|
|
|
|
|
|
Grande Premio Marlboro do Brasil 2000 | 26 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:15,703 - Nigel Mansell (Williams), 1992 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,397 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,013 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 1999 |
| |
Opis kwalifikacji [ T- | T+ ]
|
Mika Hakkinen zdobył drugie pole position w tym sezonie, podczas sesji kwalifikacyjnej, która momentami przypominała farsę z powodu opadających co pewien czas tablic reklamowych Marlboro na prostą startową, co z kolei zmuszało organizatorów do przerywania sesji aż trzy razy. Ostatnie opadnięcie było najbardziej dramatyczne, jako że nastąpiło wprost na pędzącego z pełną prędkością Jeana Alesiego, ale na szczęście obeszło się bez wypadku. Z pierwszej linii wystartuje także drugi McLaren, prowadzony przez Davida Coultharda.
Kierowcy Ferrari znów muszą zadowolić się tylko drugą linią startową, aczkolwiek Michael Schumacher zbliżył się do Hakkinena o jedną dziesiątą sekundy w stosunku do poprzedniej sesji kwalifikacyjnej.
Sporą niespodziankę sprawił Giancarlo Fisichella z zespołu Benetton Supertec, kwalifikując się na piątą pozycję, chociaż biorąc pod uwagę fakt, że zespół ten został ostatnio wykupiony przez Renault – francuskiego giganta samochodowego, który wycofał się z dostarczania silników dla zespołów Williams i Benetton po ostatnim wyścigu sezonu 1997, nie jest to aż tak wielka niespodzianka. Do końca 2001 roku zespół będzie jeszcze występował pod nazwą Benetton, a dopiero w 2002 roku stanie się fabrycznym zespołem Renault. Na stanowisko szefa zespołu powrócił również Flavio Briatore, który był szefem tego zespołu w czasie, kiedy Michael Schumacher zdobywał swoje dwa tytuły mistrzowskie. W przeciwieństwie do Fisichelli drugi kierowca z tego zespołu, Alexander Wurz zdołał zakwalifikować się dopiero na trzynastej pozycji.
Eddie Irvine wywalczył szóstą pozycję startową, poprawiając tym samym o jedno miejsce rezultat z poprzedniej sesji kwalifikacyjnej. Szkoda tylko, że Johnny Herbert nie jest w stanie wyciągnąć tyle samo z drugiego bolidu Jaguar i wyścig rozpocznie dopiero z 17 pozycji.
Obaj kierowcy z zespołu Jordan mieli niezbyt udaną sesję kwalifikacyjną (siódma pozycja Heinza-Haralda Frentzena i 12 Jarna Trullego), do czego przyczyniły się feralne tablice reklamowe, a w przypadku Trullego dodatkowo poślizg na samym początku sesji, po którym Włoch musiał zostawić swój podstawowy bolid na torze i od tej pory korzystać z zapasowego, w którym na dokładkę zepsuła się skrzynia biegów.
Ricardo Zonta drugi raz w swojej karierze zdołał zakwalifikować się wyżej (ósma pozycja) od swego partnera z zespołu BAR – Jacquesa Villeneuve'a, który podczas tej sesji wywalczył 10 pozycję startową. Brazylijczyk w zeszłym roku podczas sobotniej sesji treningowej miał wypadek i nie mógł wziąć udziału w Grand Prix Brazylii (oraz trzech kolejnych wyścigach), więc jest to jego pierwszy pełny udział w "domowym" wyścigu.
Jenson Button z zespołu Williams uzyskał dziewiąty czas w swojej zaledwie drugiej sesji kwalifikacyjnej i tu również podobnie jak w przypadku zespołu BAR mniej doświadczony kierowca uzyskał lepszy rezultat, gdyż Ralf Schumacher wystartuje z jedenastej pozycji.
Na koniec chciałbym wspomnieć jeszcze o samym torze, który jest jednym z najbardziej wyboistych torów w kalendarzu Formuły Jeden. W tym roku został położony nowy asfalt, ale wyboje na prostej startowej stały się jeszcze bardziej dokuczliwe. Do tego stopnia, że w obu bolidach zespołu Sauber powodowały uszkodzenia tylnego statecznika i dlatego też zespół ten postanowił wycofać się z udziału w wyścigu, ze względu na bezpieczeństwo swoich kierowców.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|