F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200329 czerwca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,906 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,226 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,742 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Finałowa sesja kwalifikacyjna do tegorocznego wyścigu o Grand Prix Europy, a zwłaszcza sama jej końcówka miała bardzo emocjonujący przebieg, gdyż realną szansę na wywalczenie pole position miało tym razem aż pięciu kierowców. Zanim jednak walka o czołowe lokaty rozgorzała na dobre, bardzo dobrze zaprezentowali się kierowcy Toyoty – Cristiano da Matta i Olivier Panis. Brazylijczyk ze względu na poślizg podczas piątkowej sesji kwalifikacyjnej dzisiaj swoje okrążenie pomiarowe musiał zaliczyć jako drugi kierowca i mimo to udało mu się załapać do pierwszej dziesiątki. Jeszcze lepszy rezultat uzyskał Panis, który przez większą część kwalifikacji był w posiadaniu najlepszego czasu, a na tor wyjechał jako czwarty kierowca. Dopiero 14 z kolei zawodnik – Jarno Trulli (Renault) zdołał w końcu pokonać Francuza. Obaj kierowcy ostatecznie sklasyfikowani zostali na szóstej i siódmej pozycji, tracąc do zdobywcy pole position mniej niż jedną sekundę. A zdobywcą pole position i to w dodatku po raz pierwszy w dotychczasowej karierze został Kimi Raikkonen. Kierowca z zespołu McLaren nie przypadkiem podczas wczorajszej sesji kwalifikacyjnej uzyskał najlepszy czas, by dzisiaj zamienić go już na pierwszą pozycję startową. Jak widać utrata prowadzenia w klasyfikacji generalnej kierowców bynajmniej nie wpłynęła negatywnie na formę Fina, który pokonał dzisiaj nie tylko głównych faworytów do wywalczenia pole position – kierowców z zespołu Williams, ale także swojego najgroźniejszego rywala – Michaela Schumachera. Tym niemniej kierowca Ferrari był wolniejszy o zaledwie 0.032 sekundy i jutro należy spodziewać się zaciętej walki o zwycięstwo, do której włączyć powinni się również kierowcy z zespołu Williams – Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya, a także drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello (pierwszą piątkę dzieli zaledwie ćwierć sekundy różnicy). Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze drugi kierowca Renault – Fernando Alonso (ósma pozycja startowa) i David Coulthard (McLaren), który swój jubileuszowy, 150 wyścig Formuły Jeden będzie musiał rozpocząć z zaledwie dziewiątej pozycji, gdyż od swojego partnera był wolniejszy aż o ponad sekundę. Przy okazji warto dodać, iż wyśmienita postawa Raikkonena zapewniła stajni z Woking pierwsze pole position od ponad dwóch lat.

Pozycjami startowymi w drugiej dziesiątce zadowolić się musieli kierowcy korzystający z opon Bridgestone, ponieważ widoczna zarówno podczas sesji treningowych, jak i piątkowej sesji kwalifikacyjnej przewaga opon Michelin dała się odczuć również i dzisiaj. Wyjątek stanowili kierowcy z zespołu Jaguar – Mark Webber i Antonio Pizzonia, przy czym Australijczyk uzyskał jedenasty czas, dając pokonać się tylko reprezentantom dysponującej znaczną przewagą na pozostałymi zespołami, korzystającymi z opon Bridgestone stajni Ferrari. Pizzonia tymczasem tradycyjnie już był znacznie wolniejszy od bardziej doświadczonego partnera z zespołu Jaguar i zadowolić się musiał 16 pozycją startową, mając ponad dwie i pół sekundy straty do Raikkonena. Najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone nie z zespołu Ferrari był dzisiaj Jenson Button. Brytyjczyk był jednocześnie ostatnim kierowcą, który zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do zdobywcy pole position i jutrzejszy wyścig rozpocznie z 12 pozycji. Partner Buttona z zespołu B.A.R – Jacques Villeneuve, który jako pierwszy przystąpił do dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej, miał już z kolei ponad trzy sekundy straty. Od Kanadyjczyka wolniejsi byli już tylko kierowcy z zespołu Minardi – Jos Verstappen i Justin Wilson, którzy zakwalifikowali się kolejno na 18 i 19 pozycji. Z ostatniej pozycji wystartuje tymczasem największy pechowiec dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej – Nick Heidfeld, który już na pierwszym zakręcie popełnił błąd i ze względu na poślizg nie ukończył w ogóle okrążenia pomiarowego. Drugi kierowca z zespołu Sauber – Heinz-Harald Frentzen do swojego 150 wyścigu Formuły Jeden, jakim właśnie jest Grand Prix Europy zakwalifikował się na 15 pozycji, a ostatni uczestnicy dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej, reprezentujący barwy zespołu Jordan – Giancarlo Fisichella i Ralph Firman do jutrzejszego wyścigu wystartują kolejno z 13 i 14 pozycji.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca