F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Marlboro do Brasil 20011 kwietnia
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,292 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 304,732 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,111 - Mika Hakkinen (McLaren), 2000
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,755 - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
199,633 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher (Ferrari) kontynuuje dominację nad pozostałymi kierowcami, która trwa już od sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Włoch w poprzednim sezonie, wywalczając siódmą z rzędu pole position. Podobnie jak podczas ostatniej sesji kwalifikacyjnej tak i tym razem głównym rywalem Niemca był jego młodszy brat – Ralf Schumacher (Williams), ale w tym przypadku z lepszym skutkiem, ponieważ Rubens Barrichello (Ferrari) ani żaden inny kierowca nie zdołał w ostatnim momencie odebrać mu drugiej pozycji. Dla Barrichello sprawy nie mają się najlepiej, ponieważ swój domowy wyścig Brazylijczyk rozpocznie dopiero z szóstej pozycji. Lepsi od niego okazali się tym razem kierowcy z zespołu McLaren – Mika Hakkinen i David Coulthard. Najwidoczniej podczas ostatnich testów w Barcelonie zespół McLaren zdołał poprawić nieco swoje bolidy i dzięki temu Fin zakwalifikował się na trzeciej pozycji ze stratą 0.342 sekundy do Michaela Schumachera, natomiast Coulthard uzyskał piąty czas tracąc do Hakkinena 0.056 sekundy. Juan Pablo Montoya (Williams) wywalczył czwartą pozycję startową będąc tylko nieznacznie wolniejszym od partnera z zespołu, Ralfa Schumachera. Co prawda już na pierwszym okrążeniu pomiarowym Kolumbijczyk wypadł z toru i na piechotę musiał wracać do boksów, aby przesiąść się do zapasowego bolidu, jednak od tego momentu nie popełnił już żadnego poważnego błędu i systematycznie poprawiał swój czas. Ze względu na niewielkie różnice czasowe pomiędzy kierowcami z pierwszej szóstki zapowiada się ciekawa walka w niedzielnym wyścigu.

Kierowcy z zespołu Jordan ewidentnie odstawali od pierwszej szóstki, ale przynajmniej byli szybsi od pozostałych kierowców i do wyścigu wystartują kolejno: z siódmej pozycji Heinz-Harald Frentzen i z ósmej Jarno Trulli. W pierwszej dziesiątce tym razem znaleźli się dwaj kierowcy z zespołu Sauber. Prym w zespole nadal wiedzie Nick Heidfeld, aczkolwiek Kimi Raikkonen nabiera coraz większego doświadczenia i ma już do Niemca mniej niż 0.2 sekundy straty (po poprzedniej sesji kwalifikacyjnej tracił do Heidfelda aż 0.815 sekundy). Kolejnym zespołem, w którym mniej doświadczony kierowca zaczyna doganiać bardziej doświadczonego kierowcę jest Jaguar. Tym mniej doświadczonym kierowcą jest oczywiście Luciano Burti – drugi po Barrichello najszybszy z brazylijskich kierowców, dla którego zbliżony rezultat w stosunku do zespołowego partnera – Eddiego Irvine'a jest bardzo ważny, jako że ostatnio zaczynają krążyć plotki, iż miejsce Burtiego miałby zająć Pedro de la Rosa jeszcze przed końcem sezonu. Szef zespołu Jaguar – Bobby Rahal oczywiście dementuje te plotki, ale w Formule Jeden nic nie jest nigdy pewne.

Kierowcy z zespołu BAR po dwóch nieudanych wyścigach także i tym razem mają niewielkie szanse na ukończenie wyścigu w pierwszej szóstce, ponieważ Jacques Villeneuve wywalczył dopiero 12 pozycję startową, natomiast Olivier Panis był nawet nieznacznie szybszy od Kanadyjczyka i wyścig rozpocznie z 11 pozycji. Z pozostałych kierowców na uwagę zasługuje jeszcze Enrique Bernoldi (Arrows), który uzyskał lepszy czas od partnera z zespołu – Josa Verstappena, a także Fernando Alonso (Minardi), który podczas tej sesji kwalifikacyjnej był szybszy od Jensona Buttona (Benetton) i Gastona Mazzacane (Prost).

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca