F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser A1 Preis von Österreich 200212 maja
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,562 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,843 - David Coulthard (McLaren), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,228 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sesja kwalifikacyjna do Grand Prix Austrii miała w tym roku dramatyczny przebieg, choć początek wcale tego nie zapowiadał. Zwrot akcji nastąpił po upływie połowy sesji, gdy na czele klasyfikacji znajdowali się kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard i Kimi Raikkonen, natomiast z pozostałych kierowców ze ścisłej czołówki jedno okrążenie pomiarowe miał zaliczone tylko Ralf Schumacher. Właśnie wtedy jeden z kierowców Renault – Jarno Trulli zaraz przed ostatnim zakrętem wpadł w poślizg na oleju, który w wyniku awarii silnika zaczął wydostawać się wprost pod koła jego bolidu. Włoch zatrzymał się tuż obok wjazdu do boksów, a tymczasem pozostawiony na torze olej spowodował, iż z toru wypadli dwaj kierowcy – Rubens Barrichello (Ferrari) oraz Heinz-Harald Frentzen (Arrows). Z tego powodu sesja została wstrzymana na około 10 minut i dopiero po jej wznowieniu rozgorzała prawdziwa walka o pierwszą pozycję startową. W zasadzie toczyła się ona tylko pomiędzy Barrichello i młodszym z braci Schumacherów, gdyż nawet drugi kierowca Ferrari – Michael Schumacher nie był w stanie włączyć się do tej walki. W jeszcze bardziej niekorzystnej sytuacji znajdował się drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, który już na samym początku sesji musiał przesiąść się do zapasowego bolidu i jeszcze na 15 minut przed końcem zajmował dopiero 10 pozycję.

Pomimo niewielkiej straty do Barrichello Ralf Schumacher nie był jednak w stanie pokonać dzisiaj Brazylijczyka, który był ewidentnie w wysokiej formie, chociaż trzeba przyznać, że sprzyjało mu również szczęście. Dowodem na to może być fakt, iż kierowca Ferrari podczas jednego z okrążeń pomiarowych w zasadzie tylko cudem uniknął kolizji z wolno jadącym kierowcą Toyoty – Miką Salo, który najwyraźniej go nie zauważył. Jednak nawet i ten incydent nie wytrącił z rytmu Barrichello, który swoim ostatnim okrążeniem pomiarowym, ukończonym tuż po upływie godziny przypieczętował wywalczenie drugiej w tym sezonie, a piątej w karierze pole position. Z drugiej i trzeciej pozycji jutrzejszy wyścig rozpoczną bracia Schumacherowie – Ralf i Michael, natomiast z czwartej pozycji wystartuje Montoya, który pomimo początkowych problemów dosłownie w ostatnim momencie zdołał załapać się na drugą linię startową.

Kierowcy z zespołu Sauber podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej uzyskali najwyższe pozycje startowe w karierze – Nick Heidfeld piątą, a Felipe Massa siódmą. Do uzyskania tego rezultatu przyczyniły się wprowadzone ostatnio do konstrukcji bolidów C21 poprawki, jak i udoskonalona wersja silnika Ferrari, ukrytego pod nazwą Petronas 02B. Z pewnością powinno to dać sporo do myślenia szefostwu zespołu McLaren, gdyż Heidfeld z łatwością pokonał dzisiaj zarówno swojego byłego partnera – Raikkonena, jak i Coultharda, dla którego ósma pozycja startowa jest jak dotąd najgorszym osiągnięciem w tym sezonie. Oczywiście nie należy zapominać o tym, iż w zeszłym sezonie po starcie z ósmej pozycji Szkot zdołał wygrać Grand Prix Austrii, jednak przy obecnej formie zespołów Ferrari i Williams powtórzenie tego rezultatu będzie raczej trudne, a trzeba jeszcze pokonać kierowców z zespołu Sauber.

Na dziewiątej pozycji do Grand Prix Austrii zakwalifikował się Olivier Panis. Jest to jak dotąd najwyższa pozycja startowa dla kierowcy z zespołu BAR w tym sezonie i miejmy nadzieję, że tym razem uda się wreszcie Francuzowi dojechać do mety, gdyż jak do tej pory prześladowały go problemy techniczne. Tymczasem w przeciwieństwie do Panisa drugi kierowca z zespołu BAR – Jacques Villeneuve uzyskał podczas tej sesji kwalifikacyjnej najgorszą pozycję startową w tym sezonie – 17, chociaż od Francuza był wolniejszy tylko o niecałe pół sekundy. Kanadyjczyk narzekał głównie na problemy z optymalnym ustawieniem bolidu.

Mika Salo po raz trzeci w tym sezonie zakwalifikował się na 10 pozycji. Tor A1-Ring okazał się być znacznie bardziej przyjazny dla bolidów Toyoty, które w dwóch ostatnich wyścigach nie były zbyt konkurencyjne. Widać to również na przykładzie drugiego kierowcy – Allana McNisha, dla którego 14 pozycja startowa wywalczona podczas tej sesji kwalifikacyjnej jest największym osiągnięciem w tym sezonie. Także dla kierowców z zespołu Arrows austriacki tor również okazał się łaskawy, choć zarówno Heinz-Harald Frentzen, jak i Enrique Bernoldi nie ukrywali, iż liczyli na pozycje startowe w pierwszej dziesiątce. Tym niemniej 11 i 12 pozycja startowa to też całkiem przyzwoity rezultat, który jest potwierdzeniem, iż dobra postawa bolidów zespołu Arrows w ostatnim wyścigu (Grand Prix Hiszpanii) nie była wcale przypadkowa.

Pierwszy raz w tym sezonie ani jeden kierowca z zespołu Renault nie zdołał zakwalifikować się w pierwszej dziesiątce. W przypadku Trullego (16 pozycja) do tego stanu przyczyniła się awaria silnika, po której Włoch musiał skorzystać z zapasowego bolidu, którego ze względu na brak czasu mechanicy nie zdołali do końca dopasować do jego upodobań (pierwotnie bolid ten był przygotowany dla drugiego kierowcy z tej stajni – Jensona Buttona). Ponadto obaj kierowcy mieli problemy ze znalezieniem optymalnego balansu, a w przypadku Buttona (13 pozycja) wpływ na niezbyt dobry rezultat miał również pech związany z trafianiem na maruderów w najbardziej nieodpowiednich momentach.

Zespół Jordan także nie zaliczy tej sesji kwalifikacyjnej do zbyt udanych. Giancarlo Fisichella podobnie jak Button szansę na zakwalifikowanie się w pierwszej dwunastce albo nawet i dziesiątce stracił ze względu na tworzące się na torze w końcowych minutach sesji korki i ostatecznie musiał zadowolić się dopiero 15 pozycją startową. Tymczasem Takuma Sato będąc tylko nieznacznie wolniejszym od Włocha zakwalifikował się na 18 pozycji. Z ostatnich pozycji do Grand Prix Austrii 2002 wystartują kierowcy z zespołów Jaguar i Minardi.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca