F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Campari d'Italia 200116 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,764 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,770 - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:25,595 - Mika Hakkinen (McLaren), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,287 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Juan Pablo Montoya (Williams) po raz drugi z rzędu, a trzeci w swojej dotychczasowej karierze zakwalifikował się na pole position. Kolumbijczyk w zasadzie całkowicie zdominował tegoroczną sesję kwalifikacyjną do Grand Prix Włoch, gdyż tylko po pierwszej serii okrążeń pomiarowych był minimalnie wolniejszy od Michaela Schumachera (Ferrari), natomiast z każdą kolejną wizytą na torze deklasował swoich rywali, łącznie z zespołowym partnerem – Ralfem Schumacherem. Prawdę mówiąc obaj bracia Schumacherowie niezbyt dobrze spisywali się podczas tej sesji kwalifikacyjnej i ostatecznie żaden z nich nie zdołał się załapać nawet na drugą pozycję startową, ponieważ dziesięć minut przed końcem sesji drugi czas uzyskał drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello. Brazylijczyk pierwszy raz w tym sezonie zdołał pokonać Michaela Schumachera, który wraz ze swoim młodszym bratem wyścig będzie musiał rozpocząć z drugiej linii startowej.

Jarno Trulli szósty raz w tym sezonie zakwalifikował się na piątej pozycji. Włoch zdołał pokonać obydwu kierowców z zespołu McLaren, a to jest już sporym osiągnięciem. Niestety drugi kierowca z zespołu Jordan – Jean Alesi z każdą sesją kwalifikacyjną spisuje się coraz gorzej. Wystarczy powiedzieć, że po raz drugi został pokonany przez Heinza-Haralda Frentzena, którego zastąpił w tym zespole po Grand Prix Niemiec, a który z kolei zajął jego miejsce w zespole Prost. Francuz podczas tej sesji kwalifikacyjnej narzekał na problemy z optymalnym ustawieniem bolidu i był bardzo niezadowolony z uzyskanej 16 pozycji startowej, a rezultat ten określił jako najgorszy z możliwych. David Coulthard zdołał tym razem zakwalifikować się w pierwszej szóstce, jednak był wolniejszy od Montoi o blisko sekundę i raczej trudno będzie mu wygrać niedzielny wyścig. Drugi kierowca z zespołu McLaren – Mika Hakkinen drugi raz z rzędu zakwalifikował się na siódmej pozycji. Cztery minuty przed końcem sesji kwalifikacyjnej Fin popełnił błąd, w wyniku którego wpadł na bandę i rozbił swój bolid, ale na szczęście z wypadku tego, po którym sesja kwalifikacyjna została na krótko wstrzymana wyszedł bez szwanku.

Kierowcy z zespołu Sauber – Nick Heidfeld oraz Kimi Raikkonen po niezbyt udanej sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Belgii, podczas której nękały ich problemy techniczne tym razem mogli w pełni wykorzystać potencjał swoich bolidów i do wyścigu zakwalifikowali się kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji. Pierwszą dziesiątkę podobnie jak przed dwoma tygodniami zamyka Pedro de la Rosa. Hiszpan piąty raz z rzędu uzyskał lepszy rezultat od partnera z zespołu Jaguar – Eddiego Irvine'a i to niestety niezbyt dobrze świadczy o Irlandczyku, który w 1999 roku został przecież wicemistrzem świata. Jenson Button (Benetton) wywalczył najlepszą pozycję startową w tym sezonie – 11. Brytyjczyk uzyskał nawet lepszy rezultat od bardziej doświadczonego partnera zespołowego – Giancarla Fisichelli, jednak nie ma się co dziwić, ponieważ Włoch podczas tej sesji kwalifikacyjnej miał najpierw problemy z podstawowym bolidem, a następnie także i z zapasowym i dlatego uzyskał dopiero 14 czas.

Heinz-Harald Frentzen (Prost) zakwalifikował się na 12 pozycji i z rezultatu tego był nawet bardziej zadowolony niż z czwartej pozycji startowej uzyskanej podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Belgii, ponieważ wtedy dopomogły mu trochę warunki pogodowe. Tak czy inaczej także i tym razem Niemiec uzyskał lepszy rezultat od Jeana Alesiego i jak tak dalej pójdzie, Eddie Jordan zacznie żałować decyzji o usunięciu Frentzena ze swojego zespołu. Drugi kierowca z zespołu Prost – Tomas Enge, który został wyznaczony na zastępstwo wracającego do pełni sił Luciana Burtiego zakwalifikował się dopiero na 20 pozycji, na co w głównej mierze złożyły się problemy zarówno z podstawowym, jak i z zapasowym bolidem. Mimo to Czech był zadowolony, że udało mu się w ogóle zakwalifikować do swojego pierwszego wyścigu Formuły Jeden, pomimo problemów technicznych oraz braku doświadczenia.

Kierowcy z zespołu British American Racing uzyskali najgorsze pozycje startowe w tym sezonie: Jacques Villeneuve – 15, a Olivier Panis – 17. Obaj kierowcy narzekali na zbyt małą prędkość swoich bolidów na prostych, a optymizmem napawa ich tylko fakt, że zwykle w trakcie wyścigu bolidy zespołu BAR spisują się lepiej niż podczas sesji kwalifikacyjnych. Kierowcy z zespołu Arrows – Jos Verstappen oraz Enrique Bernoldi zakwalifikowali się zgodnie z prezentowaną ostatnimi czasy formą – tuż przed kierowcami z zespołu Minardi. Swoją drogą zespół Minardi miał niesamowitego pecha już od porannych sesji treningowych, gdyż ze względu na problemy ze skrzyniami biegów zarówno Fernando Alonso, jak i debiutujący Alex Yoong nie zaliczyli ani jednego pełnego okrążenia. Podczas sesji kwalifikacyjnej te samy problemy doprowadziły do tego, że obaj kierowcy musieli dzielić się tylko jednym bolidem wyposażonym w starszy model skrzyni biegów i to, że w ogóle zmieścili się w 107% czasu pole position należy uznać za sukces.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca