F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Vodafone d'Italia 200412 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,264 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,832 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Chyba za bardzo pospieszyłem się ze stwierdzeniem w podsumowaniu dzisiejszych treningów, iż podczas kwalifikacji Michael Schumacher z pewnością pojedzie szybciej od swojego partnera z zespołu Ferrari, gdyż to właśnie Rubens Barrichello wywalczył pole position, ustanawiając przy okazji nowy rekord kwalifikacyjny na Monzy (średnia prędkość ponad 260 km/h). W dodatku przewaga Brazylijczyka nad siedmiokrotnym już mistrzem świata wyniosła ponad pół sekundy, ale może to świadczyć o tym, iż Schumacher przystąpił do kwalifikacji z większą ilością paliwa w baku. Tym niemniej Barrichello spisał się bardzo dobrze i nawet jeśli pojedzie jutro na trzy stopy, to jeśli uda mu się w początkowej fazie wyścigu zyskać odpowiednią przewagę, będzie mógł liczyć na zwycięstwo lub drugie miejsce.

Z drugiej pozycji do wyścigu o Grand Prix Włoch wystartuje najszybszy kierowca z pierwszej sesji kwalifikacyjnej – Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk, podobnie jak i większość pozostałych kierowców z czołówki, stracił około pół sekundy na środkowym sektorze toru do Barrichello, co jest najprawdopodobniej potwierdzeniem teorii o odmiennej strategii obranej przez Brazylijczyka. Tymczasem na ostatnim sektorze pomiarowym Montoya był już niemal tak samo szybki jak Barrichello i co bardziej istotne, wyraźnie szybszy od Schumachera. Ostatecznie różnica dzieląca obydwu kierowców wyniosła zaledwie 0.017 sekundy, gdyż Niemiec był z kolei szybszy na środkowej sekcji, ale nie wystarczająco, aby wywalczyć pozycję startową w pierwszym rzędzie. Warto jeszcze dodać, iż Montoya nadal pozostaje najszybszym kierowcą w historii Formuły 1, gdyż w pierwszej sesji kwalifikacyjnej pojechał ze średnią prędkością ponad 262 km/h.

Czwarty czas uzyskał Fernando Alonso, któremu do pokonania Schumachera zabrakło zaledwie 0.008 sekundy. Znacznie słabiej pojechał jednak drugi kierowca Renault – Jarno Trulli. Włoch uplasował się tuż za drugim kierowcą z zespołu Williams – Antonio Pizzonią na dziewiątej pozycji, a jego strata do zdobywcy pole position wyniosła blisko sekundę. Z kolei Pizzonia od Montoi wolniejszy był tylko o 0.25 sekundy, ale ze względu na niewielkie różnice czasowe dzielące poszczególnych kierowców, wylądował niżej aż o sześć pozycji od swojego partnera. Z trzeciego rzędu jutrzejszy wyścig rozpoczną kierowcy z zespołu B.A.R – Takuma Sato i Jenson Button. Japończyk już po raz szósty w tym sezonie pokonał na kwalifikacjach bardziej doświadczonego partnera i jak widać nie bez powodu otrzymał wczoraj nagrodę Confartigianato Motori.

Po całkiem niezłej postawie podczas piątkowych treningów Kimi Raikkonen ostatecznie zakwalifikował się dopiero na szóstej pozycji, tracąc do Barrichello blisko 0.8 sekundy. W tej sytuacji drugie z rzędu zwycięstwo kierowcy z zespołu McLaren wydaje się dosyć mało prawdopodobne, bo chociaż w Belgii startował dopiero z 10 pozycji, to jednak wówczas rezultat kwalifikacji był w głównej mierze zależny od pogody i nie odzwierciedlał rzeczywistej prędkości poszczególnych kierowców. Tymczasem dzisiaj pogoda nikomu nie spłatała figla i tak duża strata raczej nie była dziełem przypadku. Partner Raikkonena – David Coulthard, który w 1997 roku na torze Monza zapewnił McLarenowi drugie zwycięstwo w sezonie, zamknął pierwszą dziesiątkę i jako ostatni zmieścił się poniżej sekundy straty do najszybszego kierowcy.

Największą niespodziankę sprawił dzisiaj Ricardo Zonta, kwalifikując się na 11 pozycji. Jest to zdecydowanie najlepszy występ Brazylijczyka w barwach Toyoty, który został wyznaczony na zastępcę Cristiano da Matty po wyścigu na torze Hockenheim. Co więcej, Zonta zdołał pokonać bardziej doświadczonego Oliviera Panisa, dla którego jest to już niestety ostatni sezon startów w Formule 1. Udany występ Zonty na torze Monza nie powinien być specjalnym zaskoczeniem, gdyż to właśnie tutaj w 2000 roku po bardzo efektownej jeździe kierowca ten finiszował na szóstej pozycji, będąc wówczas partnerem Jacquesa Villeneuve'a w zespole B.A.R. Panis musiał zadowolić się 13 pozycją startową, a jego strata do Barrichello wyniosła grubo ponad półtorej sekundy.

Pomiędzy kierowcami Toyoty na 12 pozycji znalazł się Mark Webber. W zeszłym roku Australijczyk wyścig o Grand Prix Włoch rozpoczął z wyższej o jedną pozycji, chociaż jego strata do zdobywcy pole position była wówczas nieco większa. Tak czy inaczej dzisiejszy występ ekipy Jaguara (Christian Klien zakwalifikował się na 14 pozycji) jest raczej zgodny z tegoroczną formą tej stajni, która w przyszłym roku może zmienić nazwę na Ford Racing. Tymczasem poniżej oczekiwań wypadli dzisiaj kierowcy z zespołu Sauber – Giancarlo Fisichella i Felipe Massa, kwalifikując się kolejno na 15 i 16 pozycji, zwłaszcza biorąc pod uwagę obiecującą postawę na treningach. Być może szwajcarska stajnia zdecydowała się na mniej postojów w jutrzejszym wyścigu, o czy może świadczyć fakt, iż Fisichella wybrał twardsze opony Bridgestone.

Na ostatnich pozycjach jak zwykle zakwalifikowali się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, przy czym Nick Heidfeld, który uplasował się na 17 pozycji, zostanie przesunięty na starcie na ostatnie miejsce, gdyż po wczorajszych treningach w jego bolidzie został wymieniony silnik. Sobota także była dosyć pechowa dla Niemca, ponieważ podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej awaria skrzyni biegów uniemożliwiła mu ukończenie okrążenia pomiarowego. W tej sytuacji kierowca Jordana do finałowej sesji musiał przystąpić w zapasowym bolidzie. Z zapasowego auta musiał także skorzystać Zsolt Baumgartner (Minardi), co jest następstwem niefortunnej kolizji z Giorgio Pantano (Jordan) podczas porannych treningów.

Jutrzejszy wyścig zapowiada się dosyć ciekawie, zwłaszcza, że prognoza pogody przewiduje duże prawdopodobieństwo opadów deszczu. Niezależnie od pogody głównym faworytem do zwycięstwa jest oczywiście Michael Schumacher, który po porażce w Belgii z pewnością chce jak najszybciej powrócić na sam szczyt.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca