F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Warsteiner Grand Prix of Europe 200124 czerwca
Nürburgring
Długość toru: 4,556 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 305,235 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,602 - Mika Hakkinen (McLaren), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,805 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,244 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Po raz trzeci w tym sezonie dwie pierwsze pozycje startowe wywalczyli bracia Schumacherowie, przy czym prym nadal wiedzie trzykrotny mistrz świata – Michael Schumacher (Ferrari), dla którego jest to już siódme pole position w tym roku. Podobnie jak podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Kanady pierwszymi kierowcami z czołówki, którzy ukończyli okrążenia pomiarowe byli kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard oraz Mika Hakkinen, jednak czasy, jakie uzyskali obaj kierowcy były niezbyt imponujące i wkrótce najlepszy czas okrążenia uzyskał Ralf Schumacher. Przed upływem pół godziny również Michael Schumacher ukończył pierwsze okrążenie pomiarowe, które w tym momencie dało mu prowizoryczną drugą pozycję startową. Kilka minut później Ralf poprawił nieznacznie swój rezultat, jednak ostatni głos należał do aktualnego mistrza świata, który 20 minut przed końcem sesji odebrał pole position młodszemu bratu. W tym momencie na trzeciej pozycji znajdował się już drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, a dopiero na czwartej i piątej pozycji znajdowali się kierowcy z zespołu McLaren. Dziesięć minut później także Rubens Barrichello (Ferrari) uzyskał lepszy rezultat od kierowców z zespołu McLaren, jednak nie udało mu się już pobić ani jednego kierowcy z zespołu Williams.

Dwie minuty przed końcem sesji na tor wyjechała większość kierowców, a jako pierwszy okrążenie pomiarowe miał zamiar ukończyć Coulthard, jednak podczas pokonywania ostatniego zakrętu popełnił błąd i zatrzymał się na poboczu uniemożliwiając w ten sposób innym kierowcom poprawę swoich pozycji startowych. Za Szkotem jechał Ralf Schumacher, który co prawda zdążył jeszcze ukończyć okrążenie pomiarowe zanim zaczęły powiewać żółte flagi, ale był wolniejszy od starszego brata o ponad pół sekundy, natomiast pozostali kierowcy zrezygnowali z ukończenia ostatniego okrążenia i od razu skierowali się do boksów.

Na pozycjach od siódmej do dziesiątej zakwalifikowali się parami kierowcy z zespołów Jordan oraz Sauber i w obu przypadkach szybszy okazał się mniej doświadczony kierowca. Heinz-Harald Frentzen po krótkiej absencji ponownie przystąpił do rywalizacji, ale po raz siódmy z rzędu nie udało mu się pokonać Jarna Trullego, natomiast Kimi Raikkonen drugi raz z rzędu uzyskał lepszy rezultat od Nicka Heidfelda, dla którego będzie to dopiero pierwszy start na niemieckim torze Nurburgring, gdyż w poprzednim sezonie Niemiec nie wziął udziału w Grand Prix Europy ze względu dyskwalifikację po sesji kwalifikacyjnej. Najlepszy kierowca z zespołu BAR – Jacques Villeneuve zakwalifikował się na 11 pozycji. Kanadyjczyk był wolniejszy od Heidfelda o zaledwie jedną tysięczną sekundy, natomiast szybszy od partnera z zespołu – Oliviera Panisa, który wyścig rozpocznie z 13 pozycji o ponad 0.4 sekundy.

Eddie Irvine (Jaguar) po wyjątkowo udanej sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Monako i raczej słabej postawie w ostatniej sesji kwalifikacyjnej tym razem uzyskał 12 czas. Podobnie Giancarlo Fisichella, który w Monako startował z 10 pozycji, a dopiero z 18 w poprzednim wyścigu zaczyna robić postępy bądź też zespół Benetton zabrał się wreszcie do ulepszania bolidu B201 i Włoch Grand Prix Europy rozpocznie z 15 pozycji. Natomiast postawa partnerów zespołowych wyżej wymienionych kierowców – Pedra de la Rosy oraz Jensona Buttona pozostaje raczej bez zmian.

Kierowcy z zespołu Prost zakwalifikowali się kolejno: na 14 pozycji Jean Alesi i na 17 Luciano Burti. Jos Verstappen (Arrows) po raz drugi w tym sezonie uzyskał najgorszą pozycję startową – 19 i dodatkowo po raz drugi został pokonany przez mniej doświadczonego kolegę z zespołu – Enrique Bernoldiego. Stawkę zamykają kierowcy z zespołu Minardi, przy czym pierwszy raz w tym sezonie Tarso Marques uzyskał zbliżony rezultat do zespołowego partnera – Fernando Alonso.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca