F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 200616 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]

Mild Seven Renault F1 Team

Fernando Alonso (P3): „Jestem zadowolony z trzeciej pozycji, ponieważ po Indianapolis myślę, że ważnym jest dla mnie aby być wśród najlepszych podczas kwalifikacji. Warunki tutaj były bardzo gorące i spodziewamy się podobnych temperatur jutro, więc będziemy musieli zobaczyć jak osiągi opon ewoluują – ale jak na razie Micheliny wydają się konkurencyjne podczas długich przejazdów”.

Giancarlo Fisichella (P7): „Samochód był trochę podsterowny przez całe kółko w kwalifikacjach i nie potrafiliśmy się tego pozbyć, co z pewnością kosztowało mnie trochę czasu. Ale ostatecznie liczą się osiągi w wyścigu i sądzę, że jesteśmy na silnej pozycji z konkurencyjnymi oponami Michelin”.

Pat Symonds, szef działu inżynierii: „Celem zespołu tego popołudnia było umieszczenie obu samochodów w pierwszych dwóch rzędach startowych, co tylko częściowo się udało. Jednakże jak to zwykle w naszym zespole, nie poświęciliśmy naszej optymalnej strategii wyścigowej dla miejsc startowych”.

Denis Chevrier, menedżer odpowiedzialny za silniki: „Trzecia pozycja Fernando oznacza, że jest idealnie ustawiony do wyścigu za dwójką Ferrari, natomiast Giancarlo czeka jutro trochę więcej pracy po starcie z siódmej pozycji”.
 

Team McLaren Mercedes

Kimi Raikkonen (P6): „Jestem całkiem zadowolony z osiągów samochodu. Moglibyśmy być troszkę szybsi i parę rzeczy mogłoby uleć poprawie, jednakże przy wybranych przez nas oponach Michelin spodziewamy się stabilnych osiągów w wyścigu i będę liczył na podium”.

Pedro de la Rosa (P8): „Mogłem być troszkę szybszy, ale wpadłem w duży korek po wyjechaniu z boksów do ostatniego kółka z nowymi oponami i straciłem prawie 0.4 sekundy na szybkim zakręcie numer trzy. Z tym systemem kwalifikacji, który jest dla mnie nowy, nie możesz sobie pozwolić na najmniejsze problemy, jeśli chcesz zakwalifikować się w czołówce”.

Ron Dennis, szef zespołu: „Nienajgorsze kwalifikacje dla nas – podobnie jak w przypadku innych zespołów mieliśmy trochę problemów z korkami na torze. Pozycje na starcie odzwierciedlają rywalizację firm oponiarskich. To będzie ważny czynnik w wyścigu i spodziewamy się, że wybrane przez nas Micheliny pozwolą nam być jutro silnymi”.

Norbert Haug, szef Mercedes Motorsport: „Nasza pozycja na starcie w trzecim i czwartym rzędzie nie jest idealna, ale poczekajmy na to jak rozwiną się jutro strategie. Pedro w swoim debiucie wykonał dobrą pracę dla zespołu. Nasza szybkość powinna być dobra do wywalczenia miejsca na podium”.
 

Scuderia Ferrari Marlboro

Michael Schumacher (P1): „Musze przyznać, że jestem nieco zaskoczony naszym rezultatem, szczególnie w świetle tego, że startowaliśmy do kwalifikacji bez punktu odniesienia po problemach, które mieliśmy podczas porannych treningach. Chce podziękować wszystkim mechanikom, którzy wykonali fantastyczną robotę i naprawili samochód”.

Felipe Massa (P2): „Tego ranka miałem problemy ze sprzęgłem, które zespól był w stanie naprawić, ale dopiero przed samym rozpoczęciem kwalifikacji. Samochód spisuje się dobrze i jest konkurencyjny, tak jak opony Bridgestone. Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę startować z pierwszego rzędu po raz drugi w kolejności, a po raz trzeci w tym sezonie”.

Jean Todt, szef zespołu: „Fantastyczne kwalifikacje! Jutro na torze miło będzie zobaczyć dwa Ferrari w pierwszym rzędzie po raz trzeci w tym sezonie. Duże podziękowania dla firmy Bridgestone, która dostarczyła nam wyjątkowe opony na kwalifikacje”.

Ross Brawn, dyrektor techniczny: „Jutro kluczową sprawą będzie wytrzymałość opon, ponieważ będzie bardzo gorąco podczas wyścigu i będzie ważne, aby opony zapewniały dobre osiągi w trakcie całego przejazdu”.
 

Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P4): „W ostatnich paru miesiącach zespół pracował bardzo ciężko i konsekwencją tego jest dobry samochód w tym momencie. Byliśmy szybcy cały weekend i jestem zadowolony z zajęcia tu czwartego miejsca, więc dziękuje całemu zespoli Toyoty”.

Ralf Schumacher (P5): „Przez cały weekend udowadnialiśmy, że samochód sprawuje się dobrze i jest szybki, a więc to były dwa dobre dni dla nas. Jestem pewien, że Bridgestone po raz kolejny ma przewagę w wojnie oponiarskiej, ale jako zespół także wykonaliśmy dobrą robotę”.

Pascal Vasselon, szef techniczny ds. nadwozia: „Oczywiście jesteśmy bardzo zadowoleni z zaliczenia naszych najlepszych kwalifikacji w tym sezonie, a więc to był dobrze przepracowany dzień. Kiedy przedstawiliśmy TF106B w Monako ogłosiliśmy, że dostarczy nam on platformy do regularnych ulepszeń aerodynamicznych”.
 

WilliamsF1 Team

Mark Webber (P10 po uwzględnieniu kary Rosberga): „Wiedzieliśmy, że będą to bardzo wyrównane kwalifikacje i fakt, że Nico i ja jesteśmy na granicy pierwszej dziesiątki, właśnie to demonstruje. Miałem kilka dobrych okrążeń, ale ostatnie nie było zbyt rewelacyjne – straciłem kilka dziesiątych na ostatnim sektorze. Zobaczymy jak będzie jutro w wyścigu”.

Nico Rosberg (P19 po uwzględnieniu kary za wymianę silnika): „Jestem zadowolony ponieważ były to dla mnie całkiem udane kwalifikacje, nawet jeśli moje najszybsze kółko nie było idealne. Nawet jeśli udałoby mi się wykręcić perfekcyjne okrążenie, to nie zrobiłoby to różnicy, gdyż strata do ósmego miejsca jest dosyć duża. Spadek o 10 pozycji z powodu wymiany silnika nie jest idealnym rozwiązaniem, ale pokazałem w poprzednich wyścigach, że potrafię przebijać się do przodu przez stawkę”.

Sam Michael, dyrektor techniczny: „Jest o wiele ciaśniej w stawce niż w ostatnim wyścigu. Zdecydowaliśmy się na wymianę silnika w samochodzie Nico przed kwalifikacjami z powodu zbytniego nadwerężenia go w ostatnim wyścigu. Jako że Nico zostanie przesunięty o 10 miejsc do tyłu na starcie, zdecydowaliśmy się na wybranie innej strategii. Mieliśmy przyzwoite tempo podczas treningów i naszym celem na jutro jest zdobycz punktowa”.
 

Lucky Strike Honda Racing F1 Team

Rubens Barrichello (P13 po karze nałożonej na Rosberga): „Miałem trochę problemów z wolnymi kierowcami na pierwszym sektorze podczas mojego ostatniego przejazdu, ale i tak nie byliśmy dzisiaj dość szybcy. Może moglibyśmy pojechać trochę szybciej, ale tylko nieznacznie, gdyż na więcej nie pozwalał nam dzisiaj samochód. Wydaje nam się, że brakuje nam trochę przyczepności w środku zakrętu, jednakże balans samego samochodu nie jest tak zły”.

Jenson Button (P18 po karze nałożonej na Rosberga): „Mój przejazd został zrujnowany przez korek w pierwszej sesji, co jest oczywiście bardzo rozczarowujące. Tym niemniej samochód nie był wystarczająco szybki i nie mieliśmy wystarczająco dobrego tempa, aby przejechać bardzo szybkie kółko kwalifikacyjne”.

Gil de Ferran, dyrektor sportowy: „Nie tego się dzisiaj spodziewaliśmy i jest to bardzo frustrujące. Po porannej sesji byliśmy pełni nadziei, że znajdziemy się w pierwszej dziesiątce. Jednakże Jenson miał prawdziwą plagę korków w Q1 i nie mogliśmy przepchnąć dalej Rubensa w Q2”.
 

Red Bull Racing

David Coulthard (P10): „Z małą ilością paliwa samochód był bardzo dobrze zbalansowany, po prostu brakowało prędkości w zakrętach, aby móc nawiązać walkę z innymi w finałowym bloku kwalifikacji. Nie jechaliśmy na nowych oponach w ostatniej części, jako że nie spodziewaliśmy się zakwalifikować na wyżej pozycji”.

Christian Klien (P13): „W zasadzie była to dosyć udana sesja kwalifikacyjna dla zespołu. Jestem całkiem zadowolony z mojej dwunastej pozycji startowej. Wykonałem każdy przejazd na nowym zestawie opon i byłem coraz szybszy i szybszy. Byłem całkiem zadowolony z balansu samochodu dzisiaj, mieliśmy także właściwie opony, więc była to z zdecydowana poprawa w stosunku do wczoraj”.

Christian Horner, dyrektor sportowy: „Solidne osiągi w kwalifikacjach w wykonaniu obu kierowców. David spisał się bardzo dobrze, dostając się po raz pierwszy od Monako do finałowego bloku kwalifikacji, w którym zdecydowaliśmy się na strategiczne podejście. Jako że Rosberg otrzymał karę za wymianę silnik, która zepchnęła go o 10 miejsc do tyłu, jutro będziemy startować z 9 i 12 pozycji, a naszym celem jest spróbować zdobyć jakieś punkty”.
 

BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (P11 po karze nałożonej na Rosberga): „Balans samochodu był całkiem dobry. Czasem zdarza się, że wypadamy dobrze w sobotę rano, ale potem inni wykonują większą poprawę na kwalifikacje. Tym niemniej moje osobiste oczekiwania nie były aż tak wysokie jak się spodziewacie”.

Jacques Villeneuve (P17 po karze nałożonej na Rosberga): „To było bardzo rozczarowujące, ponieważ samochód był szybki. Po dzisiejszym poranku zdecydowaliśmy się na agresywny wybór opon na kwalifikacje. Podjęliśmy ryzyko, ale trafiłem na korek na obu moich kółkach. Start z tyłu może naprawdę zabić nasz wyścig, ale będziemy próbować aż do końca, ponieważ nie wiadomo co się może wydarzyć”.

Mario Theissen, szef BMW Motorsport: „Nasz rezultat w kwalifikacjach był uwarunkowany dwoma czynnikami. Z jednej strony nasz samochód nie był tak mocny w kwalifikacjach jak w poprzednich wyścigach. Z drugiej strony Jacques Villeneuve nie potrafił uzyskać takiego czasu okrążenia, jakiego potrzebowaliśmy dla wypracowania dobrej pozycji”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Największym rozczarowaniem jest to, że nie udało nam się przejść do drugiej części kwalifikacji z Jacquesem. Nick utknął korku na ostatnim okrążeniu, co prawdopodobnie uniemożliwiło mu zakwalifikowanie się w pierwszej dziesiątce. Dzięki naszym dobrym startom mamy nadzieję, że nadrobimy kilka pozycji na początku i zdobędziemy kilka punktów”.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jaguar666, 15.07.2006 23:39[!]
Ciekaw jestem co to za specjalne, wyjątkowe opony dostarczone przez Brifgestone?
gregoff, 16.07.2006 10:23[!]
na kwalifikacje pewnie dali nową mieszankę:)
rafaello85, 16.07.2006 10:50[!]
Najbardziej mnie wkurza tłumaczenie się, że kierowca nie zrobił lepszego okrążenia i nie zakwalifikował się do kolejnego bloku bo napotkał korek na torze! A ile oni mają czasu: 5 czy 15 minut???!!!! I kto im broni wyjechać kilka razy??!! Niech, więc nie mówią takich głupot, bo tylko się ośmieszają.
Maraz, 16.07.2006 11:35[!]
Przede wszystkim kierowców ogranicza liczba zestawów opon. Wiadomo, że opony dają zdecydowanie najlepsze osiągi na pierwszym okrążeniu pomiarowym. Wyjedziesz na tor i trafisz na korek - jeden zestaw opon zmarnowany. Dlatego jeśli ktoś chce myśleć o awansie do 3 bloku, musi mieć w zapasie minimum jeden zestaw nowych opon, czyli w pierwszym bloku powinien zużyć tylko jeden, góra dwa. Villeneuve zaliczył dwa przejzdy, trafił na obu na wolniejszych kierowców i skończył na P18. To są uroki obecnego formatu, raz wygrywasz, raz przegrywasz.
jaguar666, 16.07.2006 13:19[!]
Zawsze może zjechać do boksów, przeczyścić wloty powietrza i wyjechać po 10 sekundach na pusty tor.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca