F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix Air Canada 200018 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,421 km
Liczba okrążeń: 69
Pełny dystans: 305,049 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,095 - Michael Schumacher (Ferrari), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,379 - Michael Schumacher (Ferrari), 1998
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,541 km/h - Damon Hill (Williams), 1996
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher wywalczył trzecie pole position w tym sezonie i w ten sposób zrównał się z Miką Hakkinenem, co do ilości pierwszych pozycji startowych. Drugą pozycję wywalczył zwycięzca poprzedniego wyścigu, Grand Prix Monaco – David Coulthard, po stoczeniu zaciętego pojedynku z Niemcem.

Rubens Barrichello tym razem spisał się znacznie lepiej niż podczas poprzedniej sesji kwalifikacyjnej i uzyskał czas gorszy od czasu Schumachera o 0.264 sekundy, co dało mu trzecią pozycję startową. Razem z Brazylijczykiem z drugiej linii wystartuje Mika Hakkinen, który już piąty raz z rzędu nie był w stanie wywalczyć pierwszej pozycji startowej, a przecież w poprzednim sezonie to było jego mocną stroną.

Heinz-Harald Frentzen podczas sesji kwalifikacyjnych generalnie spisuje się bez zarzutu, na co dowodem jest piąta pozycja startowa do Grand Prix Kanady, ale jak do tej pory w samych wyścigach idzie mu znacznie gorzej, chociaż w większości przypadków zawodzi sprzęt. Podobnie sprawa ma się oczywiście do drugiego kierowcy z zespołu Jordan – Jarno Trullego, który po trzech ostatnich sesjach kwalifikacyjnych, podczas których uzyskiwał lepsze rezultaty od Niemca tym razem spisał się trochę gorzej (siódma pozycja startowa), aczkolwiek różnica czasowa pomiędzy nim a Frentzenem wynosi mniej niż jedna dziesiąta sekundy.

Jacques Villeneuve zaprezentował się dosyć dobrze przed własną publicznością, uzyskując szóstą pozycję startową. Ricardo Zonta, drugi kierowca z zespołu BAR także uzyskał całkiem niezły rezultat, kwalifikując się na ósmej pozycji. Obaj kierowcy z tej stajni po raz drugi w tym sezonie uzyskali najwyższe pozycje startowe, chociaż jeśli chodzi o sam wyścig, to sprawa ma się podobnie jak w przypadku zespołu Jordan.

Pedro de la Rosa z zespołu Arrows kwalifikując się na ósmej pozycji uzyskał najwyższą pozycję startową w swojej dotychczasowej karierze kierowcy Formuły Jeden. Nieco słabiej spisał się Jos Verstappen, partner Hiszpana w zespole Arrows i do wyścigu wystartuje z 13 pozycji, aczkolwiek obu kierowców dzieli niewiele ponad dwie dziesiąte sekundy.

Kierowcy z zespołu Benetton zakwalifikowali się na 10 pozycji (Giancarlo Fisicella) i 14 (Alexander Wurz). Być może nie jest to jakieś nadzwyczajne osiągnięcie, ale tor w Kanadzie był do tej pory wyjątkowo szczęśliwy dla tego zespołu, jeśli chodzi o końcowy rezultat wyścigu.

Johnny Herbert, reprezentujący barwy zespołu Jaguar pierwszy raz w tym sezonie uzyskał lepszy czas podczas sesji kwalifikacyjnej od drugiego kierowcy z tego zespołu, Eddiego Irvine'a i do wyścigu wystartuje z 11 pozycji. W przypadku Irvine'a 16 pozycja startowa jest najgorszym osiągnięciem w tym sezonie.

Zespół Williams tą sesję kwalifikacyjną może zaliczyć do jednej z najmniej udanych w tym sezonie, gdyż Ralf Schumacher uzyskał dopiero dwunasty czas, co jest najgorszym osiągnięciem tego kierowcy w tym sezonie, natomiast Jenson Button zakwalifikował się na 18 pozycji i taka pozycja startowa z pewnością nie ułatwi mu życia, zwłaszcza, że zbliża się moment rozstrzygnięcia jego przyszłości w tym zespole.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca