F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Gran Premio di San Marino 200214 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,947 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 306,466 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,054 - David Coulthard (McLaren), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:25,524 - Ralf Schumacher (Williams), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,062 km/h - Ralf Schumacher (Williams), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher całkowicie zdominował tegoroczny wyścig na torze Imola i odniósł 56 zwycięstwo w karierze. W przeciwieństwie do poprzedniego wyścigu bolid F2002 okazał się tym razem całkowicie bezkonkurencyjny i dzięki temu zespół Ferrari odniósł pierwsze podwójne zwycięstwo w tym sezonie. Rubens Barrichello, który finiszował na drugiej pozycji, miał jednak w tym wyścigu nieco trudniejsze zadanie od Niemca, gdyż tuż po starcie został wyprzedzony przez Ralfa Schumachera i znalazł się na trzeciej pozycji. Dopiero podczas pierwszej rundy postojów udało mu się wyprzedzić kierowcę z zespołu Williams i od tego momentu mógł już spokojnie jechać. Co prawda podczas drugiego postoju mechanicy z zespołu Ferrari mieli problemy z założeniem jednego z tylnych kół do bolidu Brazylijczyka, jednak miał on już w tym momencie na tyle dużą przewagę nad młodszym z braci Schumacherów, iż nie miało to wpływu na ostateczny rezultat. Bardzo dobra postawa obydwu kierowców w tym wyścigu pozwoliła włoskiej stajni na objęcie prowadzenia w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

Na trzeciej i czwartej pozycji Grand Prix San Marino 2002 ukończyli kierowcy z zespołu Williams – Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya. Poza udanym startem, który umożliwił Niemcowi objęcie drugiej pozycji w początkowej fazie wyścigu, obaj kierowcy nie odegrali znaczącej roli w tym wyścigu, na co w głównej mierze wpływ miała zbyt duża przewaga bolidów Ferrari. Montoya tymczasem był w tym wyścigu znacznie wolniejszy nawet od swojego partnera, co było spowodowane drobnymi zmianami w ustawieniach samochodu Kolumbijczyka tuż przed wyścigiem, które zamiast oczekiwanego efektu przyniosły wręcz odwrotny. W zasadzie na uwagę zasługuje tylko wytrzymałość bolidów Williams, która uległa znaczącej poprawie w stosunku do poprzedniego sezonu. Teraz brakuje już tylko szybkości na bardziej krętych torach.

Jenson Button trzeci raz z rzędu finiszował na punktowanej pozycji i do tego udało mu się również pokonać jednego kierowcę z zespołu McLaren – Davida Coultharda. Jak tak dalej pójdzie, to zespół Renault wkrótce awansuje na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Partner Buttona – Jarno Trulli pierwszy raz w tym sezonie dojechał do mety, jednak dopiero na dziewiątej pozycji, ponieważ nie był w stanie dotrzymać kroku Brytyjczykowi w dalszej części wyścigu i na dodatek trzy okrążenia przed końcem wyścigu został wyprzedzony przez kierowcę z zespołu Sauber.

Na ostatniej punktowanej pozycji wyścig ten ukończył David Coulthard. Szkot nie dość, że nie był w stanie nadążyć za kierowcami z zespołu Williams, to jeszcze został pokonany przez innego kierowcę pochodzącego z wysp brytyjskich i musiał zadowolić się tylko jednym punktem. Jakby tego było mało, drugi kierowca reprezentujący barwy zespołu McLaren w tym sezonie – Kimi Raikkonen drugi raz z rzędu nie ukończył wyścigu ze względu na problemy techniczne, a był na najlepszej drodze do zarobienia dwóch punktów. W tej sytuacji zespół może już chyba zapomnieć o drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej konstruktorów i skupić się na utrzymaniu za sobą zespołu Renault, co biorąc pod uwagę obecną formę tej stajni nie będzie wcale takie proste.

Jacques Villeneuve był bliski zdobycia pierwszych punktów w tym sezonie, gdyż Grand Prix San Marino ukończył na siódmej pozycji. Niestety z wyścigu tego problemy techniczne wyeliminowały tylko jednego kierowcę z czołówki i w takich okolicznościach walka o punktowane pozycje była bardzo trudna, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę obecną formę zespołu British American Racing, która co prawda uległa ostatnio nieznacznej poprawie, ale do zespołów Renault i McLaren sporo jeszcze jej brakuje. Partner Kanadyjczyka – Olivier Panis tymczasem na swoim koncie nadal nie ma ani jednego ukończonego wyścigu w tym sezonie, ponieważ trzeci raz z rzędu z walki wyeliminowały go problemy techniczne. Francuz przynajmniej przejechał ponad połowę wyścigu, natomiast kierowcy z drugiego zespołu korzystającego z silników Hondy (Jordan) – Giancarlo Fisichella i Takuma Sato nie zdołali nawet przejechać 1/3 całego wyścigu.

Kierowcy z zespołu Sauber ze względu na zbyt silną konkurencję także mieli niewielką szansę na zarobek punktowy w tym wyścigu, chociaż w początkowej fazie wyścigu z łatwością dotrzymywali kroku kierowcom z zespołu Renault. Wynikało to jednak głównie z nieco odmiennej strategii postojów, a do tego Nick Heidfeld w wyniku nieporozumienia zbyt wcześnie zjechał do boksów na swój pierwszy postój i z tego powodu boksy odwiedzał w tym wyścigu aż czterokrotnie, ponieważ przy okazji przekroczył limit prędkości obowiązujący w strefie boksów – w tej sytuacji dziesiąta pozycja nie wydaje się aż tak złym rezultatem. Tymczasem partner Niemca – Felipe Massa pokazał w tym wyścigu, że potrafi powalczyć, gdyż trzy okrążenia przed końcem wyścigu po zaciętym pojedynku w brawurowy sposób wyprzedził Trullego i dzięki temu finiszował na ósmej pozycji.

Ostatnim kierowcą, który dojechał do mety pierwszego europejskiego wyścigu w tym sezonie, był Mark Webber. Australijczyk będąc jedynym reprezentantem zespołu Minardi w tym wyścigu (ponieważ Alex Yoong nie zdołał się do niego zakwalifikować) tuż po starcie został wyprzedzony przez jednego kierowcę z zespołu Jaguar, jednak dosyć szybko odzyskał utraconą pozycję. Następnie przez wiele okrążeń jechał tuż za drugim kierowcą z tego zespołu i gdyby nie wcześniejszy postój w boksach, to prawdopodobnie również i jego udałoby mu się wyprzedzić. W ostatecznym rozrachunku nie miało to jednak większego znaczenia, ponieważ ani Pedro de la Rosa, ani Eddie Irvine nie zdołali ukończyć tego wyścigu ze względu na uszkodzenia, które najprawdopodobniej powstały w wyniku częstego najeżdżania na krawężniki. Oprócz kierowców z zespołu Jaguar Grand Prix San Marino nie zdołali również ukończyć kierowcy z zespołów Arrows i Toyota.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca