|
|
|
|
|
|
Mobil 1 Grand Prix de France 2003 | 6 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja testowa [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Fernando Alonso | Renault | | 1:16,709 | | 38 |
2. | Mark Webber | Jaguar Cosworth | | 1:17,017 | +0,308 | 23 |
3. | Jarno Trulli | Renault | | 1:17,323 | +0,614 | 50 |
4. | Antonio Pizzonia | Jaguar Cosworth | | 1:17,946 | +1,237 | 23 |
5. | Giancarlo Fisichella | Jordan Ford | | 1:18,771 | +2,062 | 26 |
6. | Franck Montagny | Renault | | 1:18,823 | +2,114 | 28 |
7. | Jos Verstappen | Minardi Cosworth | | 1:19,289 | +2,580 | 24 |
8. | Justin Wilson | Minardi Cosworth | | 1:19,636 | +2,927 | 16 |
9. | Ralph Firman | Jordan Ford | | 1:20,259 | +3,550 | 35 |
| |
|
|
Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas piątkowych testów, poprzedzających pierwsze treningi na zmodyfikowanym w tym roku torze Magny-Cours. Zasadniczej zmianie uległa ostatnia sekcja francuskiego toru, począwszy od zakrętu nr 14, w miejscu którego wcześniej znajdowała się szykana. Teraz jest to łagodny zakręt w lewo, przedłużający niejako ostatnią prostą, na końcu której znajduje się bardzo ostry wiraż w prawą stronę. Zakręt ten nie prowadzi jednak bezpośrednio na prostą startową, gdyż w miejscu, w którym znajduje się wjazd do boksów usytuowana została szykana i dopiero po jej pokonaniu kierowcy wjeżdżają na prostą start/meta. Głównym celem modyfikacji było stworzenie miejsca, w którym możliwe będzie wyprzedzanie. Czy cel ten został osiągnięty, dowiemy się najprawdopodobniej już w najbliższą niedzielę.
Na drugiej pozycji uplasował się kierowca z zespołu Jaguar – Mark Webber, przy czym Australijczyk przejechał znacznie mniej okrążeń od Alonso, ale i tak miał niewiele ponad 0.3 sekundy straty. Trzeci czas uzyskał drugi kierowca Renault – Jarno Trulli, przejeżdżając zdecydowanie najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców, bo aż 50. Włoch miał ponad pół sekundy straty do partnera z francuskiej stajni, natomiast drugi kierowca z zespołu Jaguar – Antonio Pizzonia już ze stratą ponad sekundy do Alonso sklasyfikowany został na czwartej pozycji. Najszybszy kierowca na oponach Bridgestone – Giancarlo Fisichella (Jordan) miał już z kolei dwie sekundy straty i musiał zadowolić się piątą pozycją, a tuż za nim znalazł się Franck Montagny, który podczas piątkowych testów we Francji wyjątkowo zastąpił głównego kierowcę testowego Renault – Allana McNisha. Uczestniczący na co dzień w wyścigach World Series by Nissan (odpowiednik Formuły 3000) Francuz po raz pierwszy zasiadł za kierownicą tegorocznego bolidu francuskiej stajni, gdyż przed rozpoczęciem sezonu zaliczył tylko krótki test z wykorzystaniem zeszłorocznego modelu. Swoją dzisiejszą postawą Montagny wywarł pozytywne wrażenie na szefostwie zespołu Renault, ponieważ mając bardzo niewielkie doświadczeniu w kierowaniu bolidami Formuły Jeden na koniec dwugodzinnych testów miał niewiele ponad dwie sekundy straty do Alonso. Na siódmej i ósmej pozycji sklasyfikowani zostali kierowcy z zespołu Minardi – Jos Verstappen i Justin Wilson, natomiast najwolniejszym kierowcą podczas dzisiejszych testów był drugi kierowca z zespołu Jordan – Ralph Firman, który miał ponad trzy i pół sekundy straty do Alonso.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|