F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Mobil 1 Grand Prix de France 20002 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,248 km
Liczba okrążeń: 72
Pełny dystans: 305,886 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,864 - Nigel Mansell (Williams), 1992
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,070 - Nigel Mansell (Williams), 1992
Największa średnia prędkość wyścigu:
191,081 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 1998
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher trzeci raz z rzędu wywalczył pierwszą pozycję startową. Podobnie jak przed dwoma tygodniami jedynym kierowcą, który był w stanie zagrozić Niemcowi był David Coulthard, aczkolwiek sesja ta była dosyć pechowa dla Szkota. Pierwsze okrążenie pomiarowe Coulthard ukończył dopiero w połowie sesji kwalifikacyjnej i to w dodatku w zapasowym bolidzie Miki Hakkinena, jednak mimo to uzyskał drugi czas. Dopiero pod koniec sesji mechanicy uporali się z przygotowaniem podstawowego bolidu i Szkot jadąc tym właśnie bolidem ostatecznie uzyskał czas gorszy tylko o jedną dziesiątą sekundy od czasu Schumachera. Gdyby Coulthard od początku sesji mógł korzystać z podstawowego bolidu, być może sesja ta zakończyłaby się nieco inaczej.

Nie tylko Michael Schumacher i David Coulthard wystartują z takich samych pozycji, co ostatnim razem, ponieważ trzeci i czwarty czas drugi raz z rzędu wywalczyli kolejno Rubens Barrichello oraz Mika Hakkinen, który najwyraźniej nadal nie jest w formie.

Ralf Schumacher po dwóch niezbyt udanych sesjach kwalifikacyjnych czwarty raz w tym sezonie zakwalifikował się na piątej pozycji, bezpośrednio za kierowcami z zespołów Ferrari i McLaren. Wygląda na to, że tor Magny-Cours bardziej pasuje bolidom Williams niż dwa poprzednie, ponieważ Jenson Button wywalczył dziesiątą pozycję startową, a w tym sezonie Brytyjczyk tylko raz startował z wyższej, ale tylko o jedno miejsce pozycji (Grand Prix Wielkiej Brytanii).

Eddie Irvine uzyskał szósty czas i jest to drugi taki przypadek w tym sezonie. Johnny Herebrt – partner Irlandczyka w zespole Jaguar pechowy początek sezonu ma już chyba na dobre za sobą, ponieważ trzeci raz z rzędu wywalczył 11 pozycję startową, jednak od Irvine'a dzieli go aż 0.777 sekundy, a więc Brytyjczyka czeka jeszcze trochę pracy.

Zarówno Jacques Villeneuve (BAR) jak i Heinz-Harald Frentzen (Jordan) nie tracą nadziei na uzyskanie dobrego rezultatu w wyścigu i podczas sesji kwalifikacyjnych dają z siebie co mogą. Co prawda tym razem obu kierowcom poszło nieco gorzej niż ostatnim razem (siódma pozycja startowa Kanadyjczyka i ósma Niemca), miejmy jednak nadzieję, że obu kierowcom uda się przynajmniej ukończyć wyścig. W przypadku zespołowych partnerów wyżej wymienionych kierowców tylko Jarno Trulli (Jordan) uzyskał rezultat porównywalny z osiągnięciem partnera (dziewiąty czas), natomiast Ricardo Zonta po bardzo udanej sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Kanady, kiedy to uzyskał ósmą pozycję startową tym razem spisał się wyjątkowo słabo i do wyścigu wystartuje z 19 pozycji. Gorzej od Brazylijczyka (nie licząc kierowców z zespołu Minardi) zaprezentował się tylko Jos Verstappen, jednak Holender nie odzyskał jeszcze pełni sił po wypadku, jaki przydarzył mu się podczas testów poprzedzających Grand Prix Francji na tym samym torze i najprawdopodobniej tylko dlatego uzyskał najgorszą pozycję startową w tym sezonie.

Zgodnie z zapowiedzią, kierowcy ze stajni Benetton niezbyt dobrze spisali się podczas tej sesji kwalifikacyjnej, ponieważ konstrukcja bolidów, jakimi dysponują w tym sezonie niezbyt pasuje do tego toru. Bywały jednak przypadki, kiedy po starcie z niezbyt dobrej pozycji Giancarlo Fisichella był w stanie wyścigu ukończyć na punktowanej pozycji, tak więc niczego nie można wykluczyć.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca