F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Mobil 1 Grand Prix de France 20044 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,019 - Ralf Schumacher (Williams), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,512 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,866 km/h - Ralf Schumacher (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Istotnie warto było zaczekać z osądem postawy kierowców Renault na własnym podwórku, gdyż pomimo nienajlepszej postawy na treningach, która jak widać nie była odzwierciedleniem prawdziwej formy, podczas decydującej sesji kwalifikacyjnej najszybszym kierowcą był Fernando Alonso. Dla Hiszpana jest to pierwsze pole position w tym sezonie, a trzecie w karierze. Zapowiada się kolejny po Grand Prix Monako udany wyścig dla francuskiej stajni, o ile oczywiście nie powtórzy się sytuacja z poprzedniego roku, kiedy to awarie silników pokrzyżowały plany Alonso i Jarno Trullego na torze Magny-Cours. Wówczas jednak żaden z nich nie miał nawet szansy na podium, a teraz przynajmniej Alonso jest w bardzo dobrym położeniu. Trulli tymczasem musiał zadowolić się piątą pozycją startową, a jego strata do partnera wyniosła blisko 0.4 sekundy. Nie jest to wielka różnica, tak więc Włoch również może liczyć na podium, choć czeka go nieco trudniejsze zadanie.

Michael Schumacher zakwalifikował się na drugiej pozycji i jest duże prawdopodobieństwo, że w baku miał nieco więcej paliwa od Alonso, chociaż z drugiej strony popełnił niewielki błąd na ostatnim sektorze. Tym niemniej należy się spodziewać, iż Niemiec po pierwszej rundzie postojów wyjdzie na prowadzenie, bo o pokonaniu znanego z rewelacyjnych startów bolidu Renault tuż po rozpoczęciu wyścigu raczej nie ma co marzyć. Drugi reprezentant Ferrari – Rubens Barrichello z trudem załapał się do pierwszej dziesiątki, do czego przyczyniły się problemy z hydrauliką podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej. Konieczność zaliczenia okrążenia pomiarowego na początku finałowej sesji oznaczała brak szansy na uzyskanie bardzo dobrego czasu, jako że warunki do jazdy poprawiały się wręcz z każdą minutą i w tej sytuacji Brazylijczyk zdecydował się najprawdopodobniej na zabranie znacznie większej ilości paliwa, co jest równoznaczne z mniejszą liczbą postojów w trakcie wyścigu. Zobaczymy, czy taka strategia także i tym razem umożliwi temu kierowcy odrobienie strat z kwalifikacji.

Trzeci czas uzyskał zwycięzca wyścigu o Grand Prix Francji z 2000 roku i autor najszybszych okrążeń z lat 1998-2002 – David Coulthard. Biorąc pod uwagę stratę niespełna 0.3 sekundy do zdobywcy pole position i zaledwie 0.01 sekundy do Michaela Schumachera należy uznać, iż bolid MP4-19B jest rzeczywiście wyraźnie szybszy od swojego poprzednika, o ile oczywiście Szkot nie zakwalifikował się z bardzo niewielką ilością paliwa. Inna rzecz, że drugi kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen, pomimo obiecującej postawy podczas dzisiejszych treningów, do wyścigu zakwalifikował się dopiero na dziewiątej pozycji. Fin nie ustrzegł się jednak kilku błędów, w tym już na pierwszym sektorze pomiarowym i na koniec miał ponad 0.3 sekundy straty do swojego partnera.

Z drugiego rzędu obok Coultharda wystartuje inny reprezentant Wysp Brytyjskich – Jenson Button. Strata Brytyjczyka do kierowcy z zespołu McLaren wyniosła zaledwie 0.008 sekundy, co przynajmniej do pierwszych postojów w boksach może być zapowiedzią ciekawej walki w czołówce, zwłaszcza, że kolejny kierowca (Trulli) także uzyskał zbliżony czas. Tymczasem partner Buttona z zespołu B.A.R – Takuma Sato miał już ponad pół sekundy straty do zdobywcy pole position i musiał zadowolić się siódmą pozycją startową. Ogólnie rzecz biorąc dotychczasowa postawa stajni z Brackley na torze Magny-Cours jest trochę rozczarowująca.

Kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Marc Gene zakwalifikowali się odpowiednio na szóstej i ósmej pozycji. Montoya pomimo problemów zarówno podczas wczorajszych, jak i dzisiejszych treningów, w pierwszej sesji kwalifikacyjnej uzyskał najlepszy czas i w finałowej sesji także szło mu bardzo dobrze, ale tylko do drugiego sektora pomiarowego. Na ostatnim Kolumbijczyk stracił około 0.4 sekundy i taką miał na koniec stratę do najszybszego kierowcy. Z kolei Gene, zastępujący we Francji kontuzjowanego Ralfa Schumachera, był wolniejszy tylko o 0.1 sekundy od bardziej doświadczonego partnera i z pewnością może być zadowolony ze swojej dzisiejszej postawy.

Cristiano da Matta do jutrzejszego wyścigu wystartuje z 11 pozycji, czyli z miejsca, na którym najczęściej kwalifikuje się w tym sezonie. Tymczasem nieco poniżej oczekiwań pojechał dzisiaj drugi kierowca Toyoty – Olivier Panis. Francuz swój domowy wyścig będzie musiał rozpocząć dopiero z 14 pozycji i jedyna nadzieja w tym, że zdecydował się na mniej postojów w boksach od swoich rywali. O tym przekonamy się jednak dopiero jutro. Pomiędzy kierowcami z japońskiej stajni znaleźli się reprezentanci zespołu Jaguar – Mark Webber i Christian Klien. Obaj kierowcy mieli niewiele ponad sekundę straty do Alonso i nie sprawili dzisiaj specjalnej niespodzianki.

Oprócz Ferrari, kierowców korzystających z opon Bridgestone podczas dzisiejszych kwalifikacji dzieliła w zasadzie przepaść od reszty stawki, gdyż najszybszy z nich – Giancarlo Fisichella miał równo sekundę straty do swojego najbliższego rywala na oponach Michelin. Drugi kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa także miał około dwie i pół sekundy straty do zdobywcy pole position, plasując się tuż za swoim partnerem na 16 pozycji. Ja zwykle w przypadku szwajcarskiej stajni podczas wyścigu należy spodziewać się dwustopowej strategii. Na pozostałych pozycjach zakwalifikowali się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi – Nick Heidfeld, Giorgio Pantano, Gianmaria Bruni i Zsolt Baumgartner.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca