F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
United States Grand Prix 200420 czerwca
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,192 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,016 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,566 - Q1, Jarno Trulli (Renault), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,476 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Już w Kanadzie Rubens Barrichello zaprezentował się z bardzo dobrej strony i gdyby nie fakt, że wyścig rozpoczął zza pleców swojego partnera z zespołu Ferrari – Michaela Schumachera, miałby spore szanse na odniesienie zwycięstwa. Skoro pozycja startowa jest tak ważna, to w tej sytuacji Brazylijczyk miał tylko jedno wyjście: pokonać sześciokrotnego mistrza świata podczas kwalifikacji do kolejnego wyścigu. Łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale Rubinho już podczas piątkowych treningów wykazał się wielką determinacją. Dzisiejszy dzień także rozpoczął od zdominowania trzeciej sesji treningowej i chociaż w ostatniej uległ zarówno swojemu partnerowi, jak i kierowcom z zespołu B.A.R, to jednak w obydwu sesjach kwalifikacyjnych był ponownie niepokonany i po raz pierwszy w tym sezonie, a dziesiąty w całej karierze wywalczył pole position. Brazylijczyk zawdzięcza to głównie niezwykłej szybkości na środkowym sektorze pomiarowym toru Indianapolis, który pokonał aż o 0.4 sekundy szybciej od Michaela Schumachera. Ostatecznie obydwu kierowców dzieliły niespełna 0.2 sekundy, gdyż Niemiec był z kolei szybszy na pierwszym sektorze. Tym samym zespół Ferrari po raz trzeci w tym sezonie okupował będzie pierwszą linię startową.

Na trzeciej i czwartej pozycji zakwalifikowali się kierowcy z zespołu B.A.R – Takuma Sato i Jenson Button. David Richards z pewnością odetchnął z ulgą, gdyż tym razem obaj jego podopieczni przynajmniej podczas kwalifikacji spisali się bez zarzutu. Jutrzejszy wyścig może być już zupełnie inną historią, zwłaszcza biorąc pod uwagę częste awarie silników Hondy w bolidzie Sato. Tym niemniej Japończyk z pewnością będzie liczył na pozbycie się pecha prześladującego go od wyścigu w Monako i dzięki wysokiej pozycji startowej może nawet myśleć o podium, o ile zdoła tym razem uniknąć błędów i awarii silnika. Z pewnością nie będzie to łatwe zadanie, ale w najgorszym przypadku to Jenson Button, który dzisiaj okazał się wolniejszy o ponad 0.2 sekundy od swojego partnera, kolejny raz stanie na podium i ze Stanów Zjednoczonych wróci aż z dwoma pucharami (jeden otrzymał już z rąk Ralfa Schumachera).

Z trzeciego rzędu do jutrzejszego wyścigu wystartują kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher. Tym razem nie udało się co prawda zawalczyć o pole position, ale jest to i tak całkiem przyzwoity rezultat. Biorąc pod uwagę dosyć słaby występ zespołu Renault w dzisiejszych kwalifikacjach, dla stajni z Grove jest to wręcz pierwsza okazja od Grand Prix Bahrajnu do odrobienia już 25-punktowej straty. Tymczasem przed zespołem Renault stoi tym razem nie lada wyzwanie. Fernando Alonso wyścig rozpocznie dopiero z dziewiątej pozycji i chyba tylko dzięki dobrze przemyślanej strategii będzie mógł liczyć na pokonanie kierowców z zespołu Williams, o ekipie B.A.R już nie wspominając. W o wiele gorszym położeniu znajduje się jednak Jarno Trulli, który ze względu na problemy ze skrzynią biegów nie ukończył okrążenia pomiarowego podczas finałowej sesji kwalifikacyjnej i do wyścigu będzie musiał przystąpić z końca stawki. Kto wie, czy w tej sytuacji francuska stajnia nie zdecyduje się na wymianę całego silnika, co powinno zmniejszyć ryzyko wystąpienia awarii w trakcie wyścigu, a nie będzie się wiązało z żadną dodatkową karą.

Zeszłoroczny zdobywca pole position na torze Indianapolis – Kimi Raikkonen zakwalifikował się na siódmej pozycji i z pewnością będzie miał jutro szansę na powiększenie swojego jak dotąd skromnego dorobku punktowego, o ile fragment owalnego toru, po którym przez około 20 sekund jedzie się na pełnym gazie, nie okaże się zabójczy dla niezbyt wytrzymałego silnika Mercedes-Ilmor V10. Drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard od swojego partnera wolniejszy był o blisko sekundę, co wystarczyło na zaledwie 12 pozycję startową. Szkot mógł jednak zdecydować się na mniejszą ilość postojów w boksach i dopiero jutro przekonamy się, która strategia będzie bardziej skuteczna. Z kolei z ósmej pozycji wyścig o Grand Prix Stanów Zjednoczonych rozpocznie Olivier Panis. Dla Francuza będzie to już 150 wyścig Formuły 1 w dotychczasowej karierze, a najlepszym ukoronowaniem takiego jubileuszu jest z pewnością zdobycz punktowa. Drugi kierowca Toyoty – Cristiano da Matta niestety nie zdołał powtórzyć rezultatu z dzisiejszych treningów i zakwalifikował się dopiero na 13 pozycji. Kierowców z japońskiej stajni dzieli jednak wyraźna różnica czasowa i podobnie jak w przypadku zespołu McLaren może to świadczyć o obraniu odmiennej strategii.

Pierwszą dziesiątkę zamknął Mark Webber, czyniąc dobry użytek z nowej wersji silnika Cosworth CR-6 V10. Australijczyk podczas dzisiejszych treningów zaliczył niewielką kraksę, ale jak widać nie miało to zbyt wielkiego wpływu na jego postawę podczas kwalifikacji. Drugi kierowca z zespołu Jaguar – Christian Klien pomimo dysponowania starą wersją silnika także spisał się dzisiaj dosyć przyzwoicie i do jutrzejszego wyścigu wystartuje z 13 pozycji. Na kolejnych pozycjach zakwalifikowali się kierowcy z zespołu Sauber – Giancarlo Fisichella i Felipe Massa. Należy się spodziewać, że także i tym razem szwajcarska stajnia zdecydowała się dwustopową strategię podczas wyścigu, gdyż tylko w ten sposób może liczyć na uzyskanie satysfakcjonującego rezultatu, zwłaszcza biorąc pod uwagę dosyć niskie pozycje startowe.

Na pozostałych miejscach zgodnie z panującym w tym sezonie rozkładzie sił znaleźli się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi. Giorgio Pantano po jednowyścigowej przerwie spowodowanej konfliktem o to, kto będzie kierował jego dalszą karierą, ponownie zasiadł za kierownicą bolidu Jordan EJ14 i podczas pierwszej wizyty na torze Indianapolis okazał się tylko nieznacznie wolniejszy (0.2 sekundy straty) od znacznie bardziej doświadczonego partnera – Nicka Heidfelda, co należy uznać za sukces. Kierowców z zespołu Minardi – Gianmarię Bruniego i Zsolta Baumgartnera dzieliła już blisko sekunda różnicy.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca