|
|
|
|
|
|
Warsteiner Grand Prix of Europe 2000 | 21 maja |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 4,556 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 305,235 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:16,602 - Mika Hakkinen (McLaren), 1997 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,805 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,244 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997 |
| |
Podsumowanie wyścigu [ T- | T+ ]
|
Michael Schumacher po raz kolejny pokazał, że jest mistrzem jazdy po mokrym torze. Jest to dodatkowo pierwsze zwycięstwo Niemca przed własną publicznością w barwach zespołu Ferrari. Jeszcze za nim rozpadało się na dobre Schumacher bez większych problemów wyprzedził Mikę Hakkinena i od tego momentu prowadzenie tracił tylko chwilowo po odbywaniu kolejnych postojów w boksach.
Mika Hakkinen po bardzo dobrym starcie objął prowadzenie wyścigu, jednak kiedy zaczął padać deszcz, znacznie zwolnił tempo jazdy i dał się wyprzedzić Michaelowi Schumacherowi. Dopiero w końcówce wyścigu zaczął czuć się pewniej na zupełnie mokrym torze i w pewnym momencie znajdował się nawet niecałe sześć sekund za Niemcem, stało się to jednak głównie za sprawą korku, który wytworzył się wtedy na torze.
Jednak znacznie mniej udany wyścig mieli drudzy kierowcy z zespołów McLaren i Ferrari – David Coulthard oraz Rubens Barrichello. Szkot tuż po swym pierwszym postoju o mało co nie wyprzedził Michaela Schumachera, jednak od tego momentu zaczął jechać znacznie wolniej i po niedługim czasie przepuścił nawet Hakkinena, a wyścig ukończył ze stratą jednego okrążenia do zwycięzcy. Możliwe, że Coulthard po przeżyciu katastrofy lotniczej, zwłaszcza podczas deszczu postanowił zachować większe niż zwykle środki ostrożności. A jeśli chodzi o Brazylijczyka, to największym błędem było obranie strategii trzech postojów. Ze wszystkich kierowców Barrichello jako jedyny obrał właściwie taką strategię i z tego powodu finiszował dopiero na czwartej pozycji, podobnie jak Coulthard ze stratą jednego okrążenia do lidera.
Giancarlo Fisichella po trzech niezbyt udanych wyścigach wreszcie ukończył wyścig na punktowanej pozycji. Włoch w czasie wyścigu dokonał kilku skutecznych ataków, popełniał też mało błędów i w pełni zasłużenie finiszował na piątej pozycji. Razem z Michaelem Schumacherem Fisichella nie ma na swoim koncie żadnego nieukończonego wyścigu, w przeciwieństwie do Alexandra Wurza, drugiego kierowcy z zespołu Benetton Supertec, który drugi raz w tym sezonie nie dojechał do mety, jednak gdyby nawet ukończył wyścig najprawdopodobniej i tak nie zarobiłby punktu.
Sporą niespodziankę sprawił Pedro de la Rosa kończąc wyścig na szóstej pozycji. Jest to drugi punkt zdobyty przez Hiszpana w jego dotychczasowej karierze kierowcy Formuły Jeden. Jednak tym razem punktowana pozycja jest w pełni zasłużona, ponieważ de la Rosa w czasie wyścigu nie popełnił żadnego błędu i był nawet w stanie odpierać ataki Rubensa Barrichello, który bądź co bądź jest bardziej utytułowanym kierowcą i dysponuje znacznie lepszym sprzętem. Tuż przed drugim postojem Hiszpan zajmował nawet trzecią pozycją, a tak dobrze nie wiodło się zespołowi Arrows od pamiętnego wyścigu o Grand Prix Węgier w 1997r., kiedy to Damon Hill ukończył wyścig na drugiej pozycji za kierownicą bolidu tej właśnie stajni. Jos Verstappen miał nieco mniej szczęścia, chociaż być może dlatego, że zbyt agresywnie jechał i zbyt często "wchodził" innym kierowcom w drogę.
Zespół Jordan po średnio udanym wyścigu o Grand Prix Hiszpanii zaliczył kolejną "wpadkę" w tym sezonie, a dokładniej mówiąc trzeci raz w tym roku żaden bolid tej stajni nie dojechał do mety. W tym przypadku wszystko rozegrało się bardzo szybko, bo już po dwóch okrążeniach Jarno Trulli i Heinz-Harald Frentzen nie brali udziału w wyścigu. O ile w przypadku Frentzena wina stoi całkowicie po stronie sprzętu, o tyle Trulli sam postarał się o "awarię" zawieszenia, zajeżdżając na starcie innemu włoskiemu kierowcy drogę – Fisichelli. Był to jednak typowy "wypadek przy pracy" i nie powinien zbyt negatywnie rzutować na sportowe zachowanie Trullego.
W podsumowaniu tego wyścigu należy powiedzieć, że był on w miarę ciekawy, aczkolwiek w zeszłym sezonie bywały ciekawsze wyścigi w deszczu. Niemniej jednak w zasadzie tylko deszcz jest w stanie zapewnić ciekawy wyścig, chociaż z punktu widzenia kierowcy jechanie przy prawie zerowej widoczności z tak dużą prędkością nie należy do zbyt wielkich przyjemności. Jednak kierowcy z nieco słabszych zespołów doskonale zdają sobie sprawę, że jest to jedna z niewielu szans na zdobycie punktów.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|