F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 200511 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 6,976 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 306,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:43,726 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,108 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
226,133 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Poranne treningi miały być zapowiedzią emocjonującej walki o pole position podczas kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Belgii pomiędzy kierowcami McLarena a Fernando Alonso i Jarno Trullim. Zwłaszcza postawa kierowcy Renault mogła sugerować, że po dwóch miesiącach przerwy uda mu się znowu wywalczyć pierwszą pozycję startową. Istniało co prawda ryzyko, że plany kierowcom mogą pokrzyżować opady deszczu, jednak przez całą sesję tor Spa-Francorchamps był suchy i o ostatecznej kolejności startowej nie zadecydowały warunki pogodowe. A przynajmniej nie bezpośrednio, bowiem nie ma pewności, czy niektórzy kierowcy nie dobrali ustawień bolidów spodziewając się jutro mokrego wyścigu.

Tymczasem dzisiejsze kwalifikacje potwierdziły, że McLaren nadal dysponuje najszybszym bolidem, gdyż czołowe pozycje startowe wywalczyli Juan Pablo Montoya i Kimi Raikkonen. Dla Kolumbijczyka jest to pierwsze pełnoprawne pole position w tym sezonie, gdyż w przeciwieństwie do Grand Prix Włoch nie skorzystał on tym razem z kary obniżenia pozycji startowej, jaką wówczas otrzymał Raikkonen za wymianę silnika. A zatem jutro po raz pierwszy od Grand Prix San Marino 2001 z pierwszego rzędu wystartują obydwaj kierowcy stajni z Woking.

Trzeci czas uzyskał Giancarlo Fisichella, który po pierwszym sektorze pomiarowym miał ponad 0.4 sekundy przewagi nad Raikkonenem, jednak bardzo słaby środkowy sektor (strata 0.6 sekundy) spowodował, że Włoch ostatecznie okazał się nieznacznie wolniejszy od kierowcy McLarena. Fisichella do kwalifikacji przystąpił ze świadomością czekającej go kary obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc, co mogło mieć spory wpływ na obraną przez francuską stajnię strategię. Doskonały czas na pierwszym sektorze może sugerować niewielką ilość paliwa w baku, ale o tym przekonamy się dopiero jutro. Tym niemniej start z 13 pozycji oznacza niewielkie szanse na podium.

Z drugiego rzędu do Grand Prix Belgii wystartują Trulli i Alonso. Trulli w porównaniu ze swoim partnerem zespołowym z Toyoty wypadł dzisiaj bardzo dobrze, tracąc do zdobywcy pole position zaledwie 0.2 sekundy straty, tak więc z pewnością może być zadowolony ze swojego występu. Tymczasem Alonso wypadł nieco poniżej oczekiwań, tym bardziej, że na treningach był wyraźnie szybszy. Nie wiadomo co prawda z jaką ilością paliwa Hiszpan przystąpił do dzisiejszych kwalifikacji, jednak jeśli kierowcy McLarena unikną w niedzielę problemów, będzie mógł co najwyżej liczyć na najniższy stopień podium.

Trzeci rząd startowy przypadł braciom Schumacher, którzy od Montoi okazali się wolniejsi o ponad sekundę. Ralf z pewnością może być zadowolony z pokonania swojego starszego brata, jednak raczej nie ucieszył go fakt, iż od swojego partnera, Trullego, okazał się wolniejszy aż o ponad 0.8 sekundy. W tej sytuacji piąta pozycja startowa jest i tak sporym osiągnięciem. Michael Schumacher ponownie wystartuje z szóstej pozycji i wszyscy zadają już sobie najprawdopodobniej pytanie, czy Niemiec w wyścigu znowu pojawi się jako jeden z pierwszych kierowców w boksach. Świadczyć o tym może chociażby dosyć wolny przejazd okrążenia kwalifikacyjnego w wykonaniu drugiego kierowcy Ferrari, Rubensa Barrichello, który wystartuje dopiero z 12 pozycji.

Kolejny rząd startowy padł łupem przyszłorocznego partnera Michaela Schumachera, Felipe Massy i zdobywcy ostatniego punktu w Grand Prix Włoch, Jensona Buttona. Massa jest kolejnym kierowcą, którego można podejrzewać o mniejszą ilość paliwa w baku w stosunku do najbliższych rywali, jako że Brazylijczyk pojechał aż o sekundę szybciej od swojego partnera z zespołu Sauber, Jacquesa Villeneuve'a (14 pozycja startowa). Tymczasem zarówno Button, jak i drugi kierowca B.A.R, Takuma Sato (10 pozycja startowa), są zdania, że obrali dobrą strategię na wyścig i dlatego na kwalifikacjach nie wypadli najlepiej. Ponadto Button narzekał dziś rano na problemy z hamulcami i z tego względu w kluczowych miejscach toru hamował wcześniej niż zwykle na okrążeniu kwalifikacyjnym.

Z dziewiątej pozycji wystartuje jutro Mark Webber, natomiast zastępujący ponownie Nicka Heidfelda kierowca testowy Williamsa, Antonio Pizzonia, podobnie jak na torze Monza musiał zadowolić się dosyć odległą, 15 pozycją startową. Brazylijczyk na tor wyjechał znacznie później od swojego partnera, a że okazał się od niego wolniejszy aż o blisko sekundę, ma zapewne większą ilość paliwa w baku. Jutro powinien mieć zatem szansę na kolejny zarobek punktowy, o ile pogoda nie pokrzyżuje mu planów. Odpowiednio z 11 i 16 pozycji jutrzejszy wyścig rozpoczną kierowcy Red Bull, David Coulthard i Christian Klien, natomiast z końca stawki wystartują jak zwykle kierowcy z zespołów Minardi i Jordan, Christijan Albers, Robert Doornbos, Tiago Monteiro i Narain Karthikeyan. Ci ostatni znowu ulegli wyraźnie kierowcom włoskiej stajni, tak więc bolid EJ15B w Belgii nie spisuje się najlepiej.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
roomcajs, 10.09.2005 14:05[!]
alonso zawiodl mnie :( ladny poczatek fatalny koniec....;/
fisi, 10.09.2005 14:20[!]
liczylem na troche wiecej po Ferdku. Jesli Kimi dojedzie to trzeba przelozyc swietowanie do Brazylii.
KIU, 10.09.2005 14:38[!]
świentowac to bendzie KIMI ale w Chinach!!! :) ale te qualu kosztowały mnie zdrowia szczególnie Fisico i Montoy ale jednak McLaren pokazał kto jest najleprzy :)
dex, 10.09.2005 15:23[!]
Maclaren jes najlepszy to trzeba przyznac ,

kto ma jajszybszy wózek??
Maclaren
kto ma najlepsze aero??
Maclaren
kto ma DWOCH najlepszych kierowcow zeby mistrzostwo konstruktorow wygrc??
Maclaren
kto ma najwiecej najszybszych okrazen ??
Maclaren
kto ma najwiecej pole positions ??
maclaren

kto ma nie zawodne auto ??
Renault

i ta jedna rzecz moze zawazyc ze oba mistrzostwa ( kierowcow i konstruktorow ) przepadna , Renault ( mozna tak powiedziec po sezonie jak tak bedzie oczywiscie) wygralo ale w glebi wie ze to oni nie mieli najlepszego autka , nie chodzi nawet o awarie ale np pare razy Mac by byl wyzej jakby nie przygody z oponkami , niestety ;[[, kibicuje Macowi ale pisze te slowa otwarcie nie patrzac komu kibicuje , Alonso wygra ale wie ze najszybsze auto mial Kimi I Monty , tak to w zyciu bywa niekiedy bardzo chcesz jak Maclaren ale nie wychodzi , ale trzeba byc dobrej mysli .

pozdro dla wszystkich kibicoe F1
sex pistols, 10.09.2005 16:05[!]
konstruktorow zdobedzie na 80% a kierowcow na 10% :D
KIU, 10.09.2005 16:48[!]
McLaren bendzie miał mistrza konstruktorów!!!
dawo, 10.09.2005 17:02[!]
...ludzie skad moge sciagnac fotke Maklarena przy hotelu Hilton ????...
nickolas, 10.09.2005 17:07[!]
Fisico zaryzykował i ustawił wóz na suchy tor, stąd te czasy w sektorach 1 i 3...
hmm, może chłopak wygrać
sex pistols, 10.09.2005 17:30[!]
prawie wszyscy maja na suchy tor mclareny chyba też.wyjatkow jest malo choc na pewno jest to willams ktory moze osiagnac przez to wysoka pozycjie
Hindus, 10.09.2005 17:42[!]
ja chce deszczu!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca