F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Gran Premio Warsteiner di San Marino 200115 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,933 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 305,609 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,303 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:25,531 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,509 km/h - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Szczegółowy opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Startujący z pole position David Coulthard (McLaren) był na najlepszej drodze do popełnienia falstartu, ponieważ tuż przed startem jego bolid trochę się poruszył. Na szczęście Szkot w ostatnim momencie zatrzymał się i dopiero, kiedy wszystkie czerwone światła zgasły, ruszył ponownie z miejsca, ale sytuacja ta spowodowała, iż start nie wyszedł mu najlepiej. Wykorzystał to Ralf Schumacher (Williams), który po bardzo dobrym starcie wyprzedził najpierw Mikę Hakkinena (McLaren), a następnie Coultharda, chociaż ten zostawił mu bardzo niewiele wolnego miejsca po swojej lewej stronie i Niemiec ledwie co się zmieścił. Bardzo dobry start miał również Jarno Trulli (Jordan), który wyprzedził najpierw obecnego mistrza świata – Michaela Schumachera (Ferrari), a po chwili także i Hakkinena. Fin co prawda desperacko starał się odeprzeć atak Włocha, ale z marnym skutkiem. Drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello wystartował jeszcze gorzej od Michaela Schumachera i przed pierwszym zakrętem był ósmy, a wyprzedzili go Juan Pablo Montoya (Williams) i Olivier Panis (BAR). Ten ostatni wyprzedził również Kolumbijczyka i znalazł się na szóstej pozycji. Barrichello zaatakował także Jacques Villeneuve (BAR), jednak nie wyszło mu to na dobre, ponieważ Brazylijczyk zdołał się obronić, natomiast Villeneuve próbę ataku przypłacił utratą wywalczonej wcześniej dziewiątej pozycji. Przed Kanadyjczykiem znalazł się ponownie Kimi Raikkonen (Sauber), natomiast pierwotny właściciel dziewiątej pozycji – Heinz-Harald Frentzen (Jordan), spadł na 11 pozycję. Ze wszystkich kierowców najbardziej udany start miał Giancarlo Fisichella (Benetton), ponieważ wyprzedził aż czterech kierowców i awansował na 15 pozycję.

Pod koniec pierwszego okrążenia Montoya odebrał szóstą pozycję Panisowi, wyprzedzając go tuż przed szykaną prowadzącą na prostą startową. Na drugim okrążeniu Nick Heidfeld (Sauber) odzyskał 12 pozycję, utraconą tuż po starcie na rzecz Eddiego Irvine'a (Jaguar). Na tym samym okrążeniu Jos Verstappen (Arrows) wyprzedził Luciana Burtiego (Jaguar) i znalazł się na 16 pozycji. Pod koniec trzeciego okrążenia Michael Schumacher miał przez chwilę problem z wrzucaniem wyższych biegów i to umożliwiło Montoi awans na piątą pozycję. W połowie następnego okrążenia Schumacher popełnił niewielki błąd i stracił kolejną pozycję na rzecz partnera z zespołu – Barrichello. Na następnym okrążeniu Verstappen wyprzedził Fisichellę i znalazł się na 15 pozycji. Na szóstym okrążeniu Fernando Alonso (Minardi) wypadł z toru podczas pokonywania jednej z szykan i uderzył w bandę. Przyczyną wypadku były problemy z hamulcami. Na następnym okrążeniu z wyścigu odpadł również Verstappen. Na ósmym okrążeniu Barrichello awansował na szóstą pozycję po wyprzedzeniu Panisa, a na następnym okrążeniu Francuza wyprzedził również Michael Schumacher, spychając go na ósmą pozycję.

Po dziesięciu okrążeniach Ralf Schumacher miał niecałe dwie sekundy przewagi nad znajdującym się na drugiej pozycji Coulthardem, natomiast jadący na trzeciej pozycji Trulli miał już ponad 14 sekund straty do lidera. Za Włochem nadal podążał Hakkinen i mimo iż był od niego szybszy, to jednak nie był w stanie go wyprzedzić. Na 18 okrążeniu w bolidzie Raikkonena zawiodła kierownica i Fin nie mając kontroli nad bolidem wjechał w bandę. Na szczęście nie jechał zbyt szybko w tym momencie i bolid doznał niewielkich uszkodzeń, inaczej skutki tego wypadku mogłyby być znacznie poważniejsze. Pod koniec następnego okrążenia do boksów zjechał Jenson Button (Benetton). Podczas tego postoju do bolidu Brytyjczyka nie udało się wlać ani jednej kropli paliwa i na kolejnym okrążeniu Button musiał ponownie zawitać do boksów. Na początku 22 okrążenia postoje odbyli także: Jean Alesi (Prost), Fisichella i Enrique Bernoldi (Arrows). W chwilę później jadący na ósmej pozycji Panis zwolnił i został wyprzedzony przez czterech kierowców, przez co spadł na 12 pozycję. Najwyraźniej Francuz miał chwilowe problemy z prowadzeniem bolidu, ponieważ wkrótce przyspieszył i nikt więcej go nie wyprzedził.

Na 23 okrążeniu w bolidzie Michaela Schumachera zeszło powietrze z lewego przedniego koła i Niemiec musiał zjechać do boksów. Kiedy w końcu się tam znalazł, zajmował już 13 pozycję, ponieważ ponad połowę okrążenia musiał pokonać z bardzo wolną prędkością. Po zmianie opon i zatankowaniu paliwa Schumacher ponownie wyjechał na tor, jednak mechanicy po krótkiej inspekcji koła, z którego zeszło powietrze stwierdzili, iż zostało ono uszkodzone przez hamulec lub któryś z elementów zawieszenia i że sytuacja ta może się powtórzyć, dlatego też Niemiec po przejechaniu jednego okrążenia wycofał się z wyścigu.

Tymczasem postój w boksach zaliczył pierwszy kierowca ze ścisłej czołówki – jadący do tego momentu na trzeciej pozycji Trulli. Podczas czterech kolejnych okrążeń postoje w boksach odbyli także: Heidfeld, Frentzen, Montoya, Panis i Coulthard. Na 29 okrążeniu Montoya, który z boksów wyjechał na siódmej pozycji, zaatakował Trullego tuż przed pierwszą szykaną – Tamburello. W pierwszy z dwóch zakrętów kierowcy weszli jadąc obok siebie, przy czym Montoya znajdował się na mniej optymalnym torze jazdy – po zewnętrznej. Jednak dzięki temu następny zakręt, który był w przeciwną stronę, było mu już łatwiej pokonać i co ważniejsze, mógł w ten sposób przyblokować Włocha, który w tym momencie musiał już odpuścić. Podczas tego wyprzedzania obaj kierowcy otarli się lekko tylnymi kołami. Pod koniec tego okrążenia w boksach pojawili się następni kierowcy: lider wyścigu – Ralf Schumacher, oraz Hakkinen i Villeneuve. W ten sposób co najmniej jeden postój na swoim koncie mieli już wszyscy pozostali w wyścigu kierowcy, oprócz Barrichello i kierowców z zespołu Jaguar.

Po 30 okrążeniach na prowadzeniu nadal znajdował się Ralf Schumacher, a za nim z ośmiosekundową stratą podążał Coulthard. Kolejne pozycje zajmowali: Barrichello, Hakkinen, Montoya i Trulli. Na 31 okrążeniu Villeneuve zakończył udział w wyścigu w smugach dymu, a wcześniej z wyścigu wycofał się również Gaston Mazzacane (Prost). Pod koniec tego i następnego okrążenia postoje w boksach odbyli kierowcy z zespołu Jaguar oraz Barrichello. Irvine i Burti po postojach znaleźli się kolejno na dziewiątej i dwunastej pozycji, natomiast Barrichello utrzymał trzecią pozycję. Mniej więcej w tym samym czasie w boksach po raz drugi znalazł się Fisichella, jednak po zmianie opon i tankowaniu paliwa nie mógł ruszyć z miejsca i musiał wycofać się z wyścigu. Na 43 okrążeniu z wyścigu wycofał się również Irvine.

Pod koniec 43 okrążenia Trulli odbył drugi postój w boksach. Kolejne cztery okrążenia to postoje pozostałych kierowców z czołówki. Większość z nich na tor powróciła bez większych problemów, natomiast postój Montoi przedłużył się do ponad minuty, ponieważ ze względu na problemy ze sprzęgłem Kolumbijczyk nie mógł ruszyć z miejsca. Kiedy w końcu udało mu się wyjechać z boksów, okazało się, że nie może zmieniać biegów i po przejechaniu okrążenia na pierwszym biegu ponownie znalazł się w boksach, ale tylko po to, aby wycofać się z wyścigu.

Po 40 okrążeniach kolejność pierwszej czwórki była bez zmian, a na piątej i szóstej pozycji, dzięki problemom Montoi znaleźli się kierowcy z zespołu Jordan – Trulli i Frentzen. Dziesięć okrążeń przed końcem wyścigu Alesi wyprzedził Burtiego w walce o dziewiątą pozycję. Na 58 okrążeniu z wyścigu wycofał się Tarso Marques (Minardi). Ostatnim wydarzeniem w tym wyścigu była walka o dziesiątą pozycję pomiędzy dwoma brazylijskimi kierowcami – Burtim i Bernoldim, z której zwycięsko wyszedł ten ostatni, trzy okrążenia przed końcem wyścigu.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca