociaż biorąc pod uwagę fakt, że zespół ten został ostatnio wykupiony przez Renault – francuskiego giganta samochodowego, który wycofał się z dostarczania silników dla zespołów Williams i Benetton po ostatnim wyścigu sezonu 1997, nie jest to aż tak wielka niespodzianka. Do końca 2001 roku zespół będzie jeszcze występował pod nazwą Benetton, a dopiero w 2002 roku stanie się fabrycznym zespołem Renault. Na stanowisko szefa zespołu powrócił również Flavio Briatore, który był szefem tego zespołu w czasie, kiedy Michael Schumacher zdobywał swoje dwa tytuły mistrzowskie. W przeciwieństwie do Fisichelli drugi kierowca z tego zespołu, Alexander Wurz zdołał zakwalifikować się dopiero na trzynastej pozycji.

Eddie Irvine wywalczył szóstą pozycję startową, poprawiając tym samym o jedno miejsce rezultat z poprzedniej sesji kwalifikacyjnej. Szkoda tylko, że Johnny Herbert nie jest w stanie wyciągnąć tyle samo z drugiego bolidu Jaguar i wyścig rozpocznie dopiero z 17 pozycji.

Obaj kierowcy z zespołu Jordan mieli niezbyt udaną sesję kwalifikacyjną (siódma pozycja Heinza-Haralda Frentzena i 12 Jarna Trullego), do czego przyczyniły się feralne tablice reklamowe, a w przypadku Trullego dodatkowo poślizg na samym początku sesji, po którym Włoch musiał zostawić swój podstawowy bolid na torze i od tej pory korzystać z zapasowego, w którym na dokładkę zepsuła się skrzynia biegów.

Ricardo Zonta drugi raz w swojej karierze zdołał zakwalifikować się wyżej (ósma pozycja) od swego partnera z zespołu BAR – Jacquesa Villeneuve'a, który podczas tej sesji wywalczył 10 pozycję startową. Brazylijczyk w zeszłym roku podczas sobotniej sesji treningowej miał wypadek i nie mógł wziąć udziału w Grand Prix Brazylii (oraz trzech kolejnych wyścigach), więc jest to jego pierwszy pełny udział w "domowym" wyścigu.

Jenson Button z zespołu Williams uzyskał dziewiąty czas w swojej zaledwie drugiej sesji kwalifikacyjnej i tu również podobnie jak w przypadku zespołu BAR mniej doświadczony kierowca uzyskał lepszy rezultat, gdyż Ralf Schumacher wystartuje z jedenastej pozycji.

Na koniec chciałbym wspomnieć jeszcze o samym torze, który jest jednym z najbardziej wyboistych torów w kalendarzu Formuły Jeden. W tym roku został położony nowy asfalt, ale wyboje na prostej startowej stały się jeszcze bardziej dokuczliwe. Do tego stopnia, że w obu bolidach zespołu Sauber powodowały uszkodzenia tylnego statecznika i dlatego też zespół ten postanowił wycofać się z udziału w wyścigu, ze względu na bezpieczeństwo swoich kierowców.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca