F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Mobil 1 Grand Prix de France 20011 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,251 km
Liczba okrążeń: 72
Pełny dystans: 305,886 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,864 - Nigel Mansell (Williams), 1992
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,070 - Nigel Mansell (Williams), 1992
Największa średnia prędkość wyścigu:
191,081 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 1998
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Ralf Schumacher pierwszy raz w swojej karierze wywalczył pole position. Co prawda po pierwszej serii okrążeń pomiarowych najszybszy był Michael Schumacher (Ferrari), jednak już na drugim okrążeniu pomiarowym Ralf ustanowił czas jedna minuta i 12.989 sekundy, który zagwarantował mu pierwszą pozycję startową. Kierowca Williamsa miał jednak sporo szczęścia, ponieważ podczas ostatniej próby Michael Schumacher także uzyskał czas poniżej minuty i 13 sekund, a do pobicia młodszego brata zabrakło mu zaledwie 0.010 sekundy. Ten bardzo dobry rezultat Ralf Schumacher w głównej mierze zawdzięcza wyborowi miększych opon, które w sesji kwalifikacyjnej dały mu pewną przewagę, ale mogą być nienajlepszym rozwiązaniem na wyścig. Tak czy inaczej lepszego prezentu na swoje 26 urodziny Niemiec nie mógł sobie chyba wymarzyć. Również francuski producent opon Michelin jest z pewnością zadowolony z pierwszego pole position wywalczonego od powrotu do Formuły Jeden właśnie we Francji. Dla zespołu Williams jest to pierwsze pole position od ostatniego wyścigu sezonu 1997 – Grand Prix Europy.

Kierowcy z zespołu McLaren spisali się tym razem trochę lepiej niż podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Europy. David Coulthard był wolniejszy od braci Schumacher o mniej niż 0.2 sekundy, co dało mu trzecią pozycję startową, natomiast Mika Hakkinen zakwalifikował się na czwartej pozycji. Zastanawiające jest jednak to, że w tym sezonie to Coulthard, a nie Hakkinen kwalifikuje się częściej na wyższej pozycji. Także kierowcy z zespołu Jordan zbliżyli się podczas tej sesji kwalifikacyjnej do czołówki. Jarno Trulli uzyskał nawet lepszy rezultat od słabszej połowy zespołów Williams i Ferrari – Juana Pablo Montoi i Rubensa Barrichello. Kolumbijczyk w przeciwieństwie do partnera z zespołu – Ralfa Schumachera wybrał twardsze opony i przez to zakwalifikował się na szóstej pozycji, chociaż gdyby nie problemy z mijaniem wolnych kierowców mógłby uzyskać piąty czas, natomiast Barrichello miał wyraźne problemy z prowadzeniem swojego bolidu przez całą sesję kwalifikacyjną i w efekcie uzyskał najgorszą pozycję startową w tym sezonie – ósmą. Drugi kierowca z zespołu Jordan – Heinz-Harald Frentzen w wyścigu wystartuje z siódmej pozycji.

Nick Heidfeld (Sauber) podczas trzech poprzednich sesji kwalifikacyjnych uzyskiwał gorsze rezultaty od mniej doświadczonego partnera z zespołu – Kimi Raikkonena, jednak tym razem wreszcie przełamał złą passę i zakwalifikował się na dziewiątej pozycji – cztery miejsca wyżej od Fina. Pomiędzy kierowcami z zespołu Sauber znaleźli się kierowcy z zespołu BAR – Jacques Villeneuve i Olivier Panis oraz jeden kierowca z zespołu Jaguar – Eddie Irvine. Irlandczyk na drugim okrążeniu pomiarowym wypadł z toru po poślizgu i musiał przesiąść się do zapasowego bolidu, w którym podczas następnej próby na tym samym zakręcie znów wpadł w poślizg. W takiej sytuacji 12 pozycja startowa jest i tak sporym osiągnięciem. Drugi kierowca z zespołu Jaguar – Pedro de la Rosa uzyskał 14 czas.

Luciano Burti drugi raz w tym sezonie uzyskał lepszy rezultat od znacznie bardziej doświadczonego partnera z zespołu Prost – Jeana Alesiego. Brazylijczyk zakwalifikował się na 15 pozycji, natomiast dla Francuza 19 pozycja startowa w "domowym" wyścigu nie jest z pewnością powodem do dumy. Zespół Benetton obiecywał na Grand Prix Francji znaczące poprawki w konstrukcji swoich bolidów, jednak podczas tej sesji kwalifikacyjnej nie dało się ich raczej zauważyć. Być może z poprawek tych skorzystał tylko Jenson Button, który wyjątkowo tym razem uzyskał zbliżony rezultat do zespołowego partnera – Giancarla Fisichelli. Ostatnie pozycje startowe przypadły kierowcom z zespołów Arrows i Minardi.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca