F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Mobil 1 Grand Prix de France 20036 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja testowa  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Fernando Alonso Renault 1:16,709   38 
2.Mark Webber Jaguar Cosworth 1:17,017 +0,308 23 
3.Jarno Trulli Renault 1:17,323 +0,614 50 
4.Antonio Pizzonia Jaguar Cosworth 1:17,946 +1,237 23 
5.Giancarlo Fisichella Jordan Ford 1:18,771 +2,062 26 
6.Franck Montagny Renault 1:18,823 +2,114 28 
7.Jos Verstappen Minardi Cosworth 1:19,289 +2,580 24 
8.Justin Wilson Minardi Cosworth 1:19,636 +2,927 16 
9.Ralph Firman Jordan Ford 1:20,259 +3,550 35 
Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas piątkowych testów, poprzedzających pierwsze treningi na zmodyfikowanym w tym roku torze Magny-Cours. Zasadniczej zmianie uległa ostatnia sekcja francuskiego toru, począwszy od zakrętu nr 14, w miejscu którego wcześniej znajdowała się szykana. Teraz jest to łagodny zakręt w lewo, przedłużający niejako ostatnią prostą, na końcu której znajduje się bardzo ostry wiraż w prawą stronę. Zakręt ten nie prowadzi jednak bezpośrednio na prostą startową, gdyż w miejscu, w którym znajduje się wjazd do boksów usytuowana została szykana i dopiero po jej pokonaniu kierowcy wjeżdżają na prostą start/meta. Głównym celem modyfikacji było stworzenie miejsca, w którym możliwe będzie wyprzedzanie. Czy cel ten został osiągnięty, dowiemy się najprawdopodobniej już w najbliższą niedzielę.

Na drugiej pozycji uplasował się kierowca z zespołu Jaguar – Mark Webber, przy czym Australijczyk przejechał znacznie mniej okrążeń od Alonso, ale i tak miał niewiele ponad 0.3 sekundy straty. Trzeci czas uzyskał drugi kierowca Renault – Jarno Trulli, przejeżdżając zdecydowanie najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców, bo aż 50. Włoch miał ponad pół sekundy straty do partnera z francuskiej stajni, natomiast drugi kierowca z zespołu Jaguar – Antonio Pizzonia już ze stratą ponad sekundy do Alonso sklasyfikowany został na czwartej pozycji. Najszybszy kierowca na oponach Bridgestone – Giancarlo Fisichella (Jordan) miał już z kolei dwie sekundy straty i musiał zadowolić się piątą pozycją, a tuż za nim znalazł się Franck Montagny, który podczas piątkowych testów we Francji wyjątkowo zastąpił głównego kierowcę testowego Renault – Allana McNisha. Uczestniczący na co dzień w wyścigach World Series by Nissan (odpowiednik Formuły 3000) Francuz po raz pierwszy zasiadł za kierownicą tegorocznego bolidu francuskiej stajni, gdyż przed rozpoczęciem sezonu zaliczył tylko krótki test z wykorzystaniem zeszłorocznego modelu. Swoją dzisiejszą postawą Montagny wywarł pozytywne wrażenie na szefostwie zespołu Renault, ponieważ mając bardzo niewielkie doświadczeniu w kierowaniu bolidami Formuły Jeden na koniec dwugodzinnych testów miał niewiele ponad dwie sekundy straty do Alonso. Na siódmej i ósmej pozycji sklasyfikowani zostali kierowcy z zespołu Minardi – Jos Verstappen i Justin Wilson, natomiast najwolniejszym kierowcą podczas dzisiejszych testów był drugi kierowca z zespołu Jordan – Ralph Firman, który miał ponad trzy i pół sekundy straty do Alonso.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca